Logo
DeutschClear Cookie - decide language by browser settings
Mandl, Heinz and Gruber, Hans and Renkl, Alexander (July 1994): Zum Problem der Wissensanwendung. (Research report No. 36). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Full text not available from 'Open Access LMU'.

Abstract

Three research approaches on the problem of knowledge application are discussed: experimental research on transfer, cognitive-"constructivistic" instructional approaches, and learning on the job. Advantages and disadvantages of these research perspectives are shown in a review of typical examples of these approaches. The necessity of developing a theoretical model of applicable knowledge is stressed.

Abstract

Drei aktuelle Forschungszugänge zum Problem der Wissensanwendung werden diskutiert: Die grundlagentheoretische Transferforschung, kognitiv-"konstruktivistisch" orientierte Instruktionsansätze und Lernen am Arbeitsplatz. Stärken und Schwächen der einzelnen Ansätze werden jeweils an einem typischen Beispiel aufgezeigt. Als Desiderat für künftige Forschung wird vor allem die Entwicklung eines theoretischen Konzepts anwendbaren Wissens herausgestellt.