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Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 42

Monographie

Reinemann, Carsten; Nienierza, Angela; Fawzi, Nayla; Riesmeyer, Claudia und Neumann, Katharina (2019): Jugend - Medien - Extremismus. Wo Jugendliche mit Extremismus in Kontakt kommen und wie sie ihn erkennen. Wiesbaden: Springer VS.

Herausgeberschaft

Reinemann, Carsten; Stanyer, James; Aalberg, Toril; Esser, Frank und Vreese, Claes H. de (Hrsg.) (2019): Communicating populism. Comparing actor perceptions, media coverage, and effects on citizens in Europe. New York ; London: Routledge, Taylor & Francis Group.

Aalberg, Toril; Esser, Frank; Reinemann, Carsten; Strömbäck, Jesper und Vreese, Claes de (Hrsg.) (2016): Populist political communication in Europe. Routledge research in communication studies, Bd. 1. London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group.

Zeitschriftenartikel

Rothut, Sophia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0990-8034; Sacher, Anna-Luisa; Strohmeier, Rebecca und Reinemann, Carsten ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9715-8434 (2023): Meinungsfreiheit in Gefahr? Wie politische Einstellungen und individuelle Erfahrungen die Wahrnehmung der Meinungsfreiheit in Deutschland prägen. In: Studies in Communication and Media, Bd. 12, Nr. 1: S. 48-91 [PDF, 1MB]

Schmuck, Desiree; Fawzi, Nayla; Reinemann, Carsten und Riesmeyer, Claudia (2022): Social media use and political cynicism among German youth: the role of information-orientation, exposure to extremist content, and online media literacy. In: Journal of Children and Media, Bd. 16, Nr. 3: S. 313-331

Reinemann, Carsten; Haas, Alexander und Rieger, Diana ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-2417-0480 (2022): “I don’t care, ’cause I don’t trust them!”. The impact of information sources, institutional trust, and right-wing populist attitudes on the perception of the COVID-19 pandemic during the first lockdown in Germany. In: Studies in Communication and Media, Bd. 11, Nr. 1: S. 132-168 [PDF, 674kB]

Fawzi, Nayla ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5580-452X; Steindl, Nina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3733-2936; Obermaier, Magdalena ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3055-3744; Prochazka, Fabian ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-8678-101X; Arlt, Dorothee ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0575-6969; Blöbaum, Bernd; Dohle, Marco ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7154-5433; Engelke, Katherine M. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4532-7125; Hanitzsch, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7104-6300; Jackob, Nikolaus; Jakobs, Ilka ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-8093-4644; Klawier, Tilman ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5399-8762; Post, Senja ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-9611-1965; Reinemann, Carsten ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9715-8434; Schweiger, Wolfgang ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5848-3266 und Ziegele, Marc ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-2710-0955 (2021): Concepts, causes and consequences of trust in news media – a literature review and framework. In: Annals of the International Communication Association, Bd. 45, Nr. 2: S. 154-174

Zerback, Thomas; Reinemann, Carsten und Barnfield, Matthew (2021): Total Recall? Examining the Accuracy of Poll Recall during an Election Campaign. In: Mass Communication and Society: S. 1-23

Zerback, Thomas; Reinemann, Carsten; Aelst, Peter van und Masini, Andrea (2020): Was Lampedusa a key Event for Immigration News? An Analysis of the Effects of the Lampedusa Disaster on Immigration Coverage in Germany, Belgium, and Italy. In: Journalism Studies, Bd. 21, Nr. 6: S. 748-765

Bos, Linda; Schemer, Christian; Corbu, Nicoleta; Hameleers, Michael; Andreadis, Ioannis; Schulz, Anne; Schmuck, Desirée; Reinemann, Carsten und Fawzi, Nayla (2020): The effects of populism as a social identity frame on persuasion and mobilisation: Evidence from a 15-country experiment. In: European Journal of Political Research, Bd. 59, Nr. 1: S. 3-24 [PDF, 759kB]

Schmitt, Josephine B.; Riesmeyer, Claudia; Ernst, J.; Rieger, Diana; Ninierza, A.; Fawzi, Nayla; Reinemann, Carsten und Roth, Hans-Joachim (2019): Jugendliche und extremistische Propaganda. In: Praxis der Rechtspsychologie, Bd. 29, Nr. 1: S. 67-90

Reinemann, Carsten (2019): From "clueless" to "at risk" - Patterns of media Contact among Young People with (Online) Extremism. In: Totalitarismus und Demokratie, Bd. 16, Nr. 2: S. 109-125

Reinemann, Carsten (2019): Von „unbedarft“ bis „gefährdet“ –Muster des medialen Kontakts Jugendlicher mit (Online-)Extremismus. In: Totalitarismus und Demokratie, Bd. 16, Nr. 2: S. 109-126

Nienierza, Angela; Reinemann, Carsten; Fawzi, Nayla; Riesmeyer, Claudia und Neumann, Katharina (2019): Too dark to see? Explaining adolescents' contact with online extremism and their ability to recognize it. In: Information, Communication & Society: S. 1-18

Neuberger, Christoph; Bartsch, Anne; Reinemann, Carsten; Fröhlich, Romy; Hanitzsch, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7104-6300 und Schindler, Johanna (2019): Der digitale Wandel der Wissensordnung. Theorierahmen für die Analyse von Wahrheit, Wissen und Rationalität in der öffentlichenKommunikation. In: Zur Startseite: Elektronische Zeitschriftenbibliothek Universitätsbibliothek der LMU München Elektronische Zeitschriftenbibliothek Medien & Kommunikationswissenschaft: M & K, Bd. 67, Nr. 2: S. 167-186

Hameleers, Michael; Bos, Linda; Fawzi, Nayla; Reinemann, Carsten; Andreadis, Ioannis; Corbu, Nicoleta; Schemer, Christian; Schulz, Anne; Shaefer, Tamir; Aalberg, Toril; Axelsson, Sofia; Berganza, Rosa; Cremonesi, Cristina; Dahlberg, Stefan; Vreese, Claes H. de; Hess, Agnieszka; Kartsounidou, Evangelia; Kasprowicz, Dominika; Matthes, Jörg; Negrea-Busuioc, Elena; Ringdal, Signe; Salgado, Susana; Sanders, Karen; Schmuck, Desiree; Stromback, Jesper; Suiter, Jane; Boomgaarden, Hajo; Tenenboim-Weinblatt, Keren und Weiss-Yaniv, Naama (2018): Start Spreading the News: A Comparative Experiment on the Effects of Populist Communication on Political Engagement in Sixteen European Countries. In: International Journal of Press-Politics, Bd. 23, Nr. 4: S. 517-538 [PDF, 479kB]

de Vreese, Claes H.; Esser, Frank; Aalberg, Toril; Reinemann, Carsten und Stanyer, James (2018): Populism as an Expression of Political Communication Content and Style: A New Perspective. In: International Journal of Press-Politics, Bd. 23, Nr. 4: S. 423-438 [PDF, 109kB]

Leonhard, Larissa; Rueß, Christina; Obermaier, Magdalena und Reinemann, Carsten (2018): Perceiving threat and feeling responsible. How severity of hate speech, number of bystanders, and prior reactions of others affect bystanders’ intention to counterargue against hate speech on Facebook. In: Studies in Communication and Media : SC|M, Bd. 7, Nr. 4: S. 555-579

Schindler, Johanna; Fortkord, Claudia; Posthumus, Lone; Obermaier, Magdalena; Fawzi, Nayla und Reinemann, Carsten (2018): Woher kommt und wozu führt Medienfeindlichkeit? Zum Zusammenhang von populistischen Einstellungen, Medienfeindlichkeit, negativen Emotionen und Partizipation. In: M&K Medien & Kommunikationswissenschaft, Bd. 66, Nr. 3: S. 283-301

Hofbauer, Michaela; Obermaier, Magdalena und Reinemann, Carsten (2018): Journalists as targets of hate speech. How German journalists perceive the consequences for themselves and how they cope with it. In: SC|M Studies in Communication and Media, Bd. 7, Nr. 4: S. 499-524 [PDF, 256kB]

Masini, Andrea; Aelst, Peter van; Zerback, Thomas; Reinemann, Carsten; Mancini, Paolo; Mazzoni, Marco; Damiani, Marco und Coen, Sharon (Juli 2017): Measuring and Explaining the Diversity of Voices and Viewpoints in the News. A comparative study on the determinants of content diversity of immigration news. In: Journalism Studies, Bd. 54, Nr. 2: S. 1-20

Baugut, Philip; Fawzi, Nayla und Reinemann, Carsten (Mai 2017): Close, dependent, and out of touch with the people? Investigating and explaining local political communication cultures in a multi-level analysis. In: The International Journal of Press/Politics, Bd. 22, Nr. 3: S. 357-379 [PDF, 156kB]

Aelst, Peter van; Strömbäck, Jesper; Aalberg, Toril; Esser, Frank; Vreese, Claes de; Matthes, Jörg; Hopmann, David Nicolas; Salgado, Susana; Hubé, Nicolas; Stępińska, Agnieszka; Papathanassopoulos, Stylianos; Berganza, Rosa; Legnante, Guido; Reinemann, Carsten; Sheafer, Tamir und Stanyer, James (2017): Political communication in a high-choice media environment. A challenge for democracy? In: Annals of the International Communication Association, Bd. 41, Nr. 1: S. 3-27

Karadas, Narin; Neumann, Katharina und Reinemann, Carsten (2017): Reziproke Effekte auf türkische Migranten. Eine Untersuchung zum Zusammenhang von sozialer Identität, Mediennutzung, Medienwahrnehmung und Medienwirkungen. In: Studies in Communication | Media : SCM, Bd. 6, Nr. 2: S. 128-159

Reinemann, Carsten (2017): Populismus, Kommunikation, Medien. Ein Überblick über die Forschung zu populistischer politischer Kommunikation. In: Zeitschrift für Politik, Bd. 64: S. 167-190

Fischer, Karsten; Reinemann, Carsten und Schulze Wessel, Martin (2017): Der Flächenbrand. In: Einsichten. Das Forschungsmagazin, Nr. 1: S. 54-61

Scherr, Sebastian und Reinemann, Carsten (2016): First do no harm: Cross-sectional and longitudinal evidence for the impact of individual suicidality on the use of online health forums and support groups. In: Computers in Human Behavior, Bd. 61: S. 80-88

Zerback, Thomas; Reinemann, Carsten und Nienierza, Angela (2015): Who’s Hot and Who’s Not? Factors Influencing Public Perceptions of Current Party Popularity and Electoral Expectations. In: International Journal of Press/Politics, Bd. 20, Nr. 4: S. 458-477 [PDF, 173kB]

Obermaier, Magdalena; Haim, Mario ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-0643-2299 und Reinemann, Carsten ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9715-8434 (2014): Emotionen bewegen? Ein Experiment zur Wirkung von Medienbeiträgen mit Emotionalisierungspotenzial auf Emotionen, politische Partizipationsabsichten und weiterführende Informationssuche. In: Medien & Kommunikationswissenschaft, Bd. 62, Nr. 2: S. 216-235 [PDF, 266kB]

Reinemann, Carsten; Stanyer, James; Scherr, Sebastian und Legnante, Guido (2012): Hard and soft news: A review of concepts, operationalizations and key findings. In: Journalism, Bd. 13, Nr. 2: S. 221-239 [PDF, 418kB]

Buchbeitrag

Reinemann, Carsten ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9715-8434 (2020): The missing link. Effects of populist communication on citizens. In: Krämer, Benjamin und Holtz-Bacha, Christina (Hrsg.): Perspectives on populism and the media : avenues for research. International studies on populism, Bd. 7. 1. Auflage. Baden-Baden: Nomos. S. 215-234

Riesmeyer, Claudia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9105-1628; Reinemann, Carsten ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9715-8434; Nienierza, Angela; Neumann, Katharina und Fawzi, Nayla ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5580-452X (2020): Extremismus hinter jedem Klick? Ergebnisse einer Mehrmethodenstudie zum Kontakt und Erkennen extremistischer Online-Inhalte durch Jugendliche. In: Schmitt, Josephine B.; Ernst, Julian; Rieger, Diana und Roth, Hans-Joachim (Hrsg.): Propaganda und Prävention. Forschungsergebnisse, didaktische Ansätze, interdisziplinäre Perspektiven zur pädagogischen Arbeit zu extremistischer Internetpropaganda. Berlin ; Heidelberg: Springer. S. 551-568

Reinemann, Carsten; Matthes, James und Sheafer, Tamir (2017): Citizens and populist political communication. Cross-national findings and perspectives. In: Aalberg, Toril; Esser, Frank; Reinemann, Carsten; Strömbäck, Jesper und Vreese, Claes de (Hrsg.): Populist political communication in Europe. Routledge research in communication studies, Bd. 1. London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 381-394

Reinemann, Carsten; Scherr, Sebastian und Stanyer, James (2017): Cross-conceptual architecture of news. In: Vreese, Claes de; Esser, Frank und Hopmann, David Nicolas (Hrsg.): Comparing political journalism. Communication and Society, London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 150-167

Reinemann, Carsten; Stanyer, James und Scherr, Sebastian (2017): Hard and soft news. In: Vreese, Claes de; Esser, Frank und Hopmann, David Nicolas (Hrsg.): Comparing political journalism. Communication and Society, London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 131-149

Reinemann, Carsten und Zerback, Thomas (2017): Wishful thinking und Fallbeil-Effekt? Umfragen, Medien und Wahlerwartungen bezüglich FDP und AfD in der Endphase des Bundestagswahlkampfs 2013. In: Faas, Thorsten; Molthagen, Dietmar und Mörschel, Tobias (Hrsg.): Demokratie und Demoskopie: Machen Zahlen Politik? Wiesbaden: Springer VS. S. 121-150

Reinemann, Carsten; Fawzi, Nayla und Obermaier, Magdalena Katharina (2017): Die „Vertrauenskrise“ der Medien – Fakt oder Fiktion? Zu Entwicklung, Stand und Ursachen des Medienvertrauens in Deutschland. In: Lilienthal, Volker und Neverla, Irene (Hrsg.): "Lügenpresse" ; Anatomie eines politischen Kampfbegriffs. KiWi, 1. Auflage, Originalausgabe. Köln: Kiepenheuer und Witsch. S. 77-94

Fawzi, Nayla; Obermaier, Magdalena Katharina und Reinemann, Carsten (2016): Germany: Is the Populism Laggard Catching up? In: Aalberg, Toril; Esser, Frank; Reinemann, Carsten; Strömbäck, Jesper und Vreese, Claes de (Hrsg.): Populist political communication in Europe. Routledge research in communication studies, Bd. 1. London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 111-126

Reinemann, Carsten und Baugut, Philip (2016): Journalismus als subjektiv rationales Handeln im sozialen Kontext. In: Löffelholz, Martin und Rothenberger, Liane (Hrsg.): Handbuch Journalismustheorien. Handbuch, Wiesbaden: Springer VS. S. 309-321

Reinemann, Carsten; Scherr, Sebastian und Stanyer, James (2016): Harte Zeiten – Hard News? Strukturelle und situationale Einflüsse auf die Präsenz von Hard und Soft News in der politischen Berichterstattung 16 westlicher Demokratien. In: de Vreese, Claes; Esser, Frank und Hopmann, David (Hrsg.): Comparing political journalism. London: Routledge, Taylor & Francis Group. [PDF, 432kB]

Reinemann, Carsten; Aalberg, Toril; Esser, Frank; Strömbäck, Jesper und Vreese, Claes de (2016): Populist political communication. Toward a model of ist causes, forms, and effects. In: Aalberg, Toril; Esser, Frank; Reinemann, Carsten; Strömbäck, Jesper und Vreese, Claes de (Hrsg.): Populist political communication in Europe. Routledge research in communication studies, Bd. 1. London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 12-28

Vreese, Claes de; Reinemann, Carsten; Esser, Frank und Hopmann, David Nicolas (2016): Conclusion: assessing news performance. In: Vreese, Claes de; Esser, Frank und Hopmann, David Nicolas (Hrsg.): Comparing political journalism. Communication and Society, 1. Edition. London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 168-183

Diese Liste wurde am Sat Apr 20 20:14:23 2024 CEST erstellt.