Triulzi, Marco; Winter, Christina und Maahs, Ina-Maria
(2023):
Erstsprache, Muttersprache, Herkunftssprache oder Familiensprache? Eine Analyse von Portfolioarbeiten Lehramtsstudierender zu Bezeichnungspraktiken sprachlicher Heterogenität im Kontext von Mehrsprachigkeit.
In: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt, Vol. 28: pp. 57-87
[PDF, 816kB]
Preview

DOI: 10.48694/ZIF.3644
Item Type: | Journal article |
---|---|
Keywords: | Lehrkräftebildung; Zuschreibung; Mehrsprachigkeit; Muttersprache; qualitative Inhaltsanalyse, Teacher training; labelling; multilingualism; mother tongue; qualitative content analysis |
Faculties: | Languages and Literatures > Department 1 |
Subjects: | 300 Social sciences > 370 Education 400 Language > 400 Language 400 Language > 430 German and related languages |
URN: | urn:nbn:de:bvb:19-epub-122538-1 |
Language: | German |
Item ID: | 122538 |
Date Deposited: | 19. Nov 2024 12:29 |
Last Modified: | 19. Nov 2024 12:29 |