Logo
DeutschClear Cookie - decide language by browser settings
Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Creators | Item Type | Language | Volume
Jump to: 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1
Number of items at this level: 24.

9

Ünlü, Vural and Hess, Thomas (2003): The optimal level of technical copyright protection. A game-theoretic approach. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 9/2003

8

Hess, Thomas and Eggers, Bernd and Schulze, Bernd (2003): Synergien realisieren durch die Mehrfachnutzung von Inhalten im Rahmen von Verwertungsketten. Der Fall Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ). Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 8/2003

7

Hess, Thomas and Eggers, Bernd and Schulze, Bernd (2003): Management von Medieninhalten. Eine Fallstudienuntersuchung zur Ausgestaltung von Mehrfachnutzung und Verwertungsketten. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 7/2003

6

Koch, Dagmar and Hess, Thomas (2003): Business Process Redesign als nachhaltiger Trend? Eine empirische Studie zu Aktualität, Inhalten und Gestaltung in deutschen Großunternehmen. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 6/2003

5

Anding, Markus and Hess, Thomas (2003): Was ist Content? Zur Definition und Systematisierung von Medieninhalten. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 5/2003

Walter, Benedikt von and Hess, Thomas (2005): Content-Intermediation. Konzept und Anwendungsgebiet. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 5/2005

4

Hirnle, Christoph and Hess, Thomas (2005): Bewertung unternehmensübergreifender IT Investitionen in Unternehmensnetzwerken. Ein Property-Rights basierter Zugang. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 4/2005

3

Benlian, Alexander and Hess, Thomas (2004): Identifikation und technische Bewertung von integrierten Datenverteilungsvarianten für eine effiziente Mehrfachnutzung multimedialer Medieninhalte. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 3/2004

Hess, Thomas and Dörr, Jonathan (2012): Software-Unterstützung für die Bereitstellung klassischer Medienprodukte und -dienstleistungen. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 3/2012

Köhler, Lutz and Hess, Thomas (2003): Produktinnovation in Medienunternehmen. Eine Fallstudienanalyse zur Organisation der Produktinnovation in Medienunternehmen verschiedener Sektoren. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 3/2003

Rauscher, Barbara and Hess, Thomas (2005): Kontextsensitive Inhaltebereitstellung. Begriffsklärung und Analysegrundlagen. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 3/2005

2

Ahrens, Sophie and Leimbach, Timo and Hess, Thomas (2007): Die Digitalisierung der Hubert Burda Media. Von der Einführung der digitalen Drucktechnik bis zur Media Community als Strategie-Element. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 2/2007

Beer, Stefan and Hess, Thomas (2012): Geschäftsmodelle im Web der zweiten Generation. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 2/2012

Hess, Thomas (2008): Download-Angebote für Musik. Hintergründe, Bedeutung und Perspektiven. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 2/2008

Hess, Thomas and Hirnle, Christoph (2005): Industrialization in the media sector. The new content management system at n-tv and its consequences. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 2/2005

Stadlbauer, Florian and Köhler, Lutz and Hess, Thomas (2003): Cross-Media-Bemühungen klassischer Medienunternehmen im Internet. Eine empirische Untersuchung zur Mehrfachnutzung von Inhalten deutscher Anbieter. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 2/2003

Wilde, Thomas and Hess, Thomas (2006): Methodenspektrum der Wirtschaftsinformatik. Überblick und Portfoliobildung. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 2/2006

1

Anding, Markus and Hess, Thomas (2004): Modularization, Individualization and the First-Copy-Cost-Effect. Shedding new light on the Production and Distribution of Media Content. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 1/2004

Anding, Markus and Hess, Thomas (2003): Online Content Syndication. Eine wettbewerbstheoretische Analyse aus Sicht der Dresdner Bank als Inhalteverwerter. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 1/2003

Grau, Christoph and Wolf, Christian M. and Kramer, Florian and Hess, Thomas (2007): Modularisierung in der Medienproduktion. Drei Fallbeispiele im Vergleich. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 1/2007

Hess, Thomas (2012): Geschäftsmodelle als Thema der Wirtschaftsinformatik. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 1/2012

Hilkert, Daniel and Hess, Thomas (2011): Zur Effizienz von Produktplattformen in der Medienindustrie. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 1/2011

Kink, Natalie and Hess, Thomas (2008): Wirkungsanalyse von Informations- und Kommunikationstechnologien. Positionierung des Forschungsansatzes. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 1/2008

Köhler, Lutz and Hess, Thomas (2002): Organisation der Produktentwicklung bei WEKA MEDIA. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 1/2002

This list was generated on Mon Jul 21 23:29:43 2014 CEST.