Abstract
A 74-year-old man with metastatic renal cell carcinoma and a history of cardiac failure was treated with sunitinib malate. MUGA echocardiography could not detect a relevant change in the ejection fraction although the clinical situation of the patient worsened dramatically. The only parameter to hint at the deteriorated cardiac function was plasma N-terminal pro-brain natriuretic peptide (BNP). Finally, the patient died after only one cycle of sunitinib treatment. We propose to prospectively include BNP for the early detection of cardiovascular decompensation in high-risk patients. Future studies concerning the relevance of BNP in drug-related cardiotoxicity are urgently needed. Copyright (C) 2010 S. Karger AG, Basel
| Dokumententyp: | Zeitschriftenartikel |
|---|---|
| Publikationsform: | Publisher's Version |
| Fakultät: | Medizin |
| Themengebiete: | 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 610 Medizin und Gesundheit |
| URN: | urn:nbn:de:bvb:19-epub-16317-6 |
| ISSN: | 0042-1138 |
| Allianz-/Nationallizenz: | Dieser Beitrag ist mit Zustimmung des Rechteinhabers aufgrund einer (DFG-geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich. |
| Sprache: | Englisch |
| Dokumenten ID: | 16317 |
| Datum der Veröffentlichung auf Open Access LMU: | 29. Aug. 2013 09:53 |
| Letzte Änderungen: | 04. Nov. 2020 12:57 |

