Abstract
Undergraduate medical teaching in occupational health (OH) is a challenge in universities around the world. Case-based e-learning with an attractive clinical context could improve the attitude of medical students towards OH. The study question is whether case-based e-learning for medical students is more effective in improving knowledge, satisfaction and a positive attitude towards OH than non-case-based textbook learning.
Dokumententyp: | Zeitschriftenartikel |
---|---|
Publikationsform: | Publisher's Version |
Fakultät: | Medizin |
Themengebiete: | 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 610 Medizin und Gesundheit |
URN: | urn:nbn:de:bvb:19-epub-21935-2 |
ISSN: | 1470-7926 |
Allianz-/Nationallizenz: | Dieser Beitrag ist mit Zustimmung des Rechteinhabers aufgrund einer (DFG-geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich. |
Sprache: | Englisch |
Dokumenten ID: | 21935 |
Datum der Veröffentlichung auf Open Access LMU: | 25. Nov. 2014, 12:25 |
Letzte Änderungen: | 11. Jul. 2024, 10:27 |