www.lmu.de
|
UB
|
Blättern
|
Hilfe
Zur erweiterten Suche
English
Login
Registrieren
Admin
Home
Blättern
Hilfe
Fakultäten
Fakultätsübergreifende Einrichtungen
Personen
Themengebiete
Keimelion
Ludovico-Maximilianea
MALTE
Zur erweiterten Suche
Eine Ebene höher
Exportieren als
ASCII Citation
BibTeX
Dublin Core
Dublin Core
EP3 XML
EndNote
HTML Citation
JSON
JSON_EPUB
JSON_EPUB_DOCTYPES
JSON_EPUB_FSP
JSON_EPUB_NEW
METS
Multiline CSV
Object IDs
OpenURL ContextObject
RDF+N-Triples
RDF+N3
RDF+XML
Refer
Reference Manager
RSS 1.0
RSS 2.0
Gruppiert nach:
Dokumententyp
|
Veröffentlichungsdatum
Springe zu:
Zeitschriftenartikel
|
Buchbeitrag
Anzahl der Publikationen:
6
Zeitschriftenartikel
Dimroth, Christine
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0483-7839
;
Schimke, Sarah
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5678-8146
und
Turco, Giuseppina
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5963-1857
(2017):
Focusing Functional Elements: Affirmative Particles and Verum Focus in First Language Acquisition of German.
In: Language Acquisition, Bd. 25, Nr. 3: S. 268-283
Schimke, Sarah
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5678-8146
und
Dimroth, Christine
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0483-7839
(2017):
The influence of finiteness and lightness on verb placement in L2 German: Comparing child and adult learners.
In: Second Language Research, Bd. 34, Nr. 2: S. 229-256
Cristante, Valentina
;
Dimroth, Christine
und
Schimke, Sarah
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5678-8146
(2016):
Die Rolle verschiedener methodischer Zugänge bei der Einschätzung sprachlicher Kompetenzen von Grundschulkindern mit Deutsch als L2.
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung / Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research, Bd. 11, Nr. 1: S. 43-59
[PDF, 444kB]
Schimke, Sarah
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5678-8146
;
Verhagen, Josje
und
Dimroth, Christine
(2008):
Particules additives et finitude en néerlandais et allemand L2.
In: Acquisition et interaction en langue étrangère, Bd. 26: S. 191-210
Buchbeitrag
Dimroth, Christine
und
Schimke, Sarah
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5678-8146
(2012):
Der Erwerb der Finitheit im Deutschen: Ein Vergleich von kindlichen und erwachsenen L2 Lernern.
In:
Ahrenholz, Bernt
und
Knapp, Werner
(Hrsg.): Sprachstand erheben - Spracherwerb erforschen. Stuttgart: Fillibach bei Klett. S. 287-306
Schimke, Sarah
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5678-8146
(2009):
Does finiteness mark assertion? A picture selection study with native speakers and adult learners of German.
In:
Dimroth, Christine
und
Jordens, Peter
(Hrsg.): Functional Categories in Learner Language.
Studies on Language Acquisition
, Bd. 37. Berlin: De Gruyter. S. 169-202
Diese Liste wurde am
Sun Oct 26 02:00:17 2025 CEST
erstellt.