Logo Logo
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 17

Monographie

Kersten, Saskia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9801-4109 (2010): The Mental lexicon and vocabulary learning. Implications for the foreign language classroom. Language in Performance (LIP), Bd. 43. Tübingen: Narr Verlag.

Herausgeberschaft

Kersten, Saskia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9801-4109 (Hrsg.) (2012): Language learning and language use - applied linguistics approaches. papers selected from the Junior Research Meeting, Essen 2011. Duisburg: Universiäts-Verag Rhein-Ruhr.

Zeitschriftenartikel

Jayasundara, J. M. P. V. K.; Gilbert, Theo; Kersten, Saskia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9801-4109 und Meng, Li (2023): Why should I switch on my camera? Developing the cognitive skills of compassionate communications for online group/teamwork management. In: Frontiers in Psychology, Bd. 14, 1113098. [PDF, 8MB]

Jayasundara, J. M. P. V. K. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-7659-5707; Gilbert, Theo; Kersten, Saskia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9801-4109 und Meng, Li (2022): How UK HE STEM Students Were Motivated to Switch Their Cameras on. A Study of the Development of Compassionate Communications in Task-focused Online Group Meetings. In: Education Sciences, Bd. 12, Nr. 5: S. 317 [PDF, 3MB]

Kersten, Saskia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9801-4109 und Lotze, Netaya (2021): Anonymity and authenticity on the web. In: Internet Pragmatics, Bd. 5, Nr. 1: S. 38-65

Kersten, Saskia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9801-4109 und Lotze, Netaya (2020): Creating a Self-Image. In: Journal für Medienlinguistik, Bd. 2, Nr. 2: S. 123-156 [PDF, 874kB]

Smith, Karen und Kersten, Saskia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9801-4109 (2018): Exploring understandings of partnership in higher education using methods from corpus linguistics. In: Student Engagement in Higher Education Journal, Bd. 2, Nr. 1: S. 112-113 [PDF, 337kB]

Kersten, Saskia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9801-4109 und Ludwig, Christian (2018): Translanguaging and Multilingual Picturebooks. Gloria Anzaldúa’s Friends from the Other Side / Amigos Del Otro Lado. In: CLELE Journal [Children’s Lite]rature in English Language Education [PDF, 1MB]

Brost, Christel; Lauture, Christelle; Smith, Karen und Kersten, Saskia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9801-4109 (2018): Reflections on that-has-been: Snapshots from the students-as-partners movement. In: International Journal for Students as Partners, Bd. 2, Nr. 1: S. 130-135 [PDF, 169kB]

Buchbeitrag

Lotze, Netaya und Kersten, Saskia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9801-4109 (2021): Methoden der Internet-Onomastik. Zur kontrastiven Analyse von Nicknamen. In: Tienken, Susanne; Hauser, Stefan; Lenk, Hartmut und Luginbühl, Martin (Hrsg.): Methoden kontrastiver Medienlinguistik. Bern: Peter Lang. S. 197-210

Kersten, Saskia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9801-4109 (2016): Gebrauchsbasierte Ansätze des Fremdsprachenlernens in der Grundschule. Der Erwerb von chunks. In: Steinlen, Anja und Piske, Thorsten (Hrsg.): Wortschatzlernen in bilingualen Schulen und Kindertagesstätten. Forum Angewandte Linguistik, Bd. 57. Frankfurt am Main: Peter Lang Edition. S. 187-208

Kersten, Saskia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9801-4109 (2015): Language Development in Young Learners. The role of formulaic language. In: Bland, Janice (Hrsg.): Teaching English to young learners: critical issues in language teaching with 3 - 12 year olds. London: Bloomsbury.

Kersten, Saskia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9801-4109 und Lotze, Netaya (2015): Subtile Twifferenzen. Genderaspekte in der Twitternutzung. In: Bohle, Ulrike und Brusberg-Kiermeier, Stefani (Hrsg.): Sprachliche, mediale und literarische Konstruktionen von Geschlecht. Focus gender, Bd. 18. Berlin ; Münster: LIT. S. 321-348

Kersten, Saskia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9801-4109 und Lotze, Netaya (2013): Microblogs global: Englisch. In: Siever, Torsten und Schlobinski, Peter (Hrsg.): Microblogs global : eine internationale Studie zu Twitter & Co. aus der Perspektive von zehn Sprachen und elf Ländern. Frankfurt am Main: Peter Lang. S. 75-112

Kersten, Saskia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9801-4109 (2012): Wortschatzerwerb im bilingualen Unterricht. In: Lenz, Friedrich (Hrsg.): Bilinguales Lernen : Unterrichtskonzepte zur Förderung sachfachbezogener und interkultureller Kompetenz. Fremdsprachendidaktik inhalts- und lernerorientiert, Bd. 21. Frankfurt am Main: Peter Lang. S. 195-205

Hartinger, Andrea; Graff, Thyra; Kersten, Saskia; Kröger, Felicitas; Lenz, Friedrich und Oyen, Stefan (2007): Grundschulforschung zwischen allgemeinen und fachdidaktischen Fragestellungen. In: Möller, Kornelia (Hrsg.): Qualität von Grundschulunterricht : entwickeln, erfassen und bewerten. Jahrbuch Grundschulforschung, Bd. 11. Wiesbaden: VS. S. 191-199

Konferenzbeitrag

Kersten, Saskia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9801-4109 (2009): Das mentale Lexikon und Vokabellernen in der Grundschule. 10. Norddeutsches Linguistisches Kolloquium, Ernst-Moritz-Arndt-Universität Greifswald, 13-03-2009 – 14-03-2009. Sahel, Said und Vogel, Ralf (Hrsg.): In: NLK-Proceedings : 10. Norddeutsches Linguistisches Kolloquium (NLK2009 Greifswald), Bielefeld: Universität Bielefeld. S. 66-88

Diese Liste wurde am Sat Dec 21 19:29:11 2024 CET erstellt.