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Anzahl der Publikationen: 6

Zeitschriftenartikel

Leonhard, Larissa; Karnowski, Veronika und Kümpel, Anna Sophie (2020): Online and (the feeling of being) informed: Online news usage patterns and their relation to subjective and objective political knowledge. In: Computers in Human Behavior, Bd. 103: S. 166-175

Karnowski, Veronika; Leiner, Dominik J.; Kümpel, Anna Sophie und Leonhard, Larissa (2020): Worth to Share? How Content Characteristics and Article Competitiveness Influence News Sharing on Social Network Sites. In: Journalism & Mass Communication Quarterly, Bd. 98, Nr. 1: S. 59-82

Karnowski, Veronika; Leonhard, Larissa und Kuempel, Anna Sophie (2018): Why Users Share the News: A Theory of Reasoned Action-Based Study on the Antecedents of News-Sharing Behavior. In: Communication Research Reports, Bd. 35, Nr. 2: S. 91-100

Leonhard, Larissa; Rueß, Christina; Obermaier, Magdalena und Reinemann, Carsten (2018): Perceiving threat and feeling responsible. How severity of hate speech, number of bystanders, and prior reactions of others affect bystanders’ intention to counterargue against hate speech on Facebook. In: Studies in Communication and Media : SC|M, Bd. 7, Nr. 4: S. 555-579

Karnowski, Veronika; Kümpel, Anna Sophie; Leonhard, Larissa und Leiner, Dominik (2017): From incidental news exposure to news engagement. How perceptions of the news post and news usage patterns influence engagement with news articles encountered on Facebook. In: Computers in Human Behavior, Bd. 7: S. 42-50

Buchbeitrag

Leonhard, Larissa; Karnowski, Veronika ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-2138-255X und Kümpel, Anna Sophie ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-7184-4057 (2019): Matthäus-Effekt der Nachrichtenrezeption? Zum Einfluss von Persönlichkeitseigenschaften auf die Auseinandersetzung mit beiläufig entdeckten Nachrichteninhalten auf Facebook. In: Weber, Patrick; Mangold, Frank; Hofer, Matthias und Koch, Thomas (Hrsg.): Meinungsbildung in der Netzöffentlichkeit. Reihe Rezeptionsforschung, Bd. 40. 1. Auflage. Baden Baden: Nomos. S. 55-74

Diese Liste wurde am Sat Apr 13 22:20:54 2024 CEST erstellt.