Logo Logo
Eine Ebene nach oben
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 4

Zeitschriftenartikel

Hofer, Sarah Isabelle; Reinhold, Frank; Hulaj, Dilan; Koch, Marco und Heine, Jörg-Henrik (2022): What Matters for Boys Does Not Necessarily Matter for Girls: Gender-Specific Relations between Perceived Self-Determination, Engagement, and Performance in School Mathematics. In: Education Sciences, Bd. 12, Nr. 11 [PDF, 1MB]

Schons, Christian; Obersteiner, Andreas; Reinhold, Frank; Fischer, Frank und Reiss, Kristina (2022): Developing a Simulation to Foster Prospective Mathematics Teachers' Diagnostic Competencies: the Effects of Scaffolding. In: Journal für Mathematik-Didaktik, Bd. 44, Nr. 1: S. 59-82

Hillmayr, Delia; Ziernwald, Lisa; Reinhold, Frank; Hofer, Sarah Isabelle und Reiss, Kristina M. (August 2020): The potential of digital tools to enhance mathematics and science learning in secondary schools: A context-specific meta-analysis. In: Computers & Education, Bd. 153, 103897: S. 1-25 [PDF, 1MB]

Reinhold, Frank; Hofer, Sarah Isabelle; Hoch, Stefan; Werner, Bernhard; Richter-Gebert, Jürgen und Reiss, Kristina (2020): Digital support principles for sustained mathematics learning in disadvantaged students.
In: PLOS ONE 15(10) , S. 1-16 [PDF, 1MB]

Diese Liste wurde am Sun Apr 21 00:34:03 2024 CEST erstellt.