Logo Logo
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 6

Zeitschriftenartikel

Berner, Valerie-D.; Seitz-Stein, Katja; Segerer, Robin; Oesterlen, Eva und Niklas, Frank (2022): 'Good' or 'well calculated'? Effects of feedback on performance and self-concept of 5-to 7-year-old children in math. In: Educational Psychology, Bd. 42, Nr. 3: S. 296-315

Segerer, Robin; Niklas, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3777-7388; Suggate, Sebastian und Schneider, Wolfgang (2021): Young Minority Home-Language Students’ Biased Reading Self-Concept and Its Consequences for Reading Development. In: Reading Research Quarterly, Bd. 56, Nr. 1: S. 71-94

Gesell, Nathalie; Niklas, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3777-7388; Schmiedeler, Sandra und Segerer, Robin (25. Juli 2020): Mindfulness and Romantic Relationship Outcomes: the Mediating Role of Conflict Resolution Styles and Closeness. In: Mindfulness, Bd. 11, Nr. 10: S. 2314-2324 [PDF, 405kB]

Niklas, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3777-7388; Cohrssen, Caroline ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-2091-3125; Vidmar, Maša; Segerer, Robin; Schmiedeler, Sandra; Galpin, Rolf; Klemm, Vera Valeska; Kandler, Simone und Tayler, Collette (2018): Early childhood professionals' perceptions of children's school readiness characteristics in six countries. In: International Journal of Educational Research, Bd. 90: S. 144-159

Niklas, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3777-7388; Segerer, Robin; Schmiedeler, Sandra und Schneider, Wolfgang (2012): Findet sich ein "Matthäus-Effekt" in der Kompetenzentwicklung von jungen Kindern mit oder ohne Migrationshintergrund? In: Frühe Bildung, Bd. 1, Nr. 1: S. 26-33

Hasselhorn, Marcus; Schöler, Hermann; Schneider, Wolfgang; Ehm, Jan-Henning; Johnson, Miriam; Keppler, Isabelle; Krebs, Katja; Niklas, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3777-7388; Randhawa, Eva; Schmiedeler, Sandra; Segerer, Robin und Wagner, Hanna (2012): Gezielte Zusatzförderung im Modellprojekt „Schulreifes Kind “. Auswirkungen auf Schulbereitschaft und schulischen Lernerfolg. In: Frühe Bildung, Bd. 1, Nr. 1: S. 3-10

Diese Liste wurde am Sat Dec 21 21:34:02 2024 CET erstellt.