Logo Logo
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 9

Zeitschriftenartikel

Werz, Janina; Voderholzer, Ulrich und Tuschen-Caffier, Brunna (2022): Alliance matters: but how much? A systematic review on therapeutic alliance and outcome in patients with anorexia nervosa and bulimia nervosa. In: Eating and Weight Disorders-Studies on Anorexia Bulimia and Obesity, Bd. 27, Nr. 4: S. 1279-1295

Spinath, Birgit; Antoni, Conny H.; Bermeitinger, Christina; Bühner, Markus; Elsner, Birgit; Erdfelder, Edgar; Fydrich, Thomas; Gärtner, Anne; Gollwitzer, Mario ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4310-4793; König, Cornelius und Tuschen-Caffier, Brunna (April 2021): Kommission Studium und Lehre. Kommentar zum Positionspapier „Lindner, M. A. et al. (2021). Ein Plädoyer zur Qualitätssicherung schriftlicher Prüfungen im Psychologiestudium. In: Psychologische Rundschau, Bd. 72, Nr. 2: S. 121-122

Erdfelder, Edgar; Antoni, Conny H.; Bermeitinger, Christina; Bühner, Markus; Elsner, Birgit; Fydrich, Thomas; Gärtner, Anne; Gollwitzer, Mario ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4310-4793; König, Cornelius; Spinath, Birgit; Tuschen-Caffier, Brunna und Vaterrodt, Bianca (Januar 2021): Präsenzveranstaltungen: Unverzichtbarer Kernbestandteil einer qualitativ hochwertigen universitären Psychologieausbildung. In: Psychologische Rundschau, Bd. 72, Nr. 1: S. 19-26

Tuschen-Caffier, Brunna; Antoni, Conny; Elsner, Birgit; Bermeitinger, Christina und Bühner, Markus (Oktober 2020): Quo vadis" Study and Teaching" in Psychology? Food for thought for the New Conception of Courses of Study. In: Psychologische Rundschau, Bd. 71, Nr. 4: S. 384-393

Tuschen-Caffier, Brunna; Antoni, Conny; Elsner, Birgit; Bermeitinger, Christina; Bühner, Markus; Erdfelder, Edgar; Fydrich, Thomas; Gärtner, Anne; Gollwitzer, Mario ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4310-4793; König, Cornelius J. und Spinath, Birgit (September 2020): Quo vadis „Studium und Lehre“ in der Psychologie? Denkanstöße für die Neukonzeption von Studiengängen. In: Psychologische Rundschau, Bd. 71, Nr. 4: S. 384-393

Svaldi, Jennifer; Griepenstroh, Julia; Tuschen-Caffier, Brunna und Ehring, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9502-6868 (15. Mai 2012): Emotion regulation deficits in eating disorders. A marker of eating pathology or general psychopathology? In: Psychiatry Research, Bd. 197, Nr. 1-2: S. 103-111

Kleim, Birgit; Ehring, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9502-6868; Scheel, Corinna; Becker-Asano, Christian; Nebel, Bernhard und Tuschen-Caffier, Brunna (2012): Coping with emergency situations. A clinical perspective. In: Zeitschrift Für Klinische Psychologie Und Psychotherapie, Bd. 41, Nr. 3: S. 166-179

Ehring, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9502-6868; Tuschen-Caffier, Brunna; Schnülle, Jewgenija; Fischer, Silke und Gross, James J. (2010): Emotion regulation and vulnerability to depression. Spontaneous versus instructed use of emotion suppression and reappraisal. In: Emotion, Bd. 10, Nr. 4: S. 563-572

Ehring, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9502-6868; Fischer, Silke; Schnülle, Jewgenija; Bösterling, Andrea und Tuschen-Caffier, Brunna (2008): Characteristics of emotion regulation in recovered depressed versus never depressed individuals. In: Personality and Individual Differences, Bd. 44, Nr. 7: S. 1574-1584

Diese Liste wurde am Sat Mar 29 21:11:06 2025 CET erstellt.