Logo Logo
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Springe zu: 2024 | 2023 | 2022 | 2021
Anzahl der Publikationen: 11

2024

Haßler, Jörg ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-2907-5228; Wurst, Anna-Katharina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-1371-7652; Pohl, Katharina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4172-7121 und Kruschinski, Simon ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3185-5656 (27. Juni 2024): A consistent picture? Issue-based campaigning on Facebook during the 2021 German Federal Election Campaign. In: Politics and Governance, Bd. 12 [PDF, 795kB]

2023

Haßler, Jörg ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-2907-5228; Wurst, Anna-Katharina; Jungblut, Marc ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-2677-0738 und Schlosser, Katharina (2023): Influence of the pandemic lockdown on Fridays for Future’s hashtag activism. In: New Media & Society, Bd. 25, Nr. 8: S. 1991-2013 [PDF, 994kB]

Wurst, Anna-Katharina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-1371-7652; Pohl, Katharina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4172-7121 und Haßler, Jörg ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-2907-5228 (2023): Mobilization in the Context of Campaign Functions and Citizen Participation. In: Media and Communication, Bd. 11, Nr. 3: S. 129-140 [PDF, 285kB]

Haßler, Jörg ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-2907-5228; Wurst, Anna-Katharina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-1371-7652 und Pohl, Katharina (2023): Politicians over issues? Visual personalization in three Instagram election campaigns. In: Information, Communication & Society, Bd. 27, Nr. 5: S. 815-835

Schlosser, Katharina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4172-7121; Haßler, Jörg ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-2907-5228 und Wurst, Anna-Katharina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-1371-7652 (2023): Visuelle Personalisierung des Negative Campaigning: Eine Konzeptualisierung anlässlich des Wahlkampfes auf Instagram. In: Holtz-Bacha, Christina (Hrsg.): Die (Massen-) Medien im Wahlkampf. Die Bundestagswahl 2021. Wiesbaden: Springer Fachmedien. S. 155-177

2022

Bene, Márton ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0177-9717; Ceron, Andrea ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-6686-5969; Fenoll, Vicente ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5851-4237; Haßler, Jörg ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-2907-5228; Kruschinski, Simon ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3185-5656; Larsson, Anders Olof ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3621-4687; Magin, Melanie ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-2545-3594; Schlosser, Katharina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4172-7121 und Wurst, Anna-Katharina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-1371-7652 (2022): Keep Them Engaged! Investigating the Effects of Self-centered Social Media Communication Style on User Engagement in 12 European Countries. In: Political Communication, Bd. 39, Nr. 4: S. 429-453

Wurst, Anna-Katharina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-1371-7652; Fenoll, Vicente; Haßler, Jörg ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-2907-5228; Kruschinski, Simon; Magin, Melanie; Rußmann, Uta und Schlosser, Katharina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4172-7121 (2022): Missed opportunity to connect with European citizens? Europarties’ communication on Facebook during the 2019 European election campaign. In: Studies in Communication Sciences, Bd. 22, Nr. 1: S. 165-184 [PDF, 377kB]

2021

Wurst, Anna-Katharina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-1371-7652; Schlosser, Katharina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4172-7121 und Haßler, Jörg ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-2907-5228 (2021): European Party Groups: Transnational Continuation or Complement of European National Parties? In: Haßler, Jörg; Magin, Melanie; Russmann, Uta und Fenoll, Vicente (Hrsg.): Campaigning on Facebook in the 2019 European Parliament Election. Informing, Interacting with, and Mobilising Voters. Cham: Palgrave Macmillan. S. 251-265

Schlosser, Katharina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4172-7121; Wurst, Anna-Katharina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-1371-7652; Haßler, Jörg ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-2907-5228 und Kruschinski, Simon ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3185-5656 (2021): European Issues, but National Campaigning of German Parties. In: Haßler, Jörg; Magin, Melanie; Russmann, Uta und Fenoll, Vicente (Hrsg.): Campaigning on Facebook in the 2019 European Parliament Election. Informing, Interacting with, and Mobilising Voters. Cham: Palgrave Macmillan. S. 103-117

Haßler, Jörg ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-2907-5228; Wurst, Anna-Katharina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-1371-7652 und Schlosser, Katharina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4172-7121 (2021): Analysing European Parliament Election Campaigns Across 12 Countries: A Computer-Enhanced Content Analysis Approach. In: Haßler, Jörg; Magin, Melanie; Russmann, Uta und Fenoll, Vicente (Hrsg.): Campaigning on Facebook in the 2019 European Parliament Election. Informing, Interacting with, and Mobilising Voters. Cham: Palgrave Macmillan. S. 41-52

Haßler, Jörg; Magin, Melanie; Russmann, Uta; Baranowski, Paweł; Bene, Márton; Schlosser, Katharina; Wurst, Anna-Katharina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-1371-7652; Fenoll, Vicente; Kruschinski, Simon und Maurer, Peter (2021): Reaching Out to the Europeans. Political Parties’ Facebook Strategies of Issue Ownership and the Second-Order Character of European Election Campaigns. In: Holtz-Bacha, Christina (Hrsg.): Europawahlkampf 2019 : Zur Rolle der Medien. Wiesbaden: Springer VS. S. 87-113

Diese Liste wurde am Sat Dec 21 23:27:00 2024 CET erstellt.