Abstract
This is a paper in the philosophy of education. We discuss the current international educational trend of eradicating randomness from education processes, thereby truing to maximize the probability of attaining predetermined goals. We argues against this that minimizing the space for randomness is neither possible nor desirable, since randomness is a precondition of the new.
Dokumententyp: | Konferenzbeitrag (Paper) |
---|---|
Keywords: | Education, outcomes, randomness, the new. |
Fakultät: | Philosophie, Wissenschaftstheorie und Religionswissenschaft > XXII. Deutscher Kongress für Philosophie
Philosophie, Wissenschaftstheorie und Religionswissenschaft > XXII. Deutscher Kongress für Philosophie > Bildungsphilosophie |
Themengebiete: | 100 Philosophie und Psychologie > 100 Philosophie |
URN: | urn:nbn:de:bvb:19-epub-12410-1 |
Sprache: | Englisch |
Dokumenten ID: | 12410 |
Datum der Veröffentlichung auf Open Access LMU: | 16. Nov. 2011, 09:40 |
Letzte Änderungen: | 04. Nov. 2020, 12:52 |
Literaturliste: | Bateson, Gregory (1980): Mind and Nature. A necessary unity. Isle of Man: Fontana Books Ruitenberg, Claudia (2009): Giving place to unforeseeable learning: The inhospitality of outcomes-based learning. In D. Kerdeman (Ed), Philosophy of Education 2009 (266-274). University of Illinois at Urbana-Champaign: Philosophy of Education Society Weniger, Erich (1990): Ausgewählte Schriften. Zur geisteswissenschaftlichen Pädagogik. Weinheim: Beltz Verlag |