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Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 67

Monographie

Ullrich, Daniel und Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (2022): Sprechverbot. Wie Political Correctness unsere Gesellschaft spaltet. München: Riva.

Diefenbach, Sarah (2019): Wieso zwei halbe Stück Kuchen dicker machen als ein ganzes. Psychologische Denkfallen entlarven und überwinden. München: mvgverlag.

Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 und Hassenzahl, Marc ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9798-1762 (2017): Psychologie in der nutzerzentrierten Produktgestaltung. Mensch-Technik-Interaktion-Erlebnis. Berlin ; Heidelberg: Springer.

Diefenbach, Sarah und Ullrich, Daniel (2016): Digitale Depression. Wie neue Medien unser Glücksempfinden verändern. München: mvgverlag.

Herausgeberschaft

Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 und Terzi, Pia von (Hrsg.) (2022): Digitale Gesellschaft neu denken. Chancen und Herausforderungen in Alltags- und Arbeitswelt aus psychologischer Perspektive. Stuttgart: Kohlhammer.

Zeitschriftenartikel

Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (2023): Social norms in digital spaces: Conflict reports and implications for technology design in the teleworking context. In: Zeitschrift für Arbeitswissenschaft, Bd. 77, Nr. 1: S. 56-77 [PDF, 969kB]

Christoforakos, Lara und Diefenbach, Sarah (2023): Fulfilling social needs through anthropomorphic technology? A reflection on existing research and empirical insights of an interview study. In: Zeitschrift für Arbeitswissenschaft, Bd. 77, Nr. 1: S. 78-91 [PDF, 322kB]

Christoforakos, Lara und Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (2023): Technology as a Social Companion? An Exploration of Individual and Product-Related Factors of Anthropomorphism. In: Social Science Computer Review, Bd. 41, Nr. 3: S. 1039-1062 [PDF, 711kB]

Schuster, Klara; Lindermayer, Tim; Putten, Lisann van; Clark, Jeremy und Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (2023): Does It All Harm the Same?—An Empirical Exploration of Opportunities to Reduce the Negative Psychological Effects of Phubbing. In: Psychology, Bd. 14: S. 910-931 [PDF, 637kB]

Ullrich, Daniel und Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (2023): Forecasting Transitions in Digital Society: From Social Norms to AI Applications. In: Engineering Proceedings, Bd. 39, Nr. 1, 88: S. 1-10 [PDF, 277kB]

Tretter, Stefan ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7829-3494 und Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (September 2022): The Buffer Effect. Strategic Choice of Communication Media and the Moderating Role of Interpersonal Closeness. In: Journal of Media Psychology, Bd. 34, Nr. 5: S. 265-276

Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028; Christoforakos, Lara; Ullrich, Daniel und Butz, Andreas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-9007-9888 (2022): Invisible but Understandable: In Search of the Sweet Spot between Technology Invisibility and Transparency in Smart Spaces and Beyond. In: Multimodal Technologies and Interaction, Bd. 6, Nr. 10 [PDF, 253kB]

Grebmer, Carmen und Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (2022): Perceiving and believing? The subjective persuasiveness of graphic design elements and eco-friendly packaging materials on consumers' environmental consciousness. In: International Journal of Sustainable Design, Bd. 4, Nr. 3-4: S. 234-252

Christoforakos, Lara; Feicht, Nina; Hinkofer, Simone; Löscher, Annalena; Schlegl, Sonja F. und Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (18. November 2021): Connect With Me. Exploring Influencing Factors in a Human-Technology Relationship Based on Regular Chatbot Use. In: Frontiers in Digital Health, Bd. 3, 689999: S. 1-15 [PDF, 830kB]

Terzi, Pia von; Tretter, Stefan ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7829-3494; Uhde, Alarith; Hassenzahl, Marc und Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (1. September 2021): Technology-Mediated Experiences and Social Context. Relevant Needs in Private Vs. Public Interaction and the Importance of Others for Positive Affect. In: Frontiers in Psychology, Bd. 12: S. 718315 [PDF, 1MB]

Ullrich, Daniel; Butz, Andreas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-9007-9888 und Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (13. April 2021): The Development of Overtrust: An Empirical Simulation and Psychological Analysis in the Context of Human-Robot Interaction. In: Frontiers in Robotics and Ai, Bd. 8, 554578 [PDF, 1MB]

Christoforakos, Lara; Gallucci, Alessio; Surmava-Große, Tinatini; Ullrich, Daniel und Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (9. April 2021): Can Robots Earn Our Trust the Same Way Humans Do? A Systematic Exploration of Competence, Warmth, and Anthropomorphism as Determinants of Trust Development in HRI. In: Frontiers in Robotics and AI, Bd. 8: S. 79 [PDF, 942kB]

Lobschat, Lara; Mueller, Benjamin; Eggers, Felix; Brandimarte, Laura; Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028; Kroschke, Mirja und Wirtz, Jochen (Januar 2021): Corporate digital responsibility. In: Journal of Business Research, Bd. 122: S. 875-888

Mueller, Benjamin; Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028; Dobusch, Leonhard und Baer, Katharina (2021): From Becoming to Being Digital. The Emergence and Nature of the Post-Digital. In: i-com, Bd. 20, Nr. 3: S. 319-328

Tretter, Stefan ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7829-3494 und Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (2021): The Influence of Regulatory Focus on Media Choice in Interpersonal Conflicts. In: Psych, Bd. 3, Nr. 1: S. 1-17 [PDF, 317kB]

Lobschat, Lara; Mueller, Benjamin; Eggers, Felix; Brandimarte, Laura; Diefenbach, Sarah; Kroschke, Mirja und Wirtz, Jochen (2021): Corporate digital responsibility. In: Journal of Business Research, Bd. 122: S. 875-888

Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 und Anders, Laura (2021): The Psychology of Likes: Relevance of Feedback on Instagram and Relationship to Self-Esteem and Social Status. In: Psychology of Popular Media, Bd. 11, Nr. 2: S. 196-207

Gertz, Marlene; Schütz-Bosbach, Simone ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-0937-9454 und Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (2021): Smartphone and the Self. Experimental Investigation of Self-Incorporation of and Attachment to Smartphones. In: Multimodal Technologies and Interaction, Bd. 5, Nr. 11: S. 1-16 [PDF, 785kB]

Ullrich, Daniel; Butz, Andreas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-9007-9888 und Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (18. Dezember 2020): The Eternal Robot: Anchoring Effects in Humans' Mental Models of Robots and Their Self. In: Frontiers in Robotics and AI, Bd. 7, 546724: S. 1-14 [PDF, 1MB]

Tretter, Stefan ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7829-3494 und Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (2020): Emotion and Interaction Control: A Motive-Based Approach to Media Choice in Socio-Emotional Communication. In: Multimodal Technologies and Interaction, Bd. 4, Nr. 3, 53 [PDF, 681kB]

Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 und Müssig, Annemarie (Juli 2019): Counterproductive effects of gamification. An analysis on the example of the gamified task manager Habitica. In: International Journal of Human-Computer Studies, Bd. 127: S. 190-210

Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028; Christoforakos, Lara; Maisch, Bettina und Kohler, Kirstin (Juli 2019): The State of Prototyping Practice in the Industrial Setting: Potential, Challenges and Implications. In: Proceedings of the Design Society: International Conference on Engineering Design, Bd. 1, Nr. 1: S. 1703-1712 [PDF, 854kB]

Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 und Borrmann, Kim (Mai 2019): The Smartphone as a Pacifier and its Consequences. Young adults' smartphone usage in moments of solitude and correlations to self-reflection. In: Chi 2019: Proceedings of the 2019 Chi Conference on Human Factors in Computing Systems

Diefenbach, Sarah und Hassenzahl, Marc (2019): Combining Model-Based Analysis With Phenomenological Insight. A Case Study on Hedonic Product Quality. In: Qualitative Psychology, Bd. 6, Nr. 1: S. 3-26

Lenz, Eva; Hassenzahl, Marc und Diefenbach, Sarah (2019): How Performing an Activity Makes Meaning. In: Chi Ea '19 Extended Abstracts: Extended Abstracts of the 2019 Chi Conference on Human Factors in Computing Systems

Christoforakos, Lara; Tretter, Stefan ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7829-3494; Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028; Bibi, Sven-Anwar; Fröhner, Moritz; Kohler, Kirstin; Madden, Dominick; Marx, Tobias; Pfeiffer, Thies; Pfeiffer-Leßmann, Nadine und Valkanova, Nina (2019): Potential and Challenges of Prototyping in Product Development and Innovation. Insights from an Expert Discussion Among Researchers and Practitioners. In: i-com, Bd. 18, Nr. 2: S. 179-187

Diefenbach, Sarah (April 2018): Positive technology–A powerful partnership between positive psychology and interactive technology. A discussion of potential and challenges. In: Journal of Positive Psychology and Wellbeing, Bd. 2, Nr. 1: S. 1-22

Diefenbach, Sarah (13. März 2018): The Potential and Challenges of Digital Well-Being Interventions: Positive Technology Research and Design in Light of the Bitter-Sweet Ambivalence of Change. In: Frontiers in Psychology, Bd. 9, 331 [PDF, 1MB]

Montag, Christian und Diefenbach, Sarah (2018): Towards Homo Digitalis: Important Research Issues for Psychology and the Neurosciences at the Dawn of the Internet of Things and the Digital Society. In: Sustainability, Bd. 10, Nr. 2 [PDF, 705kB]

Scholz, Roland W.; Bartelsman, Eric J.; Diefenbach, Sarah; Franke, Lude; Grundwald, Armin; Helbing, Dirk; Hill, Richard; Hilty, Lorenz; Höjer, Matthias; Klauser, Stefan; Montag, Christian; Parycek, Peter; Prote, Jan Philipp; Renn, Ortwin; Reichel, André; Schuh, Günther; Steiner, Gerald und Pereira, Gabriela Viale (2018): Unintended Side Effects of the Digital Transition: European Scientists’ Messages from a Proposition-Based Expert Round Table. In: Sustainability, Bd. 10 [PDF, 2MB]

Diefenbach, Sarah; Jung, Svetlana; Diller, Thomas; Franze, Christiana und Maciejczyk, Stina (2018): The Secret of Self-Made: The Potential of Different Types of Consumer Participation for Product Attachment and Commercial Value. In: Social Sciences, Bd. 7, Nr. 4

Niess, Jasmin; Diefenbach, Sarah und Platz, Axel (2018): Moving Beyond Assistance: Psychological Qualities of Digital Companions. In: Nordichi'18: Proceedings of the 10Th Nordic Conference on Human-Computer Interaction: S. 916-921

Fischer, Moritz Valentin; Tschochohei, Philipp; Anders, Laura; Breuer, Kimberly Dana; Carrillo, Alejandro Hermida und Diefenbach, Sarah (Dezember 2017): Exploring the Social Media Impact of Voting Advice Apps: A Case Study on the Representation of the Wahl-O-Mat on Twitter. In: i-com: Journal of Interactive Media, Bd. 16, Nr. 3

Lenz, Eva; Hassenzahl, Marc und Diefenbach, Sarah (Dezember 2017): Aesthetic interaction as fit between interaction attributes and experiential qualities. In: New Ideas in Psychology, Bd. 47: S. 80-90

Diefenbach, Sarah und Christoforakos, Lara (Januar 2017): The Selfie Paradox: Nobody Seems to Like Them Yet Everyone Has Reasons to Take Them. An Exploration of Psychological Functions of Selfies in Self-Presentation. In: Frontiers in Psychology, Bd. 8, 7 [PDF, 724kB]

Diefenbach, Sarah; Hassenzahl, Marc; Eckoldt, Kai; Hartung, Lena; Lenz, Eva und Laschke, Matthias (2017): Designing for well-being: A case study of keeping small secrets. In: The Journal of Positive Psychology, Bd. 12, Nr. 2: S. 151-158

Diefenbach, Sarah; Christoforakos, Lara und Ullrich, Daniel (2017): Digitale Disbalance – Herausforderungen der Smartphone-Ära. In: Wirtschaftspsychologie aktuell, Bd. 3: S. 36-42

Kapsner, Andreas; Diefenbach, Sarah; Laschke, Matthias; Niess, Jasmin und Ullrich, Daniel (August 2016): Technology for Behavior Change – Potential, Challenges, and Ethical Questions. In: I-com: A Journal of Interactive and Cooperative Media, Bd. 15, Nr. 2: S. 195-201

Niess, Jasmin und Diefenbach, Sarah (2016): Communication Styles of Interactive Tools for Self-Improvement. In: Psychology of Well-Being, Bd. 6, 3 [PDF, 1MB]

Buchbeitrag

Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028; Herzog, Marietta; Ullrich, Daniel und Christoforakos, Lara (2023): Social Robot Personality: A Review and Research Agenda. In: Misselhorn, Catrin; Poljanšek, Tom; Störzinger, Tobias und Klein, Maike (Hrsg.): Emotional Machines. Perspectives from Affective Computing and Emotional Human-Machine Interaction. Technikzukünfte, Wissenschaft und Gesellschaft, Wiesbaden: Springer. S. 217-246

Tretter, Stefan ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7829-3494 (2022): Digitale Kommunikationskanäle im Arbeitsalltag. In: Diefenbach, Sarah und Terzi, Pia von (Hrsg.): Digitale Gesellschaft neu denken. Chancen und Herausforderungen in Alltags- und Arbeitswelt aus psychologischer Perspektive. S. 14-51

Ullrich, Daniel; Diefenbach, Sarah und Christoforakos, Lara (2020): Das Robot Impression Inventory – Ein modulares Instrument zur Erfassung des subjektiven Eindrucks von Robotern. In: Köhler, Thomas; Schoop, Eric und Kahnwald, Nina (Hrsg.): Gemeinschaften in Neuen Medien. Von hybriden Realitäten zu hybriden Gemeinschaften. Communities in New Media. From hybrid realities to hybrid communities. Proceedings of 23rd Conference GeNeMe. Dresden: TUDpress. S. 244-249

Christoforakos, Lara; Borodkow, Ewgenia und Diefenbach, Sarah (2020): Who gets the fame, who is to blame? Empirical exploration of responsibility attribution in HCI. In: Köhler, Thomas; Schoop, Eric und Kahnwald, Nina (Hrsg.): Gemeinschaften in Neuen Medien. Von hybriden Realitäten zu hybriden Gemeinschaften. Communities in New Media. From hybrid realities to hybrid communities. Proceedings of 23rd Conference GeNeMe. Dresden: TUDpress. S. 226-235

Tretter, Stefan ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7829-3494; Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 und Ullrich, Daniel (2019): Intuitive Interaction from an Experiential Perspective: The Intuitivity Illusion and Other Phenomena. In: Blackler, Alethea (Hrsg.): Intuitive Interaction. Research and Application. Boca Raton: Taylor & Francis; CRC Press.

Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 und Hassenzahl, Marc (2019): [Chapter 6] Psychology in product design. In: Gangl, Katharina und Kirchler, Erich (Hrsg.): A Research Agenda for Economic Psychology. Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing.

Konferenzbeitrag

Hein, Ilka; Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 und Ullrich, Daniel (2023): Designing for Technology Transparency – Transparency Cues and User Experience. Mensch und Computer 2023: Usability Professionals 2023 (UP23), Rapperswil, 3. – 6. September 2023. Jackstädt, T.; Hauri, C. und Hinze, J. (Hrsg.): In: Mensch und Computer 2023 - Usability Professionals,

Tretter, Stefan ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7829-3494; Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028; Ullrich, Daniel und Gerber, Nina (2023): Branchenreport UX/Usability 2023 - Ergebnisse der jährlichen Befragung unter UX/Usability Professionals in Deutschland. Mensch und Computer 2023, Rapperswil, 3. – 6. September 2023. Jackstädt, T.; Hauri, C. und Hinze, J. (Hrsg.): In: Mensch und Computer 2023 – Usability Professionals,

Tretter, Stefan ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7829-3494; Platz, Axel ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5619-177X und Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (2023): Matching Mind and Method: Augmented Decision-Making with Digital Companions based on Regulatory Mode Theory. 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, Hamburg, Germany, April 23-28, 2023. In: Proceedings of the 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, New York: Association for Computing Machinery.

Terzi, Pia von und Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (2023): The Attendant Perspective: Present Others in Public Technology Interactions. 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, Hamburg, Germany, April 23-28, 2023. In: Proceedings of the 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, New York: Association for Computing Machinery.

Niess, Jasmin; Woźniak, Paweł W.; Abdelrahman, Yomna; ElAgroudy, Passant; Abdrabou, Yasmeen; Eckerth, Caroline; Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 und Knaving, Kristina (2021): ‘I Don’t Need a Goal’: Attitudes and Practices in Fitness Tracking beyond WEIRD User Groups. MobileHCI '21: Proceedings of the 23rd International Conference on Mobile Human-Computer Interaction, Toulouse & Virtual France, 27 September 2021- 1 October 2021. In: Proceedings of the 23rd International Conference on Mobile Human-Computer Interaction, Association for Computing Machinery (ACM).

Uhde, Alarith; Tretter, Stefan ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7829-3494; Terzi, Pia von; Koelle, Marion; Diefenbach, Sarah und Hassenzahl, Marc (2021): Interaction in the Public. Aesthetics, Social Acceptability, and Social Context. Mensch und Computer 2021, Ingolstadt, 5. – 8. September 2021. Wienrich, Carolin; Wintersberger, Philipp und Weyers, Benjamin (Hrsg.): In: Mensch und Computer 2021 - Workshopband, Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V..

Niess, Jasmin; Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 und Woźniak, Paweł W. (2020): Persuasive Feedback for Fitness Apps: Effects of Construal Level and Communication Style. Persuasive Technology. Designing for Future Change, Aalborg, Denmark, 20.–23. April 2020. Gram-Hansen, Sandra Burri; Jonasen, Tanja Svarre und Midden, Cees (Hrsg.): Cham: Springer. S. 101-112

Ullrich, Daniel; Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028; Christoforakos, Lara; Surmava-Große, Tinatini und Quintes, Cedric (2019): Robotervertrauen. Eine Exploration vertrauensförderlicher Attribute der Robotergestaltung mittels Clusteranalyse. Mensch und Computer 2019 - Workshop, Hamburg, 8. – 11. September 2019. In: Mensch und Computer 2019 - Workshopband, Bonn: Gesellschaft für Informatik. S. 507-511

Christoforakos, Lara; Diefenbach, Sarah; Ullrich, Daniel und Herzog, Marietta (2019): Die Roboterpersönlichkeit. Konzeption, Gestaltung und Evaluation der Persönlichkeit von sozialen Technologien. Mensch und Computer 2019 - Workshop, Hamburg, 8. – 11. September 2019. Fischer, Holger und Hess, Steffen (Hrsg.): In: Mensch und Computer 2019 - Workshopband, Bonn: Gesellschaft für Informatik; German UPA. S. 75-83

Christoforakos, Lara und Diefenbach, Sarah (2019): Idealization Effects in UX Evaluation at Early Concept Stages. Challenges of Low-Fidelity Prototyping. International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics, Universal Studios, Orlando, Florida, USA, 21. – 25. Juli 2018. Ahram, Tareq Z. und Falcão, Christianne (Hrsg.): In: Advances in Usability, User Experience and Assistive Technology, Cham: Springer International Publishing. S. 3-14

Christoforakos, Lara; Diefenbach, Sarah; Kohler, Kirstin und Tretter, Stefan ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7829-3494 (2018): Effektives Prototyping: Eine Stakeholder-orientierte Perspektive. Mensch und Computer 2018 - Usability Professionals, Dresden, 2. – 5. September 2018. Hess, Steffen und Fischer, Holger (Hrsg.): In: Mensch und Computer 2017 - Usability Professionals, 103-114 Bonn: Gesellschaft für Informatik; German UPA. S. 103-114

Diefenbach, Sarah und Christoforakos, Lara (2018): W1.1204: Gründe für das Selfie-Paradox – Attributionsfehler bei der Charakterbeurteilung im Kontext von Selfies. 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Frankfurt, 14. – 20. September 2018. Hartig, Johannes und Horz, Holger (Hrsg.): In: Psychologie gestaltet: 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs) - Abstracts, S. 451

Christoforakos, Lara; Diefenbach, Sarah und Borrmann, K. (2018): W2.1204: Smart Coping? Smartphonenutzung zur Bewältigung negativer Emotionen in Momenten des Alleinseins und der Zusammenhang mit selbstreflexiven Fähigkeiten. 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Frankfurt, 14. – 20. September 2018. Hartig, Johannes und Horz, Holger (Hrsg.): In: Psychologie gestaltet: 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs) - Abstracts, S. 543

Christoforakos, Lara und Diefenbach, Sarah (2018): W2.1205: Herausforderungen bei der validen Interpretation von Produktevaluationen – Idealisierungstendenzen bei Prototypen geringer Reichhaltigkeit. 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Frankfurt, 14. – 20. September 2018. Hartig, Johannes und Horz, Holger (Hrsg.): In: Psychologie gestaltet: 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs) - Abstracts, S. 543

Christoforakos, Lara und Diefenbach, Sarah (2017): Erfolgreiches Prototyping im Ideenstadium der Produktentwicklung. Mensch und Computer 2017 – Usability Professionals, Regensburg, 10. – 13. September 2017. Hess, Steffen und Fischer, Holger (Hrsg.): In: Mensch und Computer 2017 - Usability Professionals, Regensburg: Gesellschaft für Informatik. S. 329-335

Niess, Jasmin; Schmitt, Anna-Sophie und Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (2016): Einstellungen gegenüber Selbstverbesserungstechnologien. Mensch und Computer 2016, Aachen, 4. – 7. September 2016. Franken, S.; Schroeder, U. und Kuhlen, T. (Hrsg.): In: Mensch und Computer 2016 – Kurzbeiträge,

Ullrich, Daniel; Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 und Butz, Andreas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-9007-9888 (2016): Murphy Miserable Robot. A Companion to Support Children's Well-being in Emotionally Difficult Situations. 2016 CHI Conference, San Jose, California, May 7 - 12, 2016. In: Proceedings of the 2016 CHI Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems, S. 3234-3240

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