Logo Logo
Eine Ebene nach oben
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 6

Zeitschriftenartikel

Wirth, Astrid; Ehmig, Simone C. und Niklas, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3777-7388 (26. Juli 2021): The role of the Home Literacy Environment for children's linguistic and socioemotional competencies development in the early years. In: Social Development: S. 1-16 [PDF, 244kB]

Wirth, Astrid; Ehmig, Simone C. und Niklas, Frank (2021): The role of the Home Literacy Environment for children's linguistic and socioemotional competencies development in the early years. In: Social Development, Bd. 31, Nr. 2: S. 372-387

Niklas, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3777-7388; Wirth, Astrid; Guffler, Sabrina; Drescher, Nadja und Ehmig, Simone C. (21. Juli 2020): The Home Literacy Environment as a Mediator Between Parental Attitudes Toward Shared Reading and Children’s Linguistic Competencies. In: Frontiers in Psychology, Bd. 11, 1628: S. 1-10 [PDF, 879kB]

Wirth, Astrid; Ehmig, Simone C.; Drescher, Nadja; Guffler, Sabrina und Niklas, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3777-7388 (2020): Facets of the Early Home Literacy Environment and Children’s Linguistic and Socioemotional Competencies. In: Early Education and Development, Bd. 31, Nr. 6: S. 892-909

Wirth, Astrid; Ehmig, Simone C.; Heymann, Lukas und Niklas, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3777-7388 (2020): Das Vorleseverhalten von Eltern mit Kindern in den ersten drei Lebensjahren in Zusammenhang mit familiärer Lernumwelt und Sprachentwicklung. In: Frühe Bildung, Bd. 9, Nr. 1: S. 26-32

Buchbeitrag

Wirth, Astrid; Ehmig, Simone C.; Heymann, Lukas und Niklas, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3777-7388 (2020): Promising interactive functions in digital storybooks for young children. In: Rohlfing, Katharina J. und Müller-Brauers, Claudia (Hrsg.): International Perspectives on Digital Media and Early Literacy: The Impact of Digital Devices on Learning, Language Acquisition and Social Interaction. Routledge Research in Early Childhood Education, 1. Auflage. London; New York: Routledge; Taylor & Francis. S. 105-121

Diese Liste wurde am Sat Apr 20 21:18:12 2024 CEST erstellt.