www.lmu.de
|
UB
|
Blättern
|
Hilfe
Zur erweiterten Suche
English
Login
Registrieren
Admin
Home
Blättern
Hilfe
Fakultäten
Fakultätsübergreifende Einrichtungen
Personen
Themengebiete
Keimelion
Ludovico-Maximilianea
MALTE
Zur erweiterten Suche
Eine Ebene höher
Exportieren als
ASCII Citation
BibTeX
Dublin Core
Dublin Core
EP3 XML
EndNote
HTML Citation
JSON
JSON_EPUB
JSON_EPUB_DOCTYPES
JSON_EPUB_FSP
JSON_EPUB_NEW
METS
Multiline CSV
Object IDs
OpenURL ContextObject
RDF+N-Triples
RDF+N3
RDF+XML
Refer
Reference Manager
RSS 1.0
RSS 2.0
Gruppiert nach:
Dokumententyp
|
Veröffentlichungsdatum
Springe zu:
2020
|
2019
|
2018
|
2016
|
2014
Anzahl der Publikationen:
7
2020
Galuschka, Katharina
;
Goergen, Ruth
;
Kalmar, Julia
;
Haberstroh, Stefan
;
Schmalz, Xenia
und
Schulte-Körne, Gerd
(2020):
Effectiveness of spelling interventions for learners with dyslexia: A meta-analysis and systematic review.
In: Educational Psychologist, Bd. 55, Nr. 1: S. 1-20
2019
Volkmer, Susanne
;
Schulte-Koerne, Gerd
und
Galuschka, Katharina
(2019):
Die Rolle der morphologischen Bewusstheit bei Lese- und Rechtschreibleistungen.
In: Zeitschrift für Kinder-und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie, Bd. 47, Nr. 4: S. 334-344
Volkmer, Susanne
;
Galuschka, Katharina
und
Schulte-Koerne, Gerd
(2019):
Early identification and intervention for children with initial signs of reading deficits - A blinded randomized controlled trial.
In: Learning and Instruction, Bd. 59: S. 1-12
2018
Löchner, Johanna
;
Starman, Kornelija
;
Galuschka, Katharina
;
Tamm, Jeanette
;
Schulte-Körne, Gerd
;
Rubel, Julian
und
Platt, Belinda
(März 2018):
Preventing depression in the offspring of parents with depression: A systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials.
In: Clinical Psychology Review, Bd. 60: S. 1-14
2016
Galuschka, Katharina
und
Schulte-Körne, Gerd
(2016):
The Diagnosis and Treatment of Reading and/or Spelling Disorders in Children and Adolescents.
In: Deutsches Ärzteblatt international, Bd. 113, Nr. 16: S. 279-286
Galuschka, Katharina
und
Schulte-Körne, Gerd
(2016):
The Diagnosis and Treatment of Reading and/or Spelling Disorders in Children and Adolescents Reply.
In: Deutsches Ärzteblatt international, Bd. 113, Nr. 40: S. 680
2014
Galuschka, Katharina
;
Ise, Elena
;
Krick, Kathrin
und
Schulte-Körne, Gerd
(2014):
Effectiveness of Treatment Approaches for Children and Adolescents with Reading Disabilities: A Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials.
In: PLOS ONE 9(2), e89900
[PDF, 953kB]
Diese Liste wurde am
Sat Dec 21 18:23:07 2024 CET
erstellt.