Logo Logo
Eine Ebene nach oben
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 7

Zeitschriftenartikel

Galuschka, Katharina; Goergen, Ruth; Kalmar, Julia; Haberstroh, Stefan; Schmalz, Xenia und Schulte-Körne, Gerd (2020): Effectiveness of spelling interventions for learners with dyslexia: A meta-analysis and systematic review. In: Educational Psychologist, Bd. 55, Nr. 1: S. 1-20

Volkmer, Susanne; Schulte-Koerne, Gerd und Galuschka, Katharina (2019): Die Rolle der morphologischen Bewusstheit bei Lese- und Rechtschreibleistungen. In: Zeitschrift für Kinder-und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie, Bd. 47, Nr. 4: S. 334-344

Volkmer, Susanne; Galuschka, Katharina und Schulte-Koerne, Gerd (2019): Early identification and intervention for children with initial signs of reading deficits - A blinded randomized controlled trial. In: Learning and Instruction, Bd. 59: S. 1-12

Löchner, Johanna; Starman, Kornelija; Galuschka, Katharina; Tamm, Jeanette; Schulte-Körne, Gerd; Rubel, Julian und Platt, Belinda (März 2018): Preventing depression in the offspring of parents with depression: A systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials. In: Clinical Psychology Review, Bd. 60: S. 1-14

Galuschka, Katharina und Schulte-Körne, Gerd (2016): The Diagnosis and Treatment of Reading and/or Spelling Disorders in Children and Adolescents. In: Deutsches Ärzteblatt international, Bd. 113, Nr. 16: S. 279-286

Galuschka, Katharina und Schulte-Körne, Gerd (2016): The Diagnosis and Treatment of Reading and/or Spelling Disorders in Children and Adolescents Reply. In: Deutsches Ärzteblatt international, Bd. 113, Nr. 40: S. 680

Galuschka, Katharina; Ise, Elena; Krick, Kathrin und Schulte-Körne, Gerd (2014): Effectiveness of Treatment Approaches for Children and Adolescents with Reading Disabilities: A Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials.
In: PLOS ONE 9(2), e89900 [PDF, 953kB]

Diese Liste wurde am Sat Apr 20 20:57:32 2024 CEST erstellt.