Logo Logo
Eine Ebene nach oben
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 9

Monographie

Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 und Hassenzahl, Marc ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9798-1762 (2017): Psychologie in der nutzerzentrierten Produktgestaltung. Mensch-Technik-Interaktion-Erlebnis. Berlin ; Heidelberg: Springer.

Zeitschriftenartikel

Terzi, Pia von; Tretter, Stefan ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7829-3494; Uhde, Alarith; Hassenzahl, Marc und Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 (1. September 2021): Technology-Mediated Experiences and Social Context. Relevant Needs in Private Vs. Public Interaction and the Importance of Others for Positive Affect. In: Frontiers in Psychology, Bd. 12: S. 718315 [PDF, 1MB]

Diefenbach, Sarah und Hassenzahl, Marc (2019): Combining Model-Based Analysis With Phenomenological Insight. A Case Study on Hedonic Product Quality. In: Qualitative Psychology, Bd. 6, Nr. 1: S. 3-26

Lenz, Eva; Hassenzahl, Marc und Diefenbach, Sarah (2019): How Performing an Activity Makes Meaning. In: Chi Ea '19 Extended Abstracts: Extended Abstracts of the 2019 Chi Conference on Human Factors in Computing Systems

Lenz, Eva; Hassenzahl, Marc und Diefenbach, Sarah (Dezember 2017): Aesthetic interaction as fit between interaction attributes and experiential qualities. In: New Ideas in Psychology, Bd. 47: S. 80-90

Diefenbach, Sarah; Hassenzahl, Marc; Eckoldt, Kai; Hartung, Lena; Lenz, Eva und Laschke, Matthias (2017): Designing for well-being: A case study of keeping small secrets. In: The Journal of Positive Psychology, Bd. 12, Nr. 2: S. 151-158

Buchbeitrag

Diefenbach, Sarah ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4347-5028 und Hassenzahl, Marc (2019): [Chapter 6] Psychology in product design. In: Gangl, Katharina und Kirchler, Erich (Hrsg.): A Research Agenda for Economic Psychology. Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing.

Konferenzbeitrag

Grönewald, Laura ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-2577-6951; Weiblen, Julian ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-9558-0612; Laschke, Matthias ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-2714-4293; Christoforakos, Lara ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-6645-1707 und Hassenzahl, Marc ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9798-1762 (2023): Sustainability by Design. How to Encourage Users to Choose Energy-Saving Programs and Settings When Washing Laundry. 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, Hamburg, Germany, 23. – 28. April 2023. In: Proceedings of the 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, New York, NY, USA: Association for Computing Machinery. S. 1-14

Uhde, Alarith; Tretter, Stefan ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7829-3494; Terzi, Pia von; Koelle, Marion; Diefenbach, Sarah und Hassenzahl, Marc (2021): Interaction in the Public. Aesthetics, Social Acceptability, and Social Context. Mensch und Computer 2021, Ingolstadt, 5. – 8. September 2021. Wienrich, Carolin; Wintersberger, Philipp und Weyers, Benjamin (Hrsg.): In: Mensch und Computer 2021 - Workshopband, Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V..

Diese Liste wurde am Sat Mar 23 20:04:37 2024 CET erstellt.