Logo Logo
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Springe zu: 2024 | 2022 | 2021 | 2020 | 2018 | 2016
Anzahl der Publikationen: 8

2024

Paulus, Markus ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0446-4956; Becher, Tamara; Christner, Natalie ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5751-8324; Kammermeier, Marina; Gniewosz, Burkhard und Pletti, Carolina (2024): When do children begin to care for others? The ontogenetic growth of empathic concern across the first two years of life. In: Cognitive Development, Bd. 70, 101439 [PDF, 994kB]

2022

Kammermeier, Marina und Paulus, Markus ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0446-4956 (Mai 2022): Maternal emotional availability relates to two-year-olds’ behavior in a challenging cooperative interaction. In: Infant Behavior and Development, Bd. 67, 101696

2021

Kammermeier, Marina und Paulus, Markus (2021): Maternal sensitivity and non-intrusiveness at 12 months predict attention to emotional facial expressions at 24 months: A cross-lagged panel approach. In: Social Development, Bd. 31, Nr. 2: S. 319-338

2020

Kammermeier, Marina; Duran Perez, Lena; König, Lilith und Paulus, Markus (2020): Attachment security and attention to facial emotional expressions in preschoolers: An eye‐tracking study. In: British Journal of Developmental Psychology, Bd. 38, Nr. 2: S. 167-185 [PDF, 467kB]

2018

Kammermeier, Marina und Paulus, Markus (2018): Do action-based tasks evidence false-belief understanding in young children? In: Cognitive Development, Bd. 46: S. 31-39

Kammermeier, Marina und Paulus, Markus ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0446-4956 (2018): Stichwort: Kooperatives Handeln. In: Frühförderung interdisziplinär, Bd. 37, Nr. 3: S. 151-155

Paulus, Markus ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0446-4956 und Kammermeier, Marina (2018): How to deal with a failed replication of the Duplo task? A response to Rubio-Fernández (2019). In: Cognitive Development, Bd. 48: S. 217-218

2016

Wildgruber, Andreas; Wertfein, Monika; Wirts, Claudia; Kammermeier, Marina und Danay, Erik (2016): Situative Unterschiede der Interaktionsqualität im Verlauf des Kindergartenalltags. In: Fruhe Bildung, Bd. 5, Nr. 4: S. 206-213

Diese Liste wurde am Sat Jan 11 21:06:58 2025 CET erstellt.