Logo Logo
Eine Ebene nach oben
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 14

Zeitschriftenartikel

Kotzebue, Lena von; Förtsch, Christian; Förtsch, Sonja und Neuhaus, Birgit J. (2021): Dealing with Student Errors in Whole-Class Discussions of Biology Lessons at German Secondary Schools. In: International Journal of Science and Mathematics Education, Bd. 20, Nr. 3: S. 459-480

Kotzebue, Lena von; Meier, Monique; Finger, Alexander; Kremser, Erik; Huwer, Johannes; Thoms, Lars-Jochen; Becker, Sebastian; Bruckermann, Till und Thyssen, Christoph (2021): The Framework DiKoLAN (Digital Competencies for Teaching in Science Education) as Basis for the Self-Assessment Tool DiKoLAN-Grid. In: Education Sciences, Bd. 11, Nr. 12, 775

Fortsch, Christian; Dorfner, Tobias; Baumgartner, Julia; Werner, Sonja; Kotzebue, Lena von und Neuhaus, Birgit J. (2020): Fostering Students' Conceptual Knowledge in Biology in the Context of German National Education Standards. In: Research in Science Education, Bd. 50, Nr. 2: S. 739-771

Lachmann, Daniel; Martius, Thilo; Eberle, Julia; Landmann, Mareike; Kotzebue, Lena von; Neuhaus, Birgit und Herzig, Stefan (2020): Regulations and practices of structured doctoral education in the life sciences in Germany.
In: PLOS One 15(7), e0233415 [PDF, 1MB]

Nawani, Jigna; Kotzebue, Lena von; Spangler, Michael und Neuhaus, Birgit J. (2019): Engaging students in constructing scientific explanations in biology classrooms: a lesson-design model. In: Journal of Biological Education, Bd. 53, Nr. 4: S. 378-389

Förtsch, Christian; Werner, Sonja; Kotzebue, Lena von und Neuhaus, Birgit J. (2018): Effects of high-complexity and high-cognitive-level instructional tasks in biology lessons on students' factual and conceptual knowledge. In: Research in Science & Technological Education, Bd. 36, Nr. 3: S. 353-374

Förtsch, Sonja; Förtsch, Christian; Kotzebue, Lena von und Neuhaus, Birgit J. (2018): Effects of Teachers' Professional Knowledge and Their Use of Three-Dimensional Physical Models in Biology Lessons on Students' Achievement. In: Education Sciences, Bd. 8, Nr. 3, 118 [PDF, 1MB]

Werner, Sonja; Förtsch, Christian; Boone, William; Kotzebue, Lena von und Neuhaus, Birgit J. (21. Juli 2017): Investigating How German Biology Teachers Use Three-Dimensional Physical Models in Classroom Instruction: a Video Study. In: Research in Science Education

Förtsch, Christian; Werner, Sonja; Dorfner, Tobias; Kotzebue, Lena von und Neuhaus, Birgit J. (2017): Effects of Cognitive Activation in Biology Lessons on Students' Situational Interest and Achievement. In: Research in Science Education, Bd. 47, Nr. 3: S. 559-578

Schultz-Pernice, Florian; Kotzebue, Lena von; Franke, Ulrike; Ascherl, Carina; Hirner, Carola; Neuhaus, Birgit J.; Ballis, Anja; Hauck-Thum, Uta und Aufleger, Monika (2017): Kernkompetenzen von Lehrkräften für das Unterrichten in einer digitalisierten Welt. In: Merz Medien + Erziehung : Zeitschrift für Medienpädagogik, Bd. 2017, Nr. 4: S. 65-74

Schultz-Pernice, Florian; Kotzebue, Lena von; Franke, Ulrike; Ascherl, Carina; Hirner, Carola; Neuhaus, Birgit; Ballis, Anja; Hauck-Thum, Uta; Aufleger, Monika; Romeike, Ralf; Frederking, Volker; Krommer, Axel; Haider, Michael; Schworm, Silke; Kuhbandner, Christof und Fischer, Frank (2017): Forschungsgruppe Lehrerbildung Digitaler Campus Bayern: Kernkompetenzen von Lehrkräften für das Unterrichten in einer digitalisierten Welt. In: merz – medien + erziehung, Zeitschrift für Medienpädagogik, Nr. 4: S. 65-74

Förtsch, Christian; Werner, Sonja; Kotzebue, Lena von und Neuhaus, Birgit J. (2016): Effects of biology teachers' professional knowledge and cognitive activation on students' achievement. In: International Journal of Science Education, Bd. 38, Nr. 17: S. 2642-2666

Epstein, Nurith; Pfeiffer, Mona; Eberle, Julia; Kotzebue, Lena von; Martius, Thilo; Lachmann, Daniel; Mozhova, Anastasia; Bauer, Johannes J.; Berberat, Pascal O.; Landmann, Mareike; Herzig, Stefan; Neuhaus, Birgit J.; Offe, Katrin; Prenzel, Manfred und Fischer, Martin R. (2016): Nachwuchsmangel in der medizinischen Forschung. Wie kann der ärztliche Forschernachwuchs besser gefördert werden? In: Beiträge zur Hochschulforschung: S. 162-189

Buchbeitrag

Kotzebue, Lena von und Neuhaus, Birgit J. (2016): Was macht einen guten Unterricht und einen guten Lehrer aus? Trends der Unterrichtsqualitäts- und Lehrerprofessionalitätsforschung aus fachdidaktischer Perspektive. In: Gräsel, Cornelia und Trempler, Kati (Hrsg.): Biologiedidaktische Forschung: Schwerpunkte und Forschungsstände. Biologie lernen und lehren, Bd. 1. Berlin: Logos Verlag. S. 117-142

Diese Liste wurde am Sat Apr 20 20:23:27 2024 CEST erstellt.