Logo Logo
Eine Ebene nach oben
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 10

Zeitschriftenartikel

Camacho-Morles, Jesus; Slemp, Gavin R.; Pekrun, Reinhard; Loderer, Kristina; Hou, Hanchao und Oades, Lindsay G. (2021): Activity Achievement Emotions and Academic Performance: A Meta-analysis. In: Educational Psychology Review, Bd. 33, Nr. 3: S. 1051-1095

Forsblom, Lara; Pekrun, Reinhard; Loderer, Kristina und Peixoto, Francisco (2021): Cognitive Appraisals, Achievement Emotions, and Students' Math Achievement: A Longitudinal Analysis. In: Journal of Educational Psychology, Bd. 114, Nr. 2: S. 346-367

Shao, Kaiqi; Pekrun, Reinhard; Marsh, Herbert W. und Loderer, Kristina (2020): Control-value appraisals, achievement emotions, and foreign language performance: A latent interaction analysis. In: Learning and Instruction, Bd. 69, 101356

Vogl, Elisabeth; Pekrun, Reinhard; Murayama, Kou und Loderer, Kristina (2020): Surprised-Curious-Confused: Epistemic Emotions and Knowledge Exploration. In: Emotion, Bd. 20, Nr. 4

Loderer, Kristina; Gentsch, Kornelia; Duffy, Melissa C.; Zhu, Mingjing; Xie, Xiyao; Chavarria, Jason A.; Vogl, Elisabeth; Soriano, Cristina; Scherer, Klaus R. und Pekrun, Reinhard (2020): Are concepts of achievement-related emotions universal across cultures? A semantic profiling approach. In: Cognition & Emotion, Bd. 34, Nr. 7: S. 1480-1488

Putwain, David W.; Loderer, Kristina; Gallard, Diahann und Beaumont, Joanna (2020): School-related subjective well-being promotes subsequent adaptability, achievement, and positive behavioural conduct. In: British Journal of Educational Psychology, Bd. 90, Nr. 1: S. 92-108

Loderer, Kristina; Pekrun, Reinhard und Lester, James C. (2020): Beyond cold technology: A systematic review and meta-analysis on emotions in technology-based learning environments. In: Learning and Instruction, Bd. 70, 101162

Gentsch, Kornelia; Loderer, Kristina; Soriano, Cristina; Fontaine, Johnny R. J.; Eid, Michael; Pekrun, Reinhard und Scherer, Klaus R. (2018): Effects of achievement contexts on the meaning structure of emotion words. In: Cognition and Emotion, Bd. 32, Nr. 2: S. 379-388

Sommerhoff, Daniel ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-0559-7120; Szameitat, Andrea; Vogel, Freydis ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-8782-5053; Chernikova, Olga ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-0112-3665; Loderer, Kristina und Fischer, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0253-659X (2018): What Do We Teach When We Teach the Learning Sciences? A Document Analysis of 75 Graduate Programs. In: Journal of the Learning Sciences, Bd. 27, Nr. 2: S. 319-351 [PDF, 1MB]

Buchbeitrag

Loderer, Kristina; Pekrun, Reinhard und Frenzel, Anne C. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-9068-9926 (2018): Emotionen beim technologiebasierten Lernen. In: Niegemann, Helmut und Weinberger, Armin (Hrsg.): Lernen mit Bildungstechnologien : praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien. Berlin, Heidelberg: Springer. S. 1-21

Diese Liste wurde am Sat Mar 23 21:08:20 2024 CET erstellt.