Logo Logo
Eine Ebene nach oben
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Springe zu: 2022 | 2021 | 2020
Anzahl der Publikationen: 9

2022

Fischer, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0253-659X; Bauer, Elisabeth ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4078-0999; Seidel, Tina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-2578-1208; Schmidmaier, Ralf; Radkowitsch, Anika; Neuhaus, Birgit J. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-6031-9660; Hofer, Sarah I. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-7267-9356; Sommerhoff, Daniel; Ufer, Stefan ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3187-3459; Kuhn, Jochen ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-6985-3218; Küchemann, Stefan; Sailer, Michael ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-6831-5429; Koenen, Jenna; Gartmeier, Martin; Berberat, Pascal; Frenzel, Anne C. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-9068-9926; Heitzmann, Nicole ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-5032-8379; Holzberger, Doris; Pfeffer, Jürgen; Lewalter, Doris; Niklas, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3777-7388; Schmidt-Hertha, Bernhard; Gollwitzer, Mario ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4310-4793; Vorholzer, Andreas; Chernikova, Olga ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-0112-3665; Schons, Christian; Pickal, Amadeus J.; Bannert, Maria; Michaeli, Tilman; Stadler, Matthias ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-8241-8723 und Fischer, Martin R. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5299-5025 (2022): Representational scaffolding in digital simulations – learning professional practices in higher education. In: Information and Learning Sciences, Bd. 123, Nr. 11/12: S. 645-665

Heitzmann, Nicole; Stadler, Matthias; Richters, Constanze; Radkowitsch, Anika; Schmidmaier, Ralf; Weidenbusch, Marc und Fischer, Martin R. (2022): Learners' adjustment strategies following impasses in simulations - Effects of prior knowledge. In: Learning and Instruction, Bd. 83, 101632

2021

Schultz-Pernice, Florian ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4557-5484; Becker, Sabine; Berger, Sonja; Ploch, Nina; Radkowitsch, Anika; Vejvoda, Johanna ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-1489-5784 und Fischer, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0253-659X (28. Dezember 2021): Digitales Lehren und Lernen an der Hochschule: Erkenntnisse aus der empirischen Lehr-Lernforschung. Teil 1: Planung und Gestaltung digitaler Lehre. In: Lehrerbildung@LMU, Bd. 1, Nr. 2: S. 35-51

Radkowitsch, Anika; Sailer, Michael ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-6831-5429; Schmidmaier, Ralf; Fischer, Martin R. und Fischer, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0253-659X (Oktober 2021): Learning to diagnose collaboratively – Effects of adaptive collaboration scripts in agent-based medical simulations. In: Learning and Instruction, Bd. 75, 101487: S. 1-11 [PDF, 607kB]

Radkowitsch, Anika; Sailer, Michael ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-6831-5429; Schmidmaier, Ralf; Fischer, Martin R. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5299-5025 und Fischer, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0253-659X (Oktober 2021): Learning to diagnose collaboratively – Effects of adaptive collaboration scripts in agent-based medical simulations. In: Learning and Instruction, Bd. 75, 101487: S. 1-11 [PDF, 607kB]

Fink, Maximilian C. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4269-4157; Radkowitsch, Anika; Bauer, Elisabeth ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4078-0999; Sailer, Michael ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-6831-5429; Kiesewetter, Jan ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-8165-402X; Schmidmaier, Ralf; Siebeck, Matthias; Fischer, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0253-659X und Fischer, Martin R. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5299-5025 (April 2021): Simulation research and design: a dual-level framework for multi-project research programs. In: Educational Technology Research and Development, Bd. 69, Nr. 2: S. 809-841 [PDF, 1MB]

Radkowitsch, Anika; Sailer, Michael; Schmidmaier, Ralf; Fischer, Martin R. und Fischer, Frank (2021): Learning to diagnose collaboratively - Effects of adaptive collaboration scripts in agent-based medical simulations. In: Learning and Instruction, Bd. 75, 101487

2020

Radkowitsch, Anika; Vogel, Freydis und Fischer, Frank (2020): Good for learning, bad for motivation? A meta-analysis on the effects of computer-supported collaboration scripts. In: International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Bd. 15: S. 5-47 [PDF, 809kB]

Radkowitsch, Anika; Fischer, Martin R.; Schmidmaier, Ralf und Fischer, Frank (2020): Learning to diagnose collaboratively: validating a simulation for medical students. In: GMS Journal for Medical Education, Bd. 37, Nr. 5, Doc51

Diese Liste wurde am Sat Apr 27 20:19:55 2024 CEST erstellt.