Anzahl der Publikationen: 45
	2024
2023
2022
2021
    Fawzi, Nayla  ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5580-452X; Steindl, Nina
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5580-452X; Steindl, Nina  ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3733-2936; Obermaier, Magdalena
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3733-2936; Obermaier, Magdalena  ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3055-3744; Prochazka, Fabian
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3055-3744; Prochazka, Fabian  ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8678-101X; Arlt, Dorothee
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8678-101X; Arlt, Dorothee  ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0575-6969; Blöbaum, Bernd; Dohle, Marco
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0575-6969; Blöbaum, Bernd; Dohle, Marco  ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7154-5433; Engelke, Katherine M.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7154-5433; Engelke, Katherine M.  ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4532-7125; Hanitzsch, Thomas
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4532-7125; Hanitzsch, Thomas  ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7104-6300; Jackob, Nikolaus; Jakobs, Ilka
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7104-6300; Jackob, Nikolaus; Jakobs, Ilka  ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8093-4644; Klawier, Tilman
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8093-4644; Klawier, Tilman  ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5399-8762; Post, Senja
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5399-8762; Post, Senja  ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9611-1965; Reinemann, Carsten
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9611-1965; Reinemann, Carsten  ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9715-8434; Schweiger, Wolfgang
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9715-8434; Schweiger, Wolfgang  ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5848-3266 und Ziegele, Marc
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5848-3266 und Ziegele, Marc  ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2710-0955
  
(2021):
		Concepts, causes and consequences of trust in news media – a literature review and framework.
	
	 In: Annals of the International Communication Association, Bd. 45, Nr.  2: S. 154-174
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2710-0955
  
(2021):
		Concepts, causes and consequences of trust in news media – a literature review and framework.
	
	 In: Annals of the International Communication Association, Bd. 45, Nr.  2: S. 154-174
	
      
        
      
 
2020
    Riesmeyer, Claudia  ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9105-1628; Reinemann, Carsten
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9105-1628; Reinemann, Carsten  ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9715-8434; Nienierza, Angela; Neumann, Katharina und Fawzi, Nayla
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9715-8434; Nienierza, Angela; Neumann, Katharina und Fawzi, Nayla  ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5580-452X
  
(2020):
		Extremismus hinter jedem Klick? Ergebnisse einer Mehrmethodenstudie zum Kontakt und Erkennen extremistischer Online-Inhalte durch Jugendliche.
	
	  In: Schmitt, Josephine B.; Ernst, Julian; Rieger, Diana und Roth, Hans-Joachim (Hrsg.):  
	  
	  Propaganda und Prävention. Forschungsergebnisse, didaktische Ansätze, interdisziplinäre Perspektiven zur pädagogischen Arbeit zu extremistischer Internetpropaganda.    Berlin ; Heidelberg: Springer. S. 551-568
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5580-452X
  
(2020):
		Extremismus hinter jedem Klick? Ergebnisse einer Mehrmethodenstudie zum Kontakt und Erkennen extremistischer Online-Inhalte durch Jugendliche.
	
	  In: Schmitt, Josephine B.; Ernst, Julian; Rieger, Diana und Roth, Hans-Joachim (Hrsg.):  
	  
	  Propaganda und Prävention. Forschungsergebnisse, didaktische Ansätze, interdisziplinäre Perspektiven zur pädagogischen Arbeit zu extremistischer Internetpropaganda.    Berlin ; Heidelberg: Springer. S. 551-568
	
  
      
        
      
 
    Bos, Linda; Schemer, Christian; Corbu, Nicoleta; Hameleers, Michael; Andreadis, Ioannis; Schulz, Anne; Schmuck, Desirée; Reinemann, Carsten und Fawzi, Nayla
  
(2020):
		The effects of populism as a social identity frame on persuasion and mobilisation: Evidence from a 15-country experiment.
	
	 In: European Journal of Political Research, Bd. 59, Nr.  1: S. 3-24
	
      
        
          
             [PDF, 759kB]
          
        
      
 
2019
    Schmitt, Josephine B.; Riesmeyer, Claudia; Ernst, J.; Rieger, Diana; Ninierza, A.; Fawzi, Nayla; Reinemann, Carsten und Roth, Hans-Joachim
  
(2019):
		Jugendliche und extremistische Propaganda.
	
	 In: Praxis der Rechtspsychologie, Bd. 29, Nr.  1: S. 67-90
	
      
        
      
 
    Neuberger, Christoph; Bartsch, Anne; Reinemann, Carsten; Fröhlich, Romy; Hanitzsch, Thomas  ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7104-6300 und Schindler, Johanna
  
(2019):
		Der digitale Wandel der Wissensordnung. Theorierahmen für die Analyse von Wahrheit, Wissen und Rationalität in der öffentlichenKommunikation.
	
	 In: Medien & Kommunikationswissenschaft: M & K, Bd. 67, Nr.  2: S. 167-186
	
      
        
          
             [PDF, 471kB]
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7104-6300 und Schindler, Johanna
  
(2019):
		Der digitale Wandel der Wissensordnung. Theorierahmen für die Analyse von Wahrheit, Wissen und Rationalität in der öffentlichenKommunikation.
	
	 In: Medien & Kommunikationswissenschaft: M & K, Bd. 67, Nr.  2: S. 167-186
	
      
        
          
             [PDF, 471kB]
          
        
      
 
2018
    Hameleers, Michael; Bos, Linda; Fawzi, Nayla; Reinemann, Carsten; Andreadis, Ioannis; Corbu, Nicoleta; Schemer, Christian; Schulz, Anne; Shaefer, Tamir; Aalberg, Toril; Axelsson, Sofia; Berganza, Rosa; Cremonesi, Cristina; Dahlberg, Stefan; Vreese, Claes H. de; Hess, Agnieszka; Kartsounidou, Evangelia; Kasprowicz, Dominika; Matthes, Jörg; Negrea-Busuioc, Elena; Ringdal, Signe; Salgado, Susana; Sanders, Karen; Schmuck, Desiree; Stromback, Jesper; Suiter, Jane; Boomgaarden, Hajo; Tenenboim-Weinblatt, Keren und Weiss-Yaniv, Naama
  
(2018):
		Start Spreading the News: A Comparative Experiment on the Effects of Populist Communication on Political Engagement in Sixteen European Countries.
	
	 In: International Journal of Press-Politics, Bd. 23, Nr.  4: S. 517-538
	
      
        
          
             [PDF, 479kB]
          
        
      
 
    Schindler, Johanna; Fortkord, Claudia; Posthumus, Lone; Obermaier, Magdalena; Fawzi, Nayla und Reinemann, Carsten
  
(2018):
		Woher kommt und wozu führt Medienfeindlichkeit? Zum Zusammenhang von populistischen Einstellungen, Medienfeindlichkeit, negativen Emotionen und Partizipation.
	
	 In: M&K Medien & Kommunikationswissenschaft, Bd. 66, Nr.  3: S. 283-301
	
      
        
      
 
2017
    Masini, Andrea; Aelst, Peter van; Zerback, Thomas; Reinemann, Carsten; Mancini, Paolo; Mazzoni, Marco; Damiani, Marco und Coen, Sharon
  
(Juli 2017):
		Measuring and Explaining the Diversity of Voices and Viewpoints in the News. A comparative study on the determinants of content diversity of immigration news.
	
	 In: Journalism Studies, Bd. 54, Nr.  2: S. 1-20
	
      
        
      
 
    Fischer, Karsten; Reinemann, Carsten und Schulze Wessel, Martin
  
(2017):
		Der Flächenbrand.
	
	 In: Einsichten. Das Forschungsmagazin, Nr.  1: S. 54-61
	
      
        
      
 
    Reinemann, Carsten; Matthes, James und Sheafer, Tamir
  
(2017):
		Citizens and populist political communication. Cross-national findings and perspectives.
	
	  In: Aalberg, Toril; Esser, Frank; Reinemann, Carsten; Strömbäck, Jesper und Vreese, Claes de (Hrsg.):  
	  
	  Populist political communication in Europe. Routledge research in communication studies,   Bd. 1.  London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 381-394
	
  
      
        
      
 
    Reinemann, Carsten; Scherr, Sebastian und Stanyer, James
  
(2017):
		Cross-conceptual architecture of news.
	
	  In: Vreese, Claes de; Esser, Frank und Hopmann, David Nicolas (Hrsg.):  
	  
	  Comparing political journalism. Communication and Society,   London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 150-167
	
  
      
        
      
 
    Reinemann, Carsten; Stanyer, James und Scherr, Sebastian
  
(2017):
		Hard and soft news.
	
	  In: Vreese, Claes de; Esser, Frank und Hopmann, David Nicolas (Hrsg.):  
	  
	  Comparing political journalism. Communication and Society,   London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 131-149
	
  
      
        
      
 
    Aelst, Peter van; Strömbäck, Jesper; Aalberg, Toril; Esser, Frank; Vreese, Claes de; Matthes, Jörg; Hopmann, David Nicolas; Salgado, Susana; Hubé, Nicolas; Stępińska, Agnieszka; Papathanassopoulos, Stylianos; Berganza, Rosa; Legnante, Guido; Reinemann, Carsten; Sheafer, Tamir und Stanyer, James
  
(2017):
		Political communication in a high-choice media environment. A challenge for democracy?
	
	 In: Annals of the International Communication Association, Bd. 41, Nr.  1: S. 3-27
	
      
        
      
 
2016
    Vreese, Claes de; Reinemann, Carsten; Esser, Frank und Hopmann, David Nicolas
  
(2016):
		Conclusion: assessing news performance.
	
	  In: Vreese, Claes de; Esser, Frank und Hopmann, David Nicolas (Hrsg.):  
	  
	  Comparing political journalism. Communication and Society,   1. Edition. London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 168-183
	
  
      
        
      
 
    Reinemann, Carsten; Aalberg, Toril; Esser, Frank; Strömbäck, Jesper und Vreese, Claes de
  
(2016):
		Populist political communication. Toward a model of ist causes, forms, and effects.
	
	  In: Aalberg, Toril; Esser, Frank; Reinemann, Carsten; Strömbäck, Jesper und Vreese, Claes de (Hrsg.):  
	  
	  Populist political communication in Europe. Routledge research in communication studies,   Bd. 1.  London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 12-28
	
  
      
        
      
 
    Fawzi, Nayla; Obermaier, Magdalena Katharina und Reinemann, Carsten
  
(2016):
		Germany: Is the Populism Laggard Catching up?
	
	  In: Aalberg, Toril; Esser, Frank; Reinemann, Carsten; Strömbäck, Jesper und Vreese, Claes de (Hrsg.):  
	  
	  Populist political communication in Europe. Routledge research in communication studies,   Bd. 1.  London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 111-126
	
  
      
        
      
 
    Aalberg, Toril; Esser, Frank; Reinemann, Carsten; Strömbäck, Jesper und Vreese, Claes de (Hrsg.)
  
(2016):
		Populist political communication in Europe.
	
    Routledge research in communication studies, Bd. 1.   London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. 
  
      
        
      
 
2015
2014
2012
		Diese Liste wurde am 
				Sat Oct 25 23:25:05 2025 CEST
			 erstellt.