Logo Logo
Eine Ebene nach oben
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Springe zu: 2022 | 2021 | 2020 | 2019
Anzahl der Publikationen: 5

2022

Schmalz, Xenia; Mulatti, Claudio; Schulte-Korne, Gerd und Moll, Kristina (2022): Effects of complexity and unpredictability on the learning of an artificial orthography. In: Cortex, Bd. 152: S. 1-20

2021

De Simone, Elisabetta; Beyersmann, Elisabeth; Mulatti, Claudio; Mirault, Jonathan und Schmalz, Xenia (2021): Order among chaos: Cross-linguistic differences and developmental trajectories in pseudoword reading aloud using pronunciation Entropy.
In: PLOS One 16(5), e0251629

2020

Schmalz, Xenia; Robidoux, Serje; Castles, Anne und Marinus, Eva (2020): Variations in the use of simple and context-sensitive grapheme-phoneme correspondences in English and German developing readers. In: Annals of Dyslexia, Bd. 70: S. 180-199 [PDF, 666kB]

Galuschka, Katharina; Goergen, Ruth; Kalmar, Julia; Haberstroh, Stefan; Schmalz, Xenia und Schulte-Körne, Gerd (2020): Effectiveness of spelling interventions for learners with dyslexia: A meta-analysis and systematic review. In: Educational Psychologist, Bd. 55, Nr. 1: S. 1-20

2019

Schmalz, Xenia; Moll, Kristina; Mulatti, Claudio und Schulte-Koerne, Gerd (2019): Is Statistical Learning Ability Related to Reading Ability, and If So, Why? In: Scientific Studies of Reading, Bd. 23, Nr. 1: S. 64-76

Diese Liste wurde am Sun May 5 00:31:23 2024 CEST erstellt.