Logo Logo
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 18

Herausgeberschaft

Peter, Christina und Zerback, Thomas (Hrsg.) (2020): Ordinary Citizens in the news. Journalism Studies, Bd. 21. : Taylor & Francis.

Zeitschriftenartikel

Rossmann, Constanze ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4068-4369; Raaz, Oliver; Metag, Julia; Thummes, Kerstin und Zerback, Thomas (2023): Editorial. In: Studies in Communication and Media, Bd. 12, Nr. 1: S. 1-6 [PDF, 82kB]

Zerback, Thomas und Kobilke, Lara (2022): The role of affective and cognitive attitude extremity in perceived viewpoint diversity exposure. In: New Media & Society [Forthcoming]

Zerback, Thomas; Reinemann, Carsten und Barnfield, Matthew (2021): Total Recall? Examining the Accuracy of Poll Recall during an Election Campaign. In: Mass Communication and Society: S. 1-23

Peter, Christina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-1949-259X und Zerback, Thomas (2020): Ordinary citizens in the news: A theoretical framework. In: Journalism Studies, Bd. 21, Nr. 8: S. 1003-1016

Zerback, Thomas; Reinemann, Carsten; Aelst, Peter van und Masini, Andrea (2020): Was Lampedusa a key Event for Immigration News? An Analysis of the Effects of the Lampedusa Disaster on Immigration Coverage in Germany, Belgium, and Italy. In: Journalism Studies, Bd. 21, Nr. 6: S. 748-765

Zerback, Thomas und Holzleitner, Johannes (Januar 2018): Under-cover. The influence of event- and context-traits on the visibility of armed conflicts in German newspaper coverage (1992–2013). In: Journalism, Bd. 19, Nr. 3: S. 366-383 [PDF, 171kB]

Zerback, Thomas und Peter, Christina (2018): Exemplar Effects on Public Opinion Perception and Attitudes: The Moderating Role of Exemplar Involvement. In: Human Communication Research, Bd. 44, Nr. 2: S. 176-196

Masini, Andrea; Aelst, Peter van; Zerback, Thomas; Reinemann, Carsten; Mancini, Paolo; Mazzoni, Marco; Damiani, Marco und Coen, Sharon (Juli 2017): Measuring and Explaining the Diversity of Voices and Viewpoints in the News. A comparative study on the determinants of content diversity of immigration news. In: Journalism Studies, Bd. 54, Nr. 2: S. 1-20

Peter, Christina und Zerback, Thomas (2017): The Role of Similarity for Exemplification Effects. In: Studies in Communication | Media : SCM, Bd. 6, Nr. 1: S. 71-80

Zerback, Thomas und Fawzi, Nayla (2017): Can online exemplars trigger a spiral of silence? Examining the effects of exemplar opinions on perceptions of public opinion and speaking out. In: New Media & Society, Bd. 19, Nr. 7: S. 1034-1051 [PDF, 193kB]

Zerback, Thomas (Juni 2016): Der Einfluss des Tenors von TV-Nachrichten auf die wahrgenommene öffentliche Meinung. In: Publizistik, Bd. 61, Nr. 3: S. 267-286

Zerback, Thomas; Reinemann, Carsten und Nienierza, Angela (2015): Who’s Hot and Who’s Not? Factors Influencing Public Perceptions of Current Party Popularity and Electoral Expectations. In: International Journal of Press/Politics, Bd. 20, Nr. 4: S. 458-477 [PDF, 173kB]

Zerback, Thomas; Koch, Thomas und Krämer, Benjamin (2015): Thinking of Others. Effects of Implicit and Explicit Media Cues on Climate of Opinion Perceptions. In: Journalism & Mass Communication Quarterly, Bd. 92, Nr. 2: S. 421-443 [PDF, 443kB]

Buchbeitrag

Jungblut, Marc ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-2677-0738 (2020): Kriegs- und Konfliktberichterstattung im digitalen Zeitalter. In: Borucki, Isabelle; Kleinen-von Königslöw, Katharina; Marschall, Stefan und Zerback, Thomas (Hrsg.): Handbuch Politische Kommunikation. Wiesbaden: Springer VS. S. 1-14

Karadas, Narin und Zerback, Thomas (2019): Politisch integriert? Medieneinflüsse auf die politische Partizipation von Personen mit und ohne Migrationshintergrund in Deutschland. In: Engelmann, Ines; Legrand, Marie und Marzinkowski, Hanna (Hrsg.): Politische Partizipation im Medienwandel. Digital communication research, Bd. 6. Berlin: Böhland & Schremmer Verlag. S. 195-218 [PDF, 586kB]

Reinemann, Carsten und Zerback, Thomas (2017): Wishful thinking und Fallbeil-Effekt? Umfragen, Medien und Wahlerwartungen bezüglich FDP und AfD in der Endphase des Bundestagswahlkampfs 2013. In: Faas, Thorsten; Molthagen, Dietmar und Mörschel, Tobias (Hrsg.): Demokratie und Demoskopie: Machen Zahlen Politik? Wiesbaden: Springer VS. S. 121-150

Leiner, Dominik J. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3862-3399 und Doedens, Sebastian (2010): Test-Retest-Reliabilität in der Forschungspraxis der Online-Befragung. In: Jackob, Nikolaus; Zerback, Thomas; Jandura, Olaf und Maurer, Marcus (Hrsg.): Das Internet als Forschungsinstrument und -gegenstand in der Kommunikationswissenschaft. Methoden und Forschungslogik der Kommunikationswissenschaft, Köln: Halem. S. 316-331

Diese Liste wurde am Sat Nov 16 19:06:09 2024 CET erstellt.