Roth, Helene ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6036-703X
(2020):
The Bar Sammy’s Bowery Follies as Microcosm and Photographic Milieu Study for Emigrated European Photographers in 1930s and 1940s New York.
In: Dogramaci, Burcu; Mareike, Hetschold; Laura, Karp Lugo; Rachel, Lee und Helene, Roth (Hrsg.):
Arrival Cities. Migrating Artists and New Metropolitan Topographies in the 20th Century. Leuven: Leuven University Press. S. 293-313
[PDF, 3MB]
Externer Volltext: https://lup.be/products/132128
Dokumententyp: | Buchbeitrag |
---|---|
EU Funded Grant Agreement Number: | 724649 |
EU-Projekte: | Horizon 2020 > ERC Grants > ERC Consolidator Grant > ERC Grant 724649: METROMOD - Relocating Modernism. Global Metropolises, Modern Art and Exile |
Publikationsform: | Publisher's Version |
Fakultät: | Geschichts- und Kunstwissenschaften > Department Kunstwissenschaften > Kunstgeschichte |
Themengebiete: | 700 Künste und Unterhaltung > 770 Fotografie, Computerkunst |
URN: | urn:nbn:de:bvb:19-epub-84535-2 |
ISBN: | 9789461663245 |
Ort: | Leuven |
Bemerkung: | This project has received funding from the European Research Council (ERC) under the European Union's Horizon 2020 research and innovation programme (grant agreement No 724649- METROMOD) |
Sprache: | Englisch |
Dokumenten ID: | 84535 |
Datum der Veröffentlichung auf Open Access LMU: | 17. Jan. 2022, 15:46 |
Letzte Änderungen: | 26. Jan. 2022, 12:12 |