www.lmu.de
|
UB
|
Blättern
|
Hilfe
Zur erweiterten Suche
English
Login
Registrieren
Admin
Home
Blättern
Hilfe
Fakultäten
Fakultätsübergreifende Einrichtungen
Personen
Themengebiete
Keimelion
Ludovico-Maximilianea
MALTE
Zur erweiterten Suche
Eine Ebene höher
Exportieren als
ASCII Citation
BibTeX
Dublin Core
Dublin Core
EP3 XML
EndNote
HTML Citation
JSON
JSON_EPUB
JSON_EPUB_DOCTYPES
JSON_EPUB_FSP
JSON_EPUB_NEW
METS
Multiline CSV
Object IDs
OpenURL ContextObject
RDF+N-Triples
RDF+N3
RDF+XML
Refer
Reference Manager
RSS 1.0
RSS 2.0
Gruppiert nach:
Dokumententyp
|
Veröffentlichungsdatum
Springe zu:
Zeitschriftenartikel
Anzahl der Publikationen:
7
Zeitschriftenartikel
Fortsch, Christian
;
Dorfner, Tobias
;
Baumgartner, Julia
;
Werner, Sonja
;
Kotzebue, Lena von
und
Neuhaus, Birgit J.
(2020):
Fostering Students' Conceptual Knowledge in Biology in the Context of German National Education Standards.
In: Research in Science Education, Bd. 50, Nr. 2: S. 739-771
Dorfner, Tobias
;
Foertsch, Christian
und
Neuhaus, Birgit J.
(2019):
Use of technical terms in German biology lessons and its effects on students' conceptual learning.
In: Research in Science & Technological Education, Bd. 38, Nr. 2: S. 227-251
Dorfner, Tobias
;
Förtsch, Christian
und
Neuhaus, Birgit J.
(2018):
Effects of three basic dimensions of instructional quality on students' situational interest in sixth-grade biology instruction.
In: Learning and Instruction, Bd. 56: S. 42-53
Dorfner, Tobias
;
Förtsch, Christian
;
Germ, Michael
und
Neuhaus, Birgit J.
(2018):
Biology instruction using a generic framework of scientific reasoning and argumentation.
In: Teaching and Teacher Education, Bd. 75: S. 232-243
Förtsch, Christian
;
Werner, Sonja
;
Dorfner, Tobias
;
Kotzebue, Lena von
und
Neuhaus, Birgit J.
(2017):
Effects of Cognitive Activation in Biology Lessons on Students' Situational Interest and Achievement.
In: Research in Science Education, Bd. 47, Nr. 3: S. 559-578
Dorfner, Tobias
;
Förtsch, Christian
;
Boone, William
und
Neuhaus, Birgit J.
(2017):
Instructional Quality Features in Videotaped Biology Lessons: Content-Independent Description of Characteristics.
In: Research in Science Education: S. 1-35
Dorfner, Tobias
;
Förtsch, Christian
und
Neuhaus, Birgit J.
(2017):
Die methodische und inhaltliche Ausrichtung quantitativer Videostudien zur Unterrichtsqualität im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht.
In: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, Bd. 23, Nr. 1: S. 261-285
Diese Liste wurde am
Sat Mar 8 19:34:09 2025 CET
erstellt.