Logo Logo
Eine Ebene nach oben
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 7

Zeitschriftenartikel

Fortsch, Christian; Dorfner, Tobias; Baumgartner, Julia; Werner, Sonja; Kotzebue, Lena von und Neuhaus, Birgit J. (2020): Fostering Students' Conceptual Knowledge in Biology in the Context of German National Education Standards. In: Research in Science Education, Bd. 50, Nr. 2: S. 739-771

Dorfner, Tobias; Foertsch, Christian und Neuhaus, Birgit J. (2019): Use of technical terms in German biology lessons and its effects on students' conceptual learning. In: Research in Science & Technological Education, Bd. 38, Nr. 2: S. 227-251

Dorfner, Tobias; Förtsch, Christian und Neuhaus, Birgit J. (2018): Effects of three basic dimensions of instructional quality on students' situational interest in sixth-grade biology instruction. In: Learning and Instruction, Bd. 56: S. 42-53

Dorfner, Tobias; Förtsch, Christian; Germ, Michael und Neuhaus, Birgit J. (2018): Biology instruction using a generic framework of scientific reasoning and argumentation. In: Teaching and Teacher Education, Bd. 75: S. 232-243

Förtsch, Christian; Werner, Sonja; Dorfner, Tobias; Kotzebue, Lena von und Neuhaus, Birgit J. (2017): Effects of Cognitive Activation in Biology Lessons on Students' Situational Interest and Achievement. In: Research in Science Education, Bd. 47, Nr. 3: S. 559-578

Dorfner, Tobias; Förtsch, Christian; Boone, William und Neuhaus, Birgit J. (2017): Instructional Quality Features in Videotaped Biology Lessons: Content-Independent Description of Characteristics. In: Research in Science Education: S. 1-35

Dorfner, Tobias; Förtsch, Christian und Neuhaus, Birgit J. (2017): Die methodische und inhaltliche Ausrichtung quantitativer Videostudien zur Unterrichtsqualität im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht. In: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, Bd. 23, Nr. 1: S. 261-285

Diese Liste wurde am Sat Apr 13 22:18:38 2024 CEST erstellt.