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Anzahl der Publikationen: 9

Monographie

Elmezeny, Ahmed (2021): The Complete Cost of Play. An ethnography of commercialization in free-to-play game culture. 1st edition. Göttingen: Cuvillier Verlag.

Zeitschriftenartikel

Gaudszun, Isabell Charlott und Elmezeny, Ahmed (2023): For the girls, gays, and theys: LGBTQ+ stakeholder communication and alignment of video game brands. In: Frontiers in Communication, Bd. 8: S. 1-10 [PDF, 256kB]

Rothenberger, Liane; Elmezeny, Ahmed und Wimmer, J. (2020): Geflüchtete Familien nach Medienrepertoires und Medienregeln befragen – Reflexion von Forschungsdesign und Umsetzung. In: Zeitschrift für Flüchtlingsforschung, Bd. 4, Nr. 1: S. 104-119

Rothenberger, Liane; Elmezeny, Ahmed und Wimmer, Jeffrey (2019): Die Vermittlung von Mediennutzung in Zeiten der Migration. Familiäre Vorschriften und Medienrepertoires von arabischen geflüchteten Kindern und Jugendlichen. In: MedienPädagogik. Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, Bd. 35: S. 55-73

Rothenberger, Liane; Elmezeny, Ahmed und Wimmer, Jeffrey (2019): “YouTube helps us a lot.”. Media repertoires and social integration of Iraqi and Syrian refugee families in Germany. In: Revue Française des Sciences de l'Information et de la Communication, Bd. 17

Elmezeny, Ahmed; Wimmer, Jeffrey; Oliveira dos Santos, Manoella; Orlova, Ekaterina; Tribusean, Irina und Antonova, Anna (2018): Same but Different: A Comparative Content Analysis of Trolling in Russian and Brazilian Gaming Imageboards. In: Game Studies: The International Journal of Computer Game Research, Bd. 18, Nr. 2

Elmezeny, Ahmed und Wimmer, Jeffrey (2018): Games without Frontiers: A Framework for Analyzing Digital Game Cultures Comparatively. In: Media and Communication, Bd. 6, Nr. 2: S. 80-89 [PDF, 262kB]

Elmezeny, Ahmed; Edenhofer, Nina und Wimmer, Jeffrey (2018): Immersive Storytelling in 360-Degree Videos: An Analysis of Interplay Between Narrative and Technical Immersion. In: Journal of Virtual Worlds Research, Bd. 11, Nr. 1: S. 1-13 [PDF, 2MB]

Elmezeny, Ahmed und Wimmer, Jeffrey (2016): Authentic Portrayals of Game Culture? A Content Analysis of the Crowd-funded YouTube Documentary The Smash Brothers. In: Well Played: A Journal on Video Games, Value and Meaning, Bd. 5, Nr. 2: S. 63-84

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