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Anzahl der Publikationen: 32

2023

Steindl, Nina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3733-2936; Obermaier, Magdalena ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3055-3744; Fawzi, Nayla ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5580-452X und Lauerer, Corinna ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3199-1041 (2023): Explaining media trust among journalists and recipients: Different experiences, different predictors? In: Journalism [Forthcoming]

Obermaier, Magdalena ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3055-3744; Steindl, Nina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3733-2936 und Fawzi, Nayla (2023): Independent or a political pawn? How recipients perceive influences on journalistic work compared to journalists and what explains their perceptions. In: Journalism, Bd. 24, Nr. 4: S. 691-917 [PDF, 505kB]

2022

Schmuck, Desiree; Fawzi, Nayla; Reinemann, Carsten und Riesmeyer, Claudia (2022): Social media use and political cynicism among German youth: the role of information-orientation, exposure to extremist content, and online media literacy. In: Journal of Children and Media, Bd. 16, Nr. 3: S. 313-331

2021

Fawzi, Nayla und Krämer, Benjamin (2021): The Media as Part of a Detached Elite? Exploring Antimedia Populism Among Citizens and Its Relation to Political Populism. In: International Journal of Communication, Bd. 15: S. 3292-3314

Ackermann, Kathrin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-8697-0184; Braun, Daniela ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3962-2021; Fatke, Matthias und Fawzi, Nayla ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5580-452X (2021): Direct democracy, political support and populism–attitudinal patterns in the German Bundesländer. In: Regional & Federal Studies: S. 1-24

Fawzi, Nayla ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5580-452X und Krämer, Benjamin (2021): The Media as Part of a Detached Elite? Exploring Antimedia Populism Among Citizens and Its Relation to Political Populism. In: International Journal of Communication, Bd. 15: S. 3292-3314 [PDF, 504kB]

Fawzi, Nayla ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5580-452X; Steindl, Nina ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3733-2936; Obermaier, Magdalena ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3055-3744; Prochazka, Fabian ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-8678-101X; Arlt, Dorothee ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0575-6969; Blöbaum, Bernd; Dohle, Marco ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7154-5433; Engelke, Katherine M. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4532-7125; Hanitzsch, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7104-6300; Jackob, Nikolaus; Jakobs, Ilka ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-8093-4644; Klawier, Tilman ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5399-8762; Post, Senja ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-9611-1965; Reinemann, Carsten ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9715-8434; Schweiger, Wolfgang ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5848-3266 und Ziegele, Marc ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-2710-0955 (2021): Concepts, causes and consequences of trust in news media – a literature review and framework. In: Annals of the International Communication Association, Bd. 45, Nr. 2: S. 154-174

2020

Riesmeyer, Claudia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9105-1628; Reinemann, Carsten ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9715-8434; Nienierza, Angela; Neumann, Katharina und Fawzi, Nayla ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5580-452X (2020): Extremismus hinter jedem Klick? Ergebnisse einer Mehrmethodenstudie zum Kontakt und Erkennen extremistischer Online-Inhalte durch Jugendliche. In: Schmitt, Josephine B.; Ernst, Julian; Rieger, Diana und Roth, Hans-Joachim (Hrsg.): Propaganda und Prävention. Forschungsergebnisse, didaktische Ansätze, interdisziplinäre Perspektiven zur pädagogischen Arbeit zu extremistischer Internetpropaganda. Berlin ; Heidelberg: Springer. S. 551-568

Fawzi, Nayla (2020): Objektive Informationsquelle, Watchdog und Sprachrohr der Bürger? Die Bewertung der gesellschaftlichen Leistungen von Medien durch die Bevölkerung. In: Publizistik, Bd. 65: S. 187-207 [PDF, 343kB]

Fawzi, Nayla und Mothes, Cornelia (2020): Perceptions of Media Performance: Expectation-Evaluation Discrepancies and Their Relationship with Media-related and Populist Attitudes. In: Media and Communication, Bd. 8, Nr. 3 [PDF, 365kB]

Hameleers, Michael und Fawzi, Nayla (2020): Widening the Divide between Them and Us? The Effects of Populist Communication on Cognitive and Affective Stereotyping in a Comparative European Setting. In: Political Communication: S. 1-23 [PDF, 1MB]

Bos, Linda; Schemer, Christian; Corbu, Nicoleta; Hameleers, Michael; Andreadis, Ioannis; Schulz, Anne; Schmuck, Desirée; Reinemann, Carsten und Fawzi, Nayla (2020): The effects of populism as a social identity frame on persuasion and mobilisation: Evidence from a 15-country experiment. In: European Journal of Political Research, Bd. 59, Nr. 1: S. 3-24 [PDF, 759kB]

2019

Arendt, Florian und Fawzi, Nayla (2019): Googling for Trump: investigating online information seeking during the 2016 US presidential election. In: Information, Communication & Society, Bd. 22, Nr. 13: S. 1945-1955

Fawzi, Nayla (2019): Untrustworthy News and the Media as "Enemy of the People?" How a Populist Worldview Shapes Recipients' Attitudes toward the Media. In: International Journal of Press-Politics, Bd. 24, Nr. 2: S. 146-164

Fawzi, Nayla und Obermaier, Magdalena (2019): Unzufriedenheit – Misstrauen – Ablehnung journalistischer Medien. Eine theoretische Annäherung an das Konstrukt Medienverdrossenheit. In: M&K Medien & Kommunikationswissenschaft, Bd. 67, Nr. 1: S. 27-44

Nienierza, Angela; Reinemann, Carsten; Fawzi, Nayla; Riesmeyer, Claudia und Neumann, Katharina (2019): Too dark to see? Explaining adolescents' contact with online extremism and their ability to recognize it. In: Information, Communication & Society: S. 1-18

Reinemann, Carsten; Nienierza, Angela; Fawzi, Nayla; Riesmeyer, Claudia und Neumann, Katharina (2019): Jugend - Medien - Extremismus. Wo Jugendliche mit Extremismus in Kontakt kommen und wie sie ihn erkennen. Wiesbaden: Springer VS.

Schmitt, Josephine B.; Riesmeyer, Claudia; Ernst, J.; Rieger, Diana; Ninierza, A.; Fawzi, Nayla; Reinemann, Carsten und Roth, Hans-Joachim (2019): Jugendliche und extremistische Propaganda. In: Praxis der Rechtspsychologie, Bd. 29, Nr. 1: S. 67-90

2018

Schindler, Johanna; Fortkord, Claudia; Posthumus, Lone; Obermaier, Magdalena; Fawzi, Nayla und Reinemann, Carsten (2018): Woher kommt und wozu führt Medienfeindlichkeit? Zum Zusammenhang von populistischen Einstellungen, Medienfeindlichkeit, negativen Emotionen und Partizipation. In: M&K Medien & Kommunikationswissenschaft, Bd. 66, Nr. 3: S. 283-301

Hameleers, Michael; Bos, Linda; Fawzi, Nayla; Reinemann, Carsten; Andreadis, Ioannis; Corbu, Nicoleta; Schemer, Christian; Schulz, Anne; Shaefer, Tamir; Aalberg, Toril; Axelsson, Sofia; Berganza, Rosa; Cremonesi, Cristina; Dahlberg, Stefan; Vreese, Claes H. de; Hess, Agnieszka; Kartsounidou, Evangelia; Kasprowicz, Dominika; Matthes, Jörg; Negrea-Busuioc, Elena; Ringdal, Signe; Salgado, Susana; Sanders, Karen; Schmuck, Desiree; Stromback, Jesper; Suiter, Jane; Boomgaarden, Hajo; Tenenboim-Weinblatt, Keren und Weiss-Yaniv, Naama (2018): Start Spreading the News: A Comparative Experiment on the Effects of Populist Communication on Political Engagement in Sixteen European Countries. In: International Journal of Press-Politics, Bd. 23, Nr. 4: S. 517-538 [PDF, 479kB]

2017

Engesser, Sven; Fawzi, Nayla und Larsson, Anders Olof (Mai 2017): Populist Online Communication. In: Information, Communication & Society (iCS), Bd. 20, Nr. 9: S. 1279-1292

Baugut, Philip; Fawzi, Nayla und Reinemann, Carsten (Mai 2017): Close, dependent, and out of touch with the people? Investigating and explaining local political communication cultures in a multi-level analysis. In: The International Journal of Press/Politics, Bd. 22, Nr. 3: S. 357-379 [PDF, 156kB]

Zerback, Thomas und Fawzi, Nayla (2017): Can online exemplars trigger a spiral of silence? Examining the effects of exemplar opinions on perceptions of public opinion and speaking out. In: New Media & Society, Bd. 19, Nr. 7: S. 1034-1051 [PDF, 193kB]

Reinemann, Carsten; Fawzi, Nayla und Obermaier, Magdalena Katharina (2017): Die „Vertrauenskrise“ der Medien – Fakt oder Fiktion? Zu Entwicklung, Stand und Ursachen des Medienvertrauens in Deutschland. In: Lilienthal, Volker und Neverla, Irene (Hrsg.): "Lügenpresse" ; Anatomie eines politischen Kampfbegriffs. KiWi, 1. Auflage, Originalausgabe. Köln: Kiepenheuer und Witsch. S. 77-94

Fawzi, Nayla (2017): Beyond policy agenda-setting. Political actors’ and journalists’ perceptions of news media influence across all stages of the political process. In: Information, Communication & Society (iCS)

2016

Obermaier, Magdalena; Fawzi, Nayla und Koch, Thomas (2016): Bystanding or standing by? How the number of bystanders affects the intention to intervene in cyberbullying. In: New Media & Society, Bd. 18, Nr. 8: S. 1491-1507 [PDF, 257kB]

Fawzi, Nayla; Obermaier, Magdalena Katharina und Reinemann, Carsten (2016): Germany: Is the Populism Laggard Catching up? In: Aalberg, Toril; Esser, Frank; Reinemann, Carsten; Strömbäck, Jesper und Vreese, Claes de (Hrsg.): Populist political communication in Europe. Routledge research in communication studies, Bd. 1. London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 111-126

2015

Fawzi, Nayla (2015): Cyber-Mobbing. Ursachen und Auswirkungen von Mobbing im Internet. Internet Research, Bd. 37. 2. durchgesehene Auflage. Baden-Baden: Nomos.

2014

Fawzi, Nayla (2014): Chronisten, Agenda-Setter oder Politikmacher? Der Einfluss der Medien im politischen Prozess. In: Zeitschrift für Politik, Bd. 61, Nr. 4: S. 437-460

Fawzi, Nayla (2014): Machen Medien Politik? Medialisierung der Energiepolitik aus Sicht von politischen Akteuren und Journalisten. Baden-Baden: Nomos.

2012

Goodwin, Bernhard und Fawzi, Nayla ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5580-452X (2012): Cyberbullying-Related Behaviour and Third-Person Effect. In: Walrave, Michel (Hrsg.): eYouth : balancing between opportunities and risks. Bruxelles [u.a.]: Lang. S. 163-180

2009

Fawzi, Nayla (2009): Cyber-Mobbing. Ursachen und Auswirkungen von Mobbing im Internet. Internet Research, Bd. 37. 1. Auflage. Baden-Baden: Nomos.

Diese Liste wurde am Sun Apr 28 02:16:22 2024 CEST erstellt.