Anzahl der Publikationen: 23
Zeitschriftenartikel
Landerl, Karin; Freudenthaler, H. Harald; Heene, Moritz; De Jong, Peter F.; Desrochers, Alain; Manolitsis, George; Parrila, Rauno und Georgiou, George K.
(2019):
Phonological Awareness and Rapid Automatized Naming as Longitudinal Predictors of Reading in Five Alphabetic Orthographies with Varying Degrees of Consistency.
In: Scientific Studies of Reading, Bd. 23, Nr. 3: S. 220-234
Silberzahn, R.; Uhlmann, E.L.; Martin, D.P.; Anselmi, P.; Aust, F.; Awtrey, E.C.; Bahník, Š.; Bai, F.; Bannard, C.; Bonnier, E.; Carlsson, R.; Cheung, F.; Christensen, G.; Clay, R.; Craig, M.A.; Rosa, A.D.; Dam, L.; Evans, M.H.; Cervantes, I.F.; Fong, N.; Gamez-Djokic, M.; Glenz, A.; Gordon-McKeon, S.; Heaton, T.; Eriksson, K.H.; Heene, Moritz; Mohr, A.H.; Högden, F.; Hui, K.; Johannesson, M.; Kalodimos, J.; Kaszubowski, E.; Kennedy, D.; Lei, R.; Lindsay, T.A.; Liverani, S.; Madan, C.; Molden, D.C.; Molleman, E.; Morey, R.D.; Mulder, L.; Nijstad, B.A.; Pope, B.; Pope, N.; Prenoveau, J.M.; Rink, F.; Robusto, E.; Roderique, H.; Sandberg, A.; Schlueter, E.; Schönbrodt, Felix D. ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8282-3910; Sherman, M.F.; Sommer, S.A.; Sotak, K.L.; Spain, S.; Spörlein, C.; Stafford, T.; Stefanutti, L.; Täuber, S.; Ullrich, J.; Vianello, M.; Wagenmakers, E.-J.; Witkowiak, M.; Yoon, S. und Nosek, B.A.
(2018):
Many analysts, one dataset. Making transparent how variations in analytical choices affect results.
In: Advances in Methods and Practices in Psychological Science, Bd. 1, Nr. 3: S. 337-356
Zech, Alexandra; Bühner, Markus; Kröner, Stephan; Heene, Moritz und Hilbert, Sven
(18. Mai 2017):
The Impact of Symmetry: Explaining Contradictory Results Concerning Working Memory, Reasoning, and Complex Problem Solving.
In: Journal of Intelligence, Bd. 5, Nr. 2
[PDF, 1MB]
Rauh-Pfeiffer, Astrid A. M.; Handel, Uschi; Demmelmair, Hans; Peissner, Wolfgang; Niesser, Mareile; Moretti, Diego; Martens, Vanessa; Wiseman, Sheila; Weichert, Judith; Heene, Moritz; Bühner, Markus und Koletzko, Berthold
(2014):
Three-month B vitamin supplementation in pre-school children affects folate status and homocysteine, but not cognitive performance.
In: European journal of nutrition, Bd. 53, Nr. 7: S. 1445-1456
Paper
Buchbeitrag
Schwaighofer, Matthias; Heene, Moritz und Bühner, Markus
(2019):
Grundlagen und Kriterien der Diagnostik.
In: Urhahne, Detlef; Dresel, Markus und Fischer, Frank (Hrsg.):
Psychologie für den Lehrberuf. Berlin; Heidelberg: Springer. S. 471-491
Diese Liste wurde am
Sat Nov 23 19:43:00 2024 CET
erstellt.