Anzahl der Publikationen: 68
Monographie
Herausgeberschaft
Zeitschriftenartikel
Buchbeitrag
Kertz-Welzel, Alexandra und Comploi, Franz
(2018):
Mehrsprachigkeit und "Mehr-Stimmigkeit" - Die ästhetische Perspektive.
In: Ballis, Anja; Pecher, Claudia und Schuler, Rebecca (Hrsg.):
Mehrsprachige Kinder- und Jugendliteratur : Überlegungen zur Systematik, Didaktik und Verbreitung. Schriftenreihe der Deutschen Akademie für Kinder- und Jugendliteratur Volkach e.V., Bd. 47. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren. S. 25-38
Kertz-Welzel, Alexandra
(2017):
Internationalizing music education and the role of individual researchers.
In: Nielsen, Siw Graabraek; Varkøy, Øivind Robert und Johansen, Geir (Hrsg.):
Utdanningsforskning i musikk ; didaktiske, sosiologiske og filosofiske perspektiver ; Educational research in music. Utdanningsforskning i musikk. Skriftserie / CERM, Bd. 1. Oslo: Norges musikkhøgskole. S. 19-25
Kertz-Welzel, Alexandra
(2016):
Transcultural childhoods.
In: McPherson, Gary (Hrsg.):
The child as musician ; a handbook of musical development. 2. ed., 1. impr.. Oxford: Oxford Univ. Press. S. 577-593
Kertz-Welzel, Alexandra und Hebert, David G.
(2012):
Introduction.
In: Hebert, David G. und Kertz-Welzel, Alexandra (Hrsg.):
Patriotism and nationalism in music education. Farnham [u.a.]: Ashgate. S. 1-5
Kertz-Welzel, Alexandra und Hebert, David G.
(2012):
Conclusions and recommendations.
In: Hebert, David G. und Kertz-Welzel, Alexandra (Hrsg.):
Patriotism and nationalism in music education. Farnham [u.a.]: Ashgate. S. 175-179
Kertz-Welzel, Alexandra
(2008):
Magic words? Community Music und Musikvermittlung.
In: Pfeffer, Martin; Rolle, Christian und Vogt, Jürgen (Hrsg.):
Musikpädagogik auf dem Wege zur Vermittlungswissenschaft? Wissenschaftliche Musikpädagogik, Bd. 2. Hamburg ; Münster: LIT-Verlag. S. 57-83
Rezension
Konferenzbeitrag
Mayer, Tobias Emanuel
(2018):
The Bernstein-Effect – changing music education without waiting for policies.
, Ludwig-Maximilians-Universität, Munich, 10. - 13. Juli 2018.
Chen, Hung-Pai; Villiers, Alethea de und Kertz-Welzel, Alexandra (Hrsg.):
In: Proceedings of the Pre Conference Seminar for the ISME Commission on Music Policy: Culture, Education and Media 2018,
München: S. 180-185
Kertz-Welzel, Alexandra
(2016):
Bildung and the master teacher: issues in pre-service teacher education in Germany.
ISME World Conference in Glasgow, Scotland, Glasgow, Scotland, 20. - 22. Juli 2016.
Chen, Hung-Pai und Schmidt, Patrick (Hrsg.):
In: Proceedings of the 18th International Seminar of the ISME Commission on Music Policy: Culture, Education, and Media, Birmingham, England,
S. 498-504
Kertz-Welzel, Alexandra
(2016):
Turning a private into a public interest: what music education policy can learn from sociology of music education.
ISME World Conference in Glasgow, Scotland, Glasgow, Scotland, 20. - 22. Juli 2016.
Chen, Hung-Pai und Schmidt, Patrick (Hrsg.):
In: Proceedings of the 18th International Seminar of the ISME Commission on Music Policy: Culture, Education, and Media, Birmingham, England,
S. 252-268
Diese Liste wurde am
Sat Dec 21 22:01:50 2024 CET
erstellt.