www.lmu.de
|
UB
|
Blättern
|
Hilfe
Zur erweiterten Suche
English
Login
Registrieren
Admin
Home
Blättern
Hilfe
Fakultäten
Fakultätsübergreifende Einrichtungen
Personen
Themengebiete
Keimelion
Ludovico-Maximilianea
MALTE
Zur erweiterten Suche
Eine Ebene höher
Exportieren als
ASCII Citation
BibTeX
Dublin Core
Dublin Core
EP3 XML
EndNote
HTML Citation
JSON
JSON_EPUB
JSON_EPUB_DOCTYPES
JSON_EPUB_FSP
JSON_EPUB_NEW
METS
Multiline CSV
Object IDs
OpenURL ContextObject
RDF+N-Triples
RDF+N3
RDF+XML
Refer
Reference Manager
RSS 1.0
RSS 2.0
Gruppiert nach:
Dokumententyp
|
Veröffentlichungsdatum
Springe zu:
2022
|
2019
|
2018
|
2017
|
2016
|
2012
Anzahl der Publikationen:
9
2022
Lerche, Thomas
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5040-1898
(2022):
Leistungsbeurteilung an Schulen.
München: Lehrstuhl für Schulpädagogik, Ludwig-Maximilians-Universität München.
[PDF, 2MB]
2019
Nistor, Nicolae
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9956-1670
;
Stanciu, Dorin
;
Lerche, Thomas
und
Kiel, Ewald
(September 2019):
“I am fine with any technology, as long as it doesn’t make trouble, so that I can concentrate on my study”. A case study of university students’ attitude strength related to educational technology acceptance.
In: British Journal of Educational Technology, Bd. 50, Nr. 5: S. 2557-2571
Weiss, Sabine
;
Lerche, Thomas
;
Muckenthaler, Magdalena
;
Heimlich, Ulrich
und
Kiel, Ewald
(2019):
Making inclusive instruction succeed. What matters (most) from teachers’ perspectives? The role of teachers’ personal characteristics, joint professional work, and school-related parameters.
In: Educational Research and Evaluation, Bd. 25, Nr. 3-4: S. 145-162
2018
Kiel, Ewald
und
Lerche, Thomas
(2018):
Predicting student achievement in learning management systems by log data analysis.
In: Computers in Human Behavior, Bd. 89: S. 367-372
2017
Lerche, Thomas
(2017):
Medien im Unterricht. Die vier größten Mythen – und ein erfolgreicher Weg.
In: Schulverwaltung Baden-Württemberg, Nr. 3: S. 77-80
2016
Kiel, Ewald
;
Lerche, Thomas
;
Kollmannsberger, Markus
;
Oubaid, V.
und
Weiß, Sabine
(2016):
The pedagogic signature of the teaching profession.
In: Journal of Education and Learning, Bd. 5, Nr. 4: S. 201-220
Weiß, Sabine
;
Lerche, Thomas
und
Kiel, Ewald
(2016):
Die zweite Ausbildungsphase in Deutschland aus Sicht von Lehramtsreferendarinnen und Lehramtsreferendaren im Kontext von Gestaltungsmöglichkeiten und Anpassungsnotwendigkeiten.
In:
Košinár, Julia
;
Leineweber, Sabine
und
Schmid, Emanuel
(Hrsg.): Professionalisierungsprozesse angehender Lehrpersonen in den berufspraktischen Studien.
Schulpraktische Studien und Professionalisierung
, Bd. 1. Münster ; New York: Waxmann. S. 119-137
Lerche, Thomas
(2016):
Medien im Unterricht. Die vier größten Mythen – und ein erfolgreicher Weg.
In: Schulverwaltung Bayern, Nr. 12: S. 330-333
2012
Nistor, Nicolae
;
Lerche, Thomas
;
Weinberger, Armin
;
Ceobanu, Ciprian
und
Heymann, Jan Oliver
(2012):
Towards the integration of culture into the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology.
In: British Journal of Educational Technology
[PDF, 287kB]
Diese Liste wurde am
Sat Feb 1 23:44:36 2025 CET
erstellt.