Logo Logo
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Springe zu: 2021 | 2017 | 2016 | 2009 | 2003 | 2002 | 1979 | 1976
Anzahl der Publikationen: 10

2021

Stadtmiller, Elizabeth; Lindner, Katrin; Süss, Assunta und Gagarina, Natalia (2021): Russian-German five-year-olds: What omissions in sentence repetition tell us about linguistic knowledge, memory skills and their interrelation. In: Journal of child language: S. 1-28 [PDF, 622kB]

Lindner, Katrin; Hipfner-Boucher, Kathleen; Yamashita, Anna; Riehl, Claudia Maria ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5591-2889; Ait Ramdan, Mohcine und Chen, Xi (2021): Acculturation through the lens of language: Syrian refugees in Canada and Germany. In: Applied Psycholinguistics, Bd. 41, Nr. Special issue 6: S. 1351-1374

2017

Weidinger, Nicole; Lindner, Katrin; Hogrefe, Katharina; Ziegler, Wolfram und Goldenberg, Georg (2017): Getting a Grasp on Children's Representational Capacities in Pantomime of Object Use. In: Journal of Cognition and Development, Bd. 18, Nr. 2: S. 246-269

2016

Huber, Michaela C.; Mall, Rebecca; Braselmann, Herbert; Feuchtinger, Annette; Molatore, Sara; Lindner, Katrin; Walch, Axel; Gross, Eva; Schmitt, Manfred; Falkenberg, Natalie und Aubele, Michaela (2016): uPAR enhances malignant potential of triple-negative breast cancer by directly interacting with uPA and IGF1R. In: BMC Cancer 16:615 [PDF, 2MB]

2009

Lindner, Katrin und Hohenberger, Annette (2009): Introduction: concepts of development, learning, and acquisition. In: Linguistics, Bd. 47, Nr. 2: S. 211-239 [PDF, 253kB]

2003

Lindner, Katrin und Penner, Zvi (2003): Special issue: Children with specific language impairment across languages - Introduction. In: Linguistics, Bd. 41, Nr. 2: S. 169-174 [PDF, 65kB]

Lindner, Katrin (2003): The development of sentence-interpretation strategies in monolingual German-learning children with and without specific language impairment. In: Linguistics, Bd. 41, Nr. 2: S. 213-254 [PDF, 1MB]

2002

Lindner, Katrin (2002): Finiteness and children with specific language impairment: an exploratory study. In: Linguistics, Bd. 40, Nr. 4: S. 797-847 [PDF, 243kB]

1979

Altmann, Hans und Lindner, Katrin (1979): Endlich: allein. In: Grubmüller, K. (Hrsg.): Befund und Deutung. Tübingen: Niemeyer. S. 22-79 [PDF, 5MB]

1976

Lindner, Katrin und Zaefferer, Dietmar (1976): Zur sprachlichen Handlungsfähigkeit 4-6jähriger Kinder. Entwurf einer empirischen Untersuchung. Salzburger Kolloquium über Kindersprache, Salzburg, 6.-8.12.1974. Drachman, Gaberell (Hrsg.): In: Akten des 1. Salzburger Kolloquiums über Kindersprache, Salzburger Beiträge zur Linguistik Bd. 2 Tübingen: Narr Francke Attempto. S. 329-342 [PDF, 957kB]

Diese Liste wurde am Sat Nov 16 20:55:38 2024 CET erstellt.