Logo Logo
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 5

Zeitschriftenartikel

Schwartze, Manuel M. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4022-794X; Frenzel, Anne C.; Goetz, Thomas; Lohbeck, Annette ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-7035-1445; Bednorz, David ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-2952-2905; Kleine, Michael und Pekrun, Reinhard (2024): Boredom due to being over‐ or under‐challenged in mathematics: A latent profile analysis. In: British Journal of Educational Psychology, Bd. 94, Nr. 3: S. 947-958 [PDF, 334kB]

Lohbeck, Annette; Toth-Kiraly, Istvan und Morin, Alexandre J. S. (2022): Disentangling the associations of academic motivation with self-concept and academic achievement using the bifactor exploratory structural equation modeling framework. In: Contemporary Educational Psychology, Bd. 69, 102069

Lohbeck, Annette und Frenzel, Anne Christiane (2021): Latent motivation profiles for choosing teaching as a career: How are they linked to self-concept concerning teaching subjects and emotions during teacher education training? In: British Journal of Educational Psychology, Bd. 92, Nr. 1, e12437

Lohbeck, Annette und Frenzel, Anne C. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-9068-9926 (2019): Bereichsspezifität und Korrelate von Lehrerselbstwirksamkeitsüberzeugungen hinsichtlich der Förderung des Schülerengagements. In: Empirische Pädagogik. Zeitschrift zur Theorie und Praxis erziehungswissenschaftlicher Forschung, Bd. 33, Nr. 2: S. 195-211

Lohbeck, Annette; Hagenauer, Gerda und Frenzel, Anne C. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-9068-9926 (2018): Teachers' self-concepts and emotions: Conceptualization and relations. In: Teaching and Teacher Education, Bd. 70: S. 111-120

Diese Liste wurde am Sun Jan 5 00:00:30 2025 CET erstellt.