Logo Logo
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Springe zu: 2023 | 2020 | 2018 | 2016
Anzahl der Publikationen: 6

2023

Bartsch, Anne ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3387-7226; Mares, Marie-Louise ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-0811-3056; Schindler, Johanna; Kühn, Jessica und Krack, Ina (2023): Trust but verify? A social epistemology framework of knowledge acquisition and verification practices for fictional entertainment. In: Human Communication Research, Bd. 50, Nr. 2: S. 194-207

2020

Markiewitz, Antonia und Arendt, Florian (2020): Agenda-Setting. In: Bulck, Karl van den; Ewoldsen, David R.; Mares, Marie-Louise und Scharrer, Erica (Hrsg.): The International Encyclopedia of Media Psychology. Hoboken: Wiley

2018

Scherr, Sebastian; Mares, Marie-Louise; Bartsch, Anne und Götz, Maya (2018): On the relevance of parents and TV as socializers of 6-19 year-olds' expressions of emotion: representative data from Germany. In: Journal of Children and Media, Bd. 12, Nr. 1: S. 33-50

Oliver, Mary Beth; Raney, Arthur A.; Slater, Michael D.; Appel, Markus; Hartmann, Tilo; Bartsch, Anne; Schneider, Frank M.; Janicke-Bowles, Sophie H.; Kraemer, Nicole; Mares, Marie-Louise; Vorderer, Peter; Rieger, Diana; Dale, Katherine R. und Das, Enny (2018): Self-transcendent Media Experiences: Taking Meaningful Media to a Higher Level. In: Journal of Communication, Bd. 68, Nr. 2: S. 380-389

2016

Bartsch, Anne; Mares, Marie-Louise; Scherr, Sebastian; Kloß, Andrea; Keppeler, Johanna und Posthumus, Lone (Oktober 2016): More Than Shoot-Em-Up and Torture Porn. Reflective Appropriation and Meaning-Making of Violent Media Content. In: Journal of Communication, Bd. 66, Nr. 5: S. 741-765

Mares, Marie-Louise; Bartsch, Anne und Bonus, James Alex (2016): When meaning matters more. Media preferences across the adult life span. In: Psychology and Aging, Bd. 31, Nr. 5: S. 513-531

Diese Liste wurde am Sat Nov 23 23:23:55 2024 CET erstellt.