Logo Logo
Eine Ebene nach oben
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 11

Zeitschriftenartikel

Weiß, Sabine; Muckenthaler, Magdalena; Heimlich, Ulrich; Küchler, Adina und Kiel, Ewald (2021): Teaching in inclusive schools. Do the demands of inclusive schools cause stress? In: International Journal of Inclusive Education, Bd. 25, Nr. 5: S. 588-604

Weiß, Sabine; Muckenthaler, Magdalena und Kiel, Ewald (22. Oktober 2020): Students with emotional and behavioral problems in inclusive classes. A Critical Incident Analysis. In: Journal of Emotional and Behavioral Disorders, Bd. 29, Nr. 4: S. 213-225

Muckenthaler, Magdalena; Tillmann, Teresa; Weiß, Sabine und Kiel, Ewald (1. April 2020): Teacher collaboration as a core objective of school development. In: School Effectiveness and School Improvement. An International Journal of Research, Policy and Practice, Bd. 31

Kiel, Ewald; Braun, Annika; Muckenthaler, Magdalena; Heimlich, Ulrich und Weiss, Sabine (6. November 2019): Self-efficacy of teachers in inclusive classes. How do teachers with different self-efficacy beliefs differ in implementing inclusion? In: European Journal of Special Needs Education, Bd. 34

Weiss, Sabine; Küchler, Adina; Muckenthaler, Magdalena; Heimlich, Ulrich und Kiel, Ewald (9. September 2019): „Die Belastungsgrenze ist überschritten?!“. Führt die Arbeit in inklusiven Schulen tatsächlich zu Belastung? Eine Studie mit bayerischen Lehrkräften. In: Zeitschrift für Inklusion-online.net, Bd. 3

Weiss, Sabine; Muckenthaler, Magdalena; Heimlich, Ulrich; Küchler, Adina und Kiel, Ewald (3. Januar 2019): Teaching in inclusive schools. Do the demands of inclusive schools cause stress? In: International journal of inclusive education, Bd. 23

Weiss, Sabine; Lerche, Thomas; Muckenthaler, Magdalena; Heimlich, Ulrich und Kiel, Ewald (2019): Making inclusive instruction succeed. What matters (most) from teachers’ perspectives? The role of teachers’ personal characteristics, joint professional work, and school-related parameters. In: Educational Research and Evaluation, Bd. 25, Nr. 3-4: S. 145-162

Weiss, Sabine; Muckenthaler, Magdalena; Heimlich, Ulrich; Küchler, Adina und Kiel, Ewald (2019): Selbstwirksamkeitserwartungen von Lehrkräften in Schulen mit dem Schulprofil Inklusion. In: Empirische Pädagogik, Bd. 33, Nr. 2: S. 212-227

Weiss, Sabine; Muckenthaler, Magdalena; Heimlich, Ulrich; Küchler, Adina und Kiel, Ewald (2019): Welche spezifischen Bedarfe einer Qualifizierung und Professionalisierung haben Lehrer*innen in inklusiven Schulen? In: QfI Qualifizierung für Inklusion, Bd. 1, Nr. 1 [PDF, 742kB]

Muckenthaler, Magdalena; Tillmann, Teresa; Weiss, Sabine; Hillert, Andreas und Kiel, Ewald (2019): Belastet Kooperation Lehrerinnen und Lehrer? Ein Blick auf unterschiedliche Kooperationsgruppen und deren Belastungserleben. In: Journal for educational research online, Bd. 11, Nr. 2: S. 147-168

Muckenthaler, Magdalena; Tillmann, Teresa; Weiss, Sabine; Hillert, Andreas und Kiel, Ewald (2019): Are teachers burdened by collaboration? A view on different collaboration groups and their perceived stress. In: Journal for Educational Research Online-Jero, Bd. 11, Nr. 2: S. 147-168

Diese Liste wurde am Sat Apr 13 22:54:34 2024 CEST erstellt.