Logo Logo
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 14

Zeitschriftenartikel

Wulf, Tim; Rieger, Diana; Kümpel, Anna Sophie und Reinecke, Leonard (2019): Harder, Better, Faster, Stronger? The Relationship between Cognitive Task Demands in Video Games and Recovery Experiences. In: Media and Communication, Bd. 7, Nr. 4: S. 166-175 [PDF, 764kB]

Reinecke, Leonard; Klimmt, Christoph; Meier, Adrian; Reich, Sabine; Hefner, Dorothee; Knop-Huelss, Katharina; Rieger, Diana und Vorderer, Peter (2018): Permanently online and permanently connected: Development and validation of the Online Vigilance Scale.
In: PLOS One 13(10), e0205384 [PDF, 1MB]

Janicke, Sophie H.; Rieger, Diana; Reinecke, Leonard und Connor III, Winston (2018): Watching Online Videos at Work: The Role of Positive and Meaningful Affect for Recovery Experiences and Well-Being at the Workplace. In: Mass Communication and Society, Bd. 21, Nr. 3: S. 345-367

Rieger, Diana; Reinecke, Leonard und Bente, Gary (2017): Media-Induced Recovery: The Effects of Positive Versus Negative Media Stimuli on Recovery Experience, Cognitive Performance, and Energetic Arousal. In: Psychology of Popular Media Culture, Bd. 6, Nr. 2: S. 174-191

Vorderer, Peter; Klimmt, Christoph; Rieger, Diana; Baumann, Eva; Hefner, Dorothée; Knop, Karin; Krömer, Nicola; Mata, Jutta; Pape, Thilo von; Quandt, Thorsten; Reich, Sabine; Reinecke, Leonard; Trepte, Sabine; Sonnentag, Sabine und Wessler, Hartmut (2015): Der mediatisierte Lebenswandel. Permanently online, permanently connected. In: Publizistik, Bd. 60, Nr. 3: S. 259-276

Rieger, Diana; Reinecke, Leonard; Frischlich, Lena und Bente, Gary (2014): Media Entertainment and Well-BeingLinking Hedonic and Eudaimonic Entertainment Experience to Media-Induced Recovery and Vitality. In: Journal of Communication, Bd. 64, Nr. 3: S. 456-478

Reinecke, Leonard; Rieger, Diana und Wulf, Tim (2014): Einschalten zum Abschalten? Mediennutzung zur Erholung von Stress und Belastung. In: In-Mind Magazin, Nr. 3

Buchbeitrag

Reinecke, Leonard und Rieger, Diana ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-2417-0480 (2021): Media Entertainment as a Self-Regulatory Resource: The Recovery and Resilience in Entertaining Media Use (R²EM) Model. In: Vorderer, Peter und Klimmt, Christoph (Hrsg.): The Oxford Handbook of Entertainment Theory. Online edition. Oxford: Oxford Academic. S. 755-779

Klimmt, Christoph; Hefner, Dorothée; Reinecke, Leonard; Rieger, Diana und Vorderer, Peter (2018): The mind, permanently connected: Mapping the cognitive structures behind heavy smartphone use. In: Vorderer, Peter; Hefner, Dorothée; Reinecke, Leonard und Klimmt, Christoph (Hrsg.): Permanently online, permanently connected ; living and communicating in a POPC world. New York ; London: Taylor & Francis. S. 18-28

Wessler, Hartmut; Rieger, Diana; Cohen, Jonathan und Vorderer, Peter (2018): Permanent Connections Around the Globe: Cross-Cultural Differences and Intercultural Linkages in POPC. In: Vorderer, Peter; Hefner, Dorothée; Reinecke, Leonard und Klimmt, Christoph (Hrsg.): Permanently online, permanently connected ; living and communicating in a POPC world. New York ; London: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 188-195

Rieger, Diana (2018): Between surveillance and sexting: Permanent connectedness and intimate relationships. In: Vorderer, Peter; Hefner, Dorothée; Reinecke, Leonard und Klimmt, Christoph (Hrsg.): Permanently online, permanently connected ; living and communicating in a POPC world. New York ; London: Taylor & Francis. S. 149-161

Bartsch, Anne und Oliver, Mary Beth (2017): Appreciation of meaningful entertainment experiences and eudaimonic well-being. In: Reinecke, Leonard und Oliver, Mary Beth (Hrsg.): The Routledge handbook of media use and well-being ; international perspectives on theory and research on positive media effects. Routledge Handbooks, 1. Auflage. New York ; London: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 80-92

Rieger, Diana (2017): Meaning, mortality salience and media use. In: Reinecke, Leonard und Oliver, Mary Beth (Hrsg.): The Routledge handbook of media use and well-being ; international perspectives on theory and research on positive media effects. New York ; London: Taylor & Francis. S. 93-105

Reinecke, Leonard und Rieger, Diana (2016): Unterhaltung. In: Krämer, Nicole C.; Schwan, Stephan; Unz, Dagmar und Suckfüll, Monika (Hrsg.): Medienpsychologie ; Schlüsselbegriffe und Konzepte. 2., überarbeitete und erweiterte Auflage. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer. S. 283-292

Diese Liste wurde am Sat Nov 16 22:19:16 2024 CET erstellt.