Logo Logo
Eine Ebene nach oben
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Springe zu: 2023 | 2016 | 2009 | 2007
Anzahl der Publikationen: 5

2023

Frenzel, Anne C. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-9068-9926; Goetz, Thomas und Stockinger, Kristina (2023): Emotions and Emotion Regulation. In: Schutz, Paul A. und Muis, Krista R. (Hrsg.): Handbook of Educational Psychology. 4. Auflage. Routledge. S. 219-244

2016

Lee, Mikyoung; Pekrun, Reinhard; Taxer, Jamie L.; Schutz, Paul A.; Vogl, Elisabeth und Xie, Xiyao (Dezember 2016): Teachers’ emotions and emotion management: integrating emotion regulation theory with emotional labor research. In: Social Psychology of Education, Bd. 19, Nr. 4: S. 843-863

Lee, Mikyoung; Pekrun, Reinhard; Taxer, Jamie L.; Schutz, Paul A.; Vogl, Elisabeth und Xie, Xiyao (2016): Teachers' emotions and emotion management: integrating emotion regulation theory with emotional labor research. In: Social Psychology of Education, Bd. 19, Nr. 4: S. 843-863

2009

Frenzel, Anne C. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-9068-9926; Goetz, Thomas; Stephens, Elizabeth J. und Jacob, Barbara (2009): Antecedents and effects of teachers’ emotional experiences. An integrated perspective and empirical test. In: Schutz, Paul A. und Zembylas, Michalinos (Hrsg.): Advances in teacher emotion research : the impact on teachers' lives. Dordrecht: Springer. S. 129-152

2007

Pekrun, Reinhard; Frenzel, Anne C. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-9068-9926; Goetz, Thomas und Perry, Raymond P. (2007): The control-value theory of achievement emotions. An integrative approach to emotions in education. In: Schutz, Paul A. und Pekrun, Reinhard (Hrsg.): Emotion in education. Amsterdam [u.a.]: Academic Press. S. 13-36

Diese Liste wurde am Sat Apr 13 23:40:25 2024 CEST erstellt.