www.lmu.de
|
UB
|
Blättern
|
Hilfe
Zur erweiterten Suche
English
Login
Registrieren
Admin
Home
Blättern
Hilfe
Fakultäten
Fakultätsübergreifende Einrichtungen
Personen
Themengebiete
Keimelion
Ludovico-Maximilianea
MALTE
Zur erweiterten Suche
Eine Ebene höher
Exportieren als
ASCII Citation
BibTeX
Dublin Core
Dublin Core
EP3 XML
EndNote
HTML Citation
JSON
JSON_EPUB
JSON_EPUB_DOCTYPES
JSON_EPUB_FSP
JSON_EPUB_NEW
METS
Multiline CSV
Object IDs
OpenURL ContextObject
RDF+N-Triples
RDF+N3
RDF+XML
Refer
Reference Manager
RSS 1.0
RSS 2.0
Gruppiert nach:
Dokumententyp
|
Veröffentlichungsdatum
Springe zu:
Zeitschriftenartikel
|
Buchbeitrag
Anzahl der Publikationen:
13
Zeitschriftenartikel
Moe, Angelica
;
Frenzel, Anne C.
;
Au, Lik
und
Taxer, Jamie L.
(2020):
Displayed enthusiasm attracts attention and improves recall.
In: British Journal of Educational Psychology, Bd. 91, Nr. 3, e12399: S. 911-927
Taxer, Jamie L.
und
Frenzel, Anne C.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9068-9926
(2019):
Brief Research Report: The Message Behind Teacher Emotions.
In: Journal of Experimental Education
Taxer, Jamie L.
;
Becker-Kurz, Betty
und
Frenzel, Anne C.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9068-9926
(2019):
Do quality teacher–student relationships protect teachers from emotional exhaustion? The mediating role of enjoyment and anger.
In: Social Psychology of Education, Bd. 22, Nr. 1: S. 209-226
Frenzel, Anne C.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9068-9926
;
Taxer, Jamie L.
;
Schwab, Carolin
und
Kuhbandner, Christof
(2019):
Independent and joint effects of teacher enthusiasm and motivation on student motivation and experiences: A field experiment.
In: Motivation and Emotion, Bd. 43, Nr. 2: S. 255-265
Harley, Jason M.
;
Pekrun, Reinhard
;
Taxer, Jamie L.
und
Gross, James J.
(2019):
Emotion Regulation in Achievement Situations: An Integrated Model.
In: Educational Psychologist, Bd. 54, Nr. 2: S. 106-126
Taxer, Jamie L.
und
Frenzel, Anne C.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9068-9926
(2018):
Inauthentic expressions of enthusiasm: Exploring the cost of emotional dissonance in teachers.
In: Learning and Instruction, Bd. 53: S. 74-88
Keller, Melanie M.
;
Becker, Eva S.
;
Frenzel, Anne C.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9068-9926
und
Taxer, Jamie L.
(2018):
When Teacher Enthusiasm Is Authentic or Inauthentic: Lesson Profiles of Teacher Enthusiasm and Relations to Students’ Emotions.
In: AERA Open, Bd. 4, Nr. 4: S. 1-16
Lee, Mikyoung
;
Pekrun, Reinhard
;
Taxer, Jamie L.
;
Schutz, Paul A.
;
Vogl, Elisabeth
und
Xie, Xiyao
(Dezember 2016):
Teachers’ emotions and emotion management: integrating emotion regulation theory with emotional labor research.
In: Social Psychology of Education, Bd. 19, Nr. 4: S. 843-863
Lee, Mikyoung
;
Pekrun, Reinhard
;
Taxer, Jamie L.
;
Schutz, Paul A.
;
Vogl, Elisabeth
und
Xie, Xiyao
(2016):
Teachers' emotions and emotion management: integrating emotion regulation theory with emotional labor research.
In: Social Psychology of Education, Bd. 19, Nr. 4: S. 843-863
Becker, Eva S.
;
Keller, Melanie M.
;
Goetz, Thomas
;
Frenzel, Anne C.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9068-9926
und
Taxer, Jamie L.
(2015):
Antecedents of teachers' emotions in the classroom: an intraindividual approach.
In: Frontiers in Psychology, Bd. 6, 635
[PDF, 2MB]
Roos, A.-L.
;
Bieg, M.
;
Götz, Thomas
;
Frenzel, Anne C.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9068-9926
;
Taxer, Jamie L.
und
Zeidner, M.
(2015):
Experiencing more mathematics anxiety than expected? Contrasting trait and state anxiety in high achieving students.
In: High Ability Studies, Bd. 26, Nr. 2: S. 245-258
Taxer, Jamie L.
und
Frenzel, Anne C.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9068-9926
(2015):
Facets of teachers' emotional lives: A quantitative investigation of teachers' genuine, faked, and hidden emotions.
In: Teaching and Teacher Education, Bd. 49: S. 78-88
Buchbeitrag
Frenzel, Anne C.
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9068-9926
und
Taxer, Jamie L.
(2018):
„Das kannst Du doch besser!“. Effekte von Lehrerärger und -mitleid auf das Misserfolgs-Attributionsmuster und die Persistenz von Lernenden.
In:
Hagenauer, Gerda
und
Hascher, Tina
(Hrsg.): Emotionen und Emotionsregulation in Schule und Hochschule. Münster, New York: Waxmann. S. 181-196
Diese Liste wurde am
Sun Nov 24 00:06:36 2024 CET
erstellt.