Logo Logo
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 15

Zeitschriftenartikel

Kleinsorgen, Christin; Baumann, Andrea; Braun, Barbara; Griewatz, Jan; Lang, Johannes; Lenz, Holger; Mink, Johanna; Raupach, Tobias; Romeike, Bernd; Sauter, Thomas Christian; Schneider, Achim; Tolks, Daniel und Hege, Inga (2022): Does medical school cause depression or do medical students already begin their studies depressed? A longitudinal study over the first semester about depression and influencing factors. In: GMS Journal for Medical Education, Bd. 39, Nr. 5, Doc58

Kleinsorgen, Christin; Baumann, Andrea; Braun, Barbara; Griewatz, Jan; Lang, Johannes; Lenz, Holger; Mink, Johanna; Raupach, Tobias; Romeike, Bernd; Sauter, Thomas Christian; Schneider, Achim; Tolks, Daniel und Hege, Inga (2022): Publication activities relating to digital teaching and learning in the GMS Journal for Medical Education - a descriptive analysis (1984-2020). In: GMS Journal for Medical Education, Bd. 39, Nr. 5, Doc59

Dadaczynski, Kevin und Tolks, Daniel (2021): Digital health communication and health literacy in times of COVID-19. Planning and implementation of a special course of study in health promotion and prevention. In: Gms Journal for Medical Education, Bd. 38, Nr. 1, Doc31

Tolks, Daniel; Lampert, Claudia; Dadaczynski, Kevin; Maslon, Eveline; Paulus, Peter und Sailer, Michael (2020): Spielerische Ansätze in Prävention und Gesundheitsförderung: Serious Games und Gamification. In: Bundesgesundheitsblatt-Gesundheitsforschung-Gesundheitsschutz, Bd. 63, Nr. 6: S. 698-707

Tolks, Daniel; Kiessling, Claudia; Wershofen, Birgit; Pudritz, Yvonne; Schunk, Michaela; Haertl, Anja; Fischer, Martin R. und Hubert, Johanna (2020): Lernen aus Fehlern anhand eines fallbasierten Curriculums im medizinischen Querschnittsbereich Gesundheitssysteme/Gesundheitsökonomie und öffentliche Gesundheitspflege. In: Gesundheitswesen, Bd. 82, Nr. 11: S. 909-914

Hege, Inga; Tolks, Daniel; Adler, Martin und Haertl, Anja (2020): Blended learning: ten tips on how to implement it into a curriculum in healthcare education. In: GMS Journal for Medical Education, Bd. 37, Nr. 5, Doc45

Benning, Nils-Hendrik; Haag, Martin; Knaup, Petra; Krefting, Dagmar; Rienhoff, Otto; Suhr, Markus; Hege, Inga und Tolks, Daniel (2020): Digital teaching as an instrument for cross-location teaching networks in medical informatics: opportunities and challenges. In: GMS Journal for Medical Education, Bd. 37, Nr. 6, Doc56

Tolks, Daniel; Sailer, Michael; Dadaczynski, Kevin; Lampert, Claudia; Huberty, Julia; Paulus, Peter und Horstmann, David (2019): ONYA-The Wellbeing Game: How to Use Gamification to Promote Wellbeing. In: Information, Bd. 10, Nr. 2, 58

Horstmann, David; Tolks, Daniel; Dadaczynski, Kevin und Paulus, Peter (2018): Förderung des Wohlbefindens durch Gamification. Ein Projekt zur Anpassung und Evaluation des Wellbeing Games für den deutschsprachigen Kontext. In: Prävention und Gesundheitsförderung, Bd. 13, Nr. 4: S. 305-311

Kuhn, Sebastian; Frankenhauser, Susanne und Tolks, Daniel (2018): Digitale Lehr- und Lernangebote in der medizinischen Ausbildung. Schon am Ziel oder noch am Anfang? In: Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz, Bd. 61, Nr. 2: S. 201-209

Breuer, Johannes und Tolks, Daniel (2018): Grenzen von „Serious Games for Health“. In: Prävention und Gesundheitsförderung, Bd. 13, Nr. 4: S. 327-332

Müller, Christoph; Füngerlings, Saskia und Tolks, Daniel (2018): Teaching load - a barrier to digitalisation in higher education? A position paper on the framework surrounding higher education medical teaching in the digital age using Bavaria, Germany as an example. In: Gms Journal for Medical Education, Bd. 35, Nr. 3, Doc34 [PDF, 1MB]

Tolks, Daniel; Dadaczynski, Kevin und Horstmann, David (2018): Einführung in die Vergangenheit, Gegenwart und Zukunft von Serious Games (for Health). In: Pravention und Gesundheitsforderung, Bd. 13, Nr. 4: S. 272-279

Hege, Inga; Kononowicz, Andrzej A.; Tolks, Daniel; Edelbring, Samuel und Kuehlmeyer, Katja (2016): A qualitative analysis of virtual patient descriptions in healthcare education based on a systematic literature review. In: BMC Medical Education 16:146 [PDF, 1MB]

Tolks, Daniel; Schäfer, Christine; Raupach, Tobias; Kruse, Leona; Sarikas, Antonio; Gerhardt-Szep, Susanne; Kllauer, Gertrud; Lemos, Martin; Fischer, Martin R.; Eichner, Barbara; Sostmann, Kai und Hege, Inga (2016): An Introduction to the Inverted/Flipped Classroom Model in Education and Advanced Training in Medicine and in the Healthcare Professions. In: GMS Journal For Medical Education, Bd. 33, Nr. 3, UNSP Doc46 [PDF, 949kB]

Diese Liste wurde am Sat Nov 23 23:33:46 2024 CET erstellt.