Logo Logo

Languages and Literatures > Department 3 > American Studies

Up a level
Export as [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Creators | Item Type | Language | Volume
Jump to: 33563 | 7010 | 281 | 270 | 261 | 218 | 145 | 135 | 119 | 91 | 68 | 64 | 55 | 38 | 36 | 26 | 25 | 21 | 20 | 19 | 18 | 14 | 5 | 3 | 1
Number of items at this level: 33.

33563

Hochgeschwender, Michael (2018): Kulturgeschichte des Kalten Kriegs. [Kurs] / Fernuniversität Hagen, Vol. 33563. Hagen: Fernuniversität in Hagen, Fakultät für Rechtswissenschaften.

7010

Mauch, Christof (2016): Die 101 wichtigsten Fragen: Amerikanische Geschichte. C.H. Beck Paperback, Vol. 7010. 2., durchgesehene Auflage in C.H. Beck Paperback. München: Verlag C. H. Beck.

281

Pöhlmann, Sascha (2017): Canon Fodder: Thomas Pynchon, Unpopular Culture, and the Invention of Postmodernism. In: Löffler, Philipp (ed.) : Reading the canon : literary history in the 21st century. American Studies, Vol. 281. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. pp. 167-185

270

Pöhlmann, Sascha (2016): Walt Whitman's Politics of Nature and the Poetic Performance of the Future in 'Crossing Brooklyn Ferry'. In: Gersdorf, Catrin; Braun, Juliane (eds.) : America After Nature : Democracy, Culture, Environment. American Studies, Vol. 270. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. pp. 121-142

261

Decker, Christof; Böger, Astrid (eds.) (2015): Transnational mediations. Negotiating popular culture between Europe and the United States. American Studies, Vol. 261. Heidelberg: Universitätsverlag Winter.

218

Flügge, Anna (2016): ’You Ever Think about the Term Homeland Security?'. Todd Field's 2006 Adaptation of Tom Perrotta's Little Children. In: Mohr, Dunja M.; Däwes, Birgit (eds.) : Radical planes? 9/11 and patterns of continuity. Costerus new series, Vol. 218. Leiden ; Boston: Brill Rodopi. pp. 189-199

145

Decker, Christof (2007): ›Unusually Compassionate‹: Melodrama, Film and the Figure of the Child. In: Kelleter, Frank; Krah, Barbara; Mayer, Ruth (eds.) : Melodrama! The mode of excess from Early America to Hollywood. American studies, Vol. 145. Heidelberg: Winter. pp. 305-328

135

Hochgeschwender, Michael (2019): Das Staatsverständnis des Adam Smith in der politischen Ideengeschichte der frühen USA, 1776-1815. In: Hansen, Hendrik; Kraski, Tim (eds.) : Politischer und wirtschaftlicher Liberalismus : das Staatsverständnis von Adam Smith. Staatsverständnisse, Vol. 135. 1. Auflage. Baden-Baden: Nomos. pp. 109-126

119

Hochgeschwender, Michael (2019): Gesellschaftlicher Wiederaufbau aus dem Geist des Katholizismus. Frank Capras "It’s a Wonderful Life" von 1946. In: Hürter, Johannes; Hof, Tobias (eds.) : Verfilmte Trümmerlandschaften : Nachkriegserzählungen im internationalen Kino 1945-1949. Schriftenreihe der Vierteljahrshefte für Zeitgeschichte, Vol. 119. Berlin ; Boston: De Gruyter Oldenbourg. pp. 307-324

91

Decker, Christof (2014): Die Freiheit der Musik. George Gershwins Oper Porgy and Bess im Tourneefilm Porgy & Me. In: Diekmann, Stefanie (ed.) : Die andere Szene : Theaterarbeit und Theaterproben im Dokumentarfilm. Theater der Zeit. Recherchen, Vol. 91. Berlin: Verlag Theater der Zeit. pp. 65-78

68

Decker, Christof (2020): A Unique Universalism: Ben Shahn and the Rhetoric of Visual Anecdotes. In: Dorson, James; Sedlmeier, Florian; Snyder-Körber, MaryAnn; Wege, Birte (eds.) : Anecdotal modernity: making and unmaking history. Buchreihe der Anglia / Anglia Book Series, Vol. 68. Berlin ; Boston: De Gruyter. pp. 263-278

Prutsch, Ursula (2016): Santa Evita. Imagologie und Inszenierung im Peronismus. In: Witthaus, Jan-Henrik; Eser, Patrick (eds.) : Machthaber der Moderne : zur Repräsentation politischer Herrschaft und Körperlichkeit. Edition Kulturwissenschaft, Vol. 68. 1. Auflage. Bielefeld: transcript. pp. 233-255

64

Decker, Christof (2008): Selbstbetrachtungen. Zur Erkundung des Subjekts im autobiographischen Dokumentarfilm. In: Hof, Renate (ed.) : Inszenierte Erfahrung: Gender und Genre in Tagebuch, Autobiographie, Essay. Stauffenburg Colloquium, Vol. 64. 1. Auflage. Tübingen: Stauffenburg. pp. 169-184

55

Hochgeschwender, Michael (2016): Der Verlust des konservativen Denkens. Eine Facette der bundesdeutschen Westernisierung, 1950-1980. In: Schildt, Axel (ed.) : Von draußen: Ausländische intellektuelle Einflüsse in der Bundesrepublik bis 1990. Hamburger Beiträge zur Sozial- und Zeitgeschichte, Vol. 55. Göttingen: Wallstein Verlag. pp. 143-182

38

Decker, Christof (2022): Imaging the scenes of war. Aesthetic crossovers in American visual culture. American culture studies, Vol. 38. Bielefeld: transcript.

36

Lerg, Charlotte A.; Tóth, Heléna (eds.) (2017): Transatlantic Revolutionary Cultures, 1789-1861. The Atlantic world, Vol. 36. Leiden ; Boston: Brill.

Lerg, Charlotte A.; Tóth, Heléna (2017): Editors’ Introduction. In: Lerg, Charlotte A.; Tóth, Heléna (eds.) : Transatlantic Revolutionary Cultures, 1789-1861. The Atlantic world, Vol. 36. Leiden ; Boston: Brill. pp. 1-16

26

Lübken, Uwe (2017): Natur – Katastrophe – Politik. Zum historischen Umgang mit Naturgefahren in den USA. In: Reder, Michael; Risse, Verena; Cojocaru, Mara-Daria (eds.) : Katastrophen - Perspektiven. Globale Solidarität - Schritte zu einer neuen Weltkultur, Vol. 26. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer.

25

Decker, Christof (2015): Post-Modernism, Freiburg 1968: Observations on the German Reception of Leslie A. Fiedler's "Revolutionary Ideas". In: Poole, Ralph J.; Kaisinger, Yvonne Katharina (eds.) : Manifeste: Speerspitzen zwischen Kunst und Wissenschaft. Wissenschaft und Kunst, Vol. 25. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. pp. 65-78

21

Decker, Christof (2003): Hollywoods kritischer Blick. Das soziale Melodrama in der amerikanischen Kultur ; 1840 - 1950. Nordamerikastudien, Vol. 21. Frankfurt am Main: Campus-Verlag.

Hochgeschwender, Michael (2019): US Populism in the Late Nineteenth Century. In: Pauln, Heike; Prutsch, Ursula; Gebhardt, Jürgen (eds.) : The comeback of populism : transatlantic perspectives. Publikationen der Bayerischen Amerika-Akademie, Vol. 21. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. pp. 55-64

20

Decker, Christof (2011): Historicising the Moving Image: Film and the Theory of Cultural Functions. In: Brosch, Renate (ed.) : Moving images - mobile viewers: 20th century visuality. Kultur und Technik, Vol. 20. Berlin: Lit-Verlag. pp. 75-91

19

Hochgeschwender, Michael (2018): Der New Deal in den USA, 1929-1939. In: Schiffauer, Peter (ed.) : A single model of governance or tailored responses? Historical, economic and legal aspects of European governance in the crisis : Erträge des Symposions des Dimitris-Tsatsos-Instituts für Europäische Verfassungswissenschaften an der FernUniversität ... Veröffentlichungen des Dimitris-Tsatsos-Instituts für Europäische Verfassungswissenschaften, Vol. 19. Berlin: Berliner Wissenschaftsverlag. pp. 67-87

18

Mohr, Amy Doherty (2016): Over There: Willa Cather’s Mobilization of Domestic Spaces in One of Ours. In: Lösch, Klaus; Paul, Heike; Zwingenberger, Meike (eds.) : Critical regionalism. Publikationen der Bayerischen Amerika-Akademie, Vol. 18. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. pp. 153-172

14

Prutsch, Ursula; Bertonha, João Fábio; Szente-Varga, Mónika (eds.) (2017): Aventureros, utopistas, emigrantes. Del Imperio Habsburgo a las Américas. Estudios AHILA de historia latinoamericana, Vol. 14. Madrid: Iberoamericana.

5

Decker, Christof (1996): Black Natchez (1966), Panola (1970), One step away (1968). Das gesellschaftskritische Direct-Cinema von Ed Pincus und David Neuman. Studien zum amerikanischen Dokumentarfilm, Vol. 5. Trier: WVT, Wiss. Verl. Trier.

Hochgeschwender, Michael (2017): Der amerikanische Evangelikalismus bis 1950. In: Elwert, Frederik; Radermacher, Martin; Schlamelcher, Jens (eds.) : Handbuch Evangelikalismus. Religionswissenschaft, Vol. 5. Bielefeld: transcript. pp. 73-93

Hochgeschwender, Michael (2017): Der nordamerikanische Evangelikalismus nach 1950. In: Elwert, Frederik; Radermacher, Martin; Schlamelcher, Jens (eds.) : Handbuch Evangelikalismus. Religionswissenschaft, Vol. 5. Bielefeld: transcript. pp. 109-128

Hochgeschwender, Michael (2017): Evangelikalismus: Begriffsbestimmung und phänomenale Abgrenzung. In: Elwert, Frederik; Radermacher, Martin; Schlamelcher, Jens (eds.) : Handbuch Evangelikalismus. Religionswissenschaft, Vol. 5. Bielefeld: transcript. pp. 21-32

3

Decker, Christof (2020): Transnational Romance: Love and Politics in the Cinema of the 1930s and 1940s. In: Fitz, Karsten; Kamm, Jürgen (eds.) : Transatlantic cinema: production - genres - encounters - negotiations. Pataviensia, Vol. 3. Passau: Ralf Schuster Verlag. pp. 147-161

Hochgeschwender, Michael (2016): Religion und amerikanischer Pluralismus. In: Willems, Ulrich; Reuter, Astrid; Gerster, Daniel (eds.) : Ordnungen religiöser Pluralität : Wirklichkeit - Wahrnehmung - Gestaltung. Religion und Moderne, Vol. 3. Frankfurt ; New York: Campus Verlag. pp. 143-182

1

Decker, Christof (2007): Richard Leacock and the Origins of Direct Cinema: Reassessing the Idea of an Uncontrolled Cinema. In: Engelbrecht, Beate (ed.) : Memories of the origins of ethnographic film. Menschen, Wissen, Medien, Vol. 1. Frankfurt am Main [u.a.]: Lang. pp. 31-47

Decker, Christof (2011): Image History: Compilation Film and the Nation at War. In: Raab, Josef; Thies, Sebastian; Noll-Opitz, Daniela (eds.) : Screening the Americas: narration of nation in documentary film = Proyectando las Américas. Inter-American studies, Vol. 1. Trier ; Tempe, AZ: WVT Wiss. Verl. Trier ; Bilingual Press. pp. 299-316

This list was generated on Tue Jun 6 18:51:17 2023 CEST.