Reith, Sabrina ![]() ![]() |
| Creative Commons Attribution Share Alike - Published Version 2MB | |
![]() | Creative Commons Attribution Share Alike - Published Version 9MB |
Abstract
Präsentation für einen Überblick über das selbstregulierte Lernen mit Anwendungsbeispiele wie dieses im Unterricht, u.a. mit Hilfe digitaler Anwendungen gefördert und implementiert werden kann.
Item Type: | Other |
---|---|
Keywords: | Präsentation, Lehrkräfte, Lehren und Lernen, Chemiedidaktik, Selbstreguliertes Lernen, Digitale Werkzeuge / Tools |
Research Centers: | Munich Center of the Learning Sciences (MCLS) > Digitalization of classroom teaching in school (DigitUS) - Guidelines and Instructional Material for Professional Learning Communities |
Subjects: | 300 Social sciences > 370 Education |
URN: | urn:nbn:de:bvb:19-epub-93845-1 |
Language: | German |
ID Code: | 93845 |
Deposited On: | 27. Dec 2022 13:37 |
Last Modified: | 27. Dec 2022 13:37 |
References: | Bannert, M., Hildebrand, M. & Mengelkamp, C. (2009). Effects of a metacognitive support device in learning environments. Computers in Human Behavior, 25(4), 829–835 Götz, T., & Nett, U. E. (2017). Selbstreguliertes Lernen. In T. Götz (Ed.), Standardwissen Lehramt: Vol. 3481. Emotion, Motivation und selbstreguliertes Lernen (2nd ed., S. 143-184). Schöningh. Otto, B. (2007). SELVES – Schüler-, Eltern- und Lehrertrainings zur Vermittlung effektiver Selbstregulation. Logos. Perry, N. E., VandeKamp, K. O., Mercer, L. K., & Nordby, C. J. (2002). Investigating teacher-student interactions that foster self-regulated learning. Educational Psychologist, 37(1), 5–15. Schiefele, U. & Pekrun, R. (1996). Psychologische Modelle des fremdgesteuerten und selbstgesteuerten Lernens. In F. E. Weinert (Hrsg.), Psychologie des Lernens und der Instruktion (S. 249-278). Hogrefe. Zimmerman, B. J. (2008). Investigating Self-Regulation and Motivation: Historical Background, Methodological Developments, and Future Prospects. American Educational Research Journal, 45(1), 166–183. |