Abstract
Multiplikatorenschulung als Vorbereitung für den 5. Klausurtag mit Zielen, Inhalten für den 5. Klausurtag und der Multiplikator-Rolle beim Monitoring der Lerngemeinschaft.
Dokumententyp: | Vortrag |
---|---|
Keywords: | Präsentation, Multiplikatoren, Professionelle Lerngemeinschaft, Monitoring |
Fakultätsübergreifende Einrichtungen: | Munich Center of the Learning Sciences (MCLS) > Digitalization of classroom teaching in school (DigitUS) - Guidelines and Instructional Material for Professional Learning Communities |
Themengebiete: | 300 Sozialwissenschaften > 370 Bildung und Erziehung |
URN: | urn:nbn:de:bvb:19-epub-93989-1 |
Sprache: | Deutsch |
Dokumenten ID: | 93989 |
Datum der Veröffentlichung auf Open Access LMU: | 06. Feb. 2023, 08:02 |
Letzte Änderungen: | 06. Feb. 2023, 08:02 |
Literaturliste: | Azevedo, R., & Gašević, D. (2019). Analyzing multimodal multichannel data about self-regulated learning with advanced learning technologies: Issues and challenges. Computers in Human Behavior, 96, 207-210. Bannert, M. (2019). Process mining techniques to analyse temporal Data of self-regulated learning. Paper presented at the 18th Biennial EARLI Conference, RWTH Aachen, Germany. Bannert, M. (2009). Promoting self-regulated learning through prompts. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 23(2), 139-145. Winne, P. H., & Hadwin, A. F. (2008). The weave of motivation and self-regulated learning. In D. Schunk & B. J. Zimmerman (Eds.), Motivation and self-regulated learning: Theory, research, and applications (pp. 297-314). Mahwah: Erlbaum. |