ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5393-0787
(1. March 2023):
ICAP-Fragebogen Schülerinnen und Schüler Biologie. DigitUS Fragebogen.
[PDF, 901kB]
Fragebogen für Schülerinnen und Schüler zu persönlichen Einschätzungen zum Einsatz digitaler Medien im Unterricht und Aktivitäten während des Biologieunterrichts
Abstract
Fragebogen für Schülerinnen und Schüler zu persönlichen Einschätzungen zum Einsatz digitaler Medien im Unterricht und Aktivitäten während des Biologieunterrichts.
| Item Type: | Other |
|---|---|
| Keywords: | Fragebogen, Lehrkräfte, Biologie, Schulentwicklung, Kognitive Aktivierung |
| Research Centers: | Munich Center of the Learning Sciences (MCLS) > Digitalization of classroom teaching in school (DigitUS) - Guidelines and Instructional Material for Professional Learning Communities |
| Subjects: | 300 Social sciences > 370 Education |
| URN: | urn:nbn:de:bvb:19-epub-94021-9 |
| Language: | German |
| Item ID: | 94021 |
| Date Deposited: | 06. Feb 2023 08:04 |
| Last Modified: | 06. Feb 2023 08:05 |
| References: | Chi, M. T. H. & Wylie, R. (2014). The ICAP framework: Linking cognitive engagement to active learning outcomes. Educational Psychologist, 49(4), 219-243. https://doi.org/10.1080/00461520.2014.965823 |
