Logo Logo
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 11

Herausgeberschaft

Eberle, Julia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9939-2160; Lund, Kristine; Tchounikine, Pierre und Fischer, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0253-659X (Hrsg.) (2016): Grand Challenge Problems in Technology-Enhanced Learning II: MOOCs and Beyond. Perspectives for Research, Practice, and Policy Making Developed at the Alpine Rendez-Vous in Villard-de-Lans. Cham: Springer International Publishing.

Zeitschriftenartikel

Meuleners, Julia S.; Neuhaus, Birgit J. und Eberle, Julia (22. Juli 2022): Basic needs support and achievement emotions in daily research of life scientists considering academic positions. In: Frontiers in Education, Bd. 7 [PDF, 497kB]

Eberle, Julia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9939-2160 und Hobrecht, Joyce (August 2021): The lonely struggle with autonomy: A case study of first-year university students’ experiences during emergency online teaching. In: Computers in Human Behavior, Bd. 121, 106804

Eberle, Julia ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9939-2160; Stegmann, Karsten ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-5393-0787; Barrat, Alain ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-8683-269X; Fischer, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0253-659X und Lund, Kristine ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-0329-3377 (Juni 2021): Initiating scientific collaborations across career levels and disciplines — a network analysis on behavioral data. In: International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Bd. 16, Nr. 2: S. 151-184 [PDF, 1MB]

Eberle, Julia und Hobrecht, Joyce (2021): The lonely struggle with autonomy: A case study of first-year university students' experiences during emergency online teaching. In: Computers in Human Behavior, Bd. 121, 106804

Eberle, Julia; Stegmann, Karsten; Barrat, Alain; Fischer, Frank und Lund, Kristine (2021): Initiating scientific collaborations across career levels and disciplines - a network analysis on behavioral data. In: International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Bd. 16, Nr. 2: S. 151-184

Lachmann, Daniel; Martius, Thilo; Eberle, Julia; Landmann, Mareike; Kotzebue, Lena von; Neuhaus, Birgit und Herzig, Stefan (2020): Regulations and practices of structured doctoral education in the life sciences in Germany.
In: PLOS One 15(7), e0233415 [PDF, 1MB]

Lachmann, Daniel; Epstein, Nurith und Eberle, Julia (2018): FoSWE – Eine Kurzskala zur Erfassung forschungsbezogener Selbstwirksamkeitserwartung. In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, Bd. 32, Nr. 1-2: S. 89-100

Epstein, Nurith; Pfeiffer, Mona; Eberle, Julia; Kotzebue, Lena von; Martius, Thilo; Lachmann, Daniel; Mozhova, Anastasia; Bauer, Johannes J.; Berberat, Pascal O.; Landmann, Mareike; Herzig, Stefan; Neuhaus, Birgit J.; Offe, Katrin; Prenzel, Manfred und Fischer, Martin R. (2016): Nachwuchsmangel in der medizinischen Forschung. Wie kann der ärztliche Forschernachwuchs besser gefördert werden? In: Beiträge zur Hochschulforschung: S. 162-189

Buchbeitrag

Mödritscher, Felix; Luengo, Vanda; Law, Effie Lai-Chong; Hoppe, H. Ulrich und Stegmann, Karsten (2016): Grand Challenge Problem 7: Towards Adaptive and Adaptable Learning in Massive Online Courses. In: Eberle, Julia; Lund, Kristine; Tchounikine, Pierre und Fischer, Frank (Hrsg.): Grand Challenge Problems in Technology-Enhanced Learning II: MOOCs and Beyond : Perspectives for Research, Practice, and Policy Making Developed at the Alpine Rendez-Vous in Villard-de-Lans. SpringerBriefs in Education, 1. Auflage. Cham: Springer International Publishing. S. 33-37

Mödritscher, Felix; Luengo, Vanda; Law, Effie Lai-Chong; Hoppe, H. Ulrich und Stegmann, Karsten (2016): Grand Challenge Problem 8: Interactive Learning Analytics: From Accountability to ‘Opportunity Management’ in a Multi-actor Perspective. In: Eberle, Julia; Lund, Kristine; Tchounikine, Pierre und Fischer, Frank (Hrsg.): Grand Challenge Problems in Technology-Enhanced Learning II: MOOCs and Beyond : Perspectives for Research, Practice, and Policy Making Developed at the Alpine Rendez-Vous in Villard-de-Lans. 1. Auflage. Cham: Springer International Publishing. S. 39-44

Diese Liste wurde am Sat Dec 21 19:58:57 2024 CET erstellt.