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Anzahl der Publikationen: 16

Zeitschriftenartikel

Haim, Mario; Graefe, Andreas und Brosius, Hans-Bernd (Juli 2018): Burst of the Filter Bubble? Effects of personalization on the diversity of Google News. In: Digital Journalism, Bd. 6, Nr. 3: S. 330-343

Haim, Mario ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-0643-2299; Graefe, Andreas und Brosius, Hans-Bernd (2018): Wertschöpfung mithilfe von Algorithmen: Ansatzpunkte für die Veränderung von Geschäftsmodellen durch Computational Journalism. In: MedienWirtschaft, Bd. 15, Nr. 3: S. 36-43

Haim, Mario und Graefe, Andreas (2017): Automated news. Better than expected? In: Digital Journalism, Bd. 5, Nr. 8: S. 1044-1059

Graefe, Andreas; Haim, Mario; Haarmann, Bastian und Brosius, Hans-Bernd (April 2016): Readers’ perception of computer-generated news: Credibility, expertise, and readability. In: Journalism: Theory Practice and Criticism: S. 1-16 [PDF, 161kB]

Graefe, Andreas (2016): Forecasting proportional representation elections from nonrepresentative expectation surveys. In: Electoral Studies, Bd. 42: S. 222-228

Armstrong, J. Scott; Du, Rui; Green, Kesten C. und Graefe, Andreas (2016): Predictive validity of evidence-based persuasion principles An application of the index method. In: European Journal of Marketing, Bd. 50, Nr. 1-2: S. 276-293

Green, Kesten C.; Armstrong, J. Scott; Du, Rui und Graefe, Andreas (2016): Persuasion Principles Index: ready for pretesting advertisements. In: European Journal of Marketing, Bd. 50, Nr. 1-2: S. 317-326

Graefe, Andreas (2016): Issue-handling beats leadership: Issues and Leaders model predicts Clinton will defeat Trump. In: Research & Politics, Bd. 3, Nr. 4: S. 1-5 [PDF, 161kB]

Graefe, Andreas; Küchenhoff, Helmut ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-6372-2487; Stierle, Veronika und Riedl, Bernhard (2015): Limitations of Ensemble Bayesian Model Averaging for forecasting social science problems. In: International Journal of Forecasting, Bd. 31, Nr. 3: S. 943-951

Graefe, Andreas (2015): Accuracy gains of adding vote expectation surveys to a combined forecast of US presidential election outcomes. In: Research & Politics, Bd. 2, Nr. 1: S. 1-5 [PDF, 186kB]

Berger, Matthias; Haim, Mario ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-0643-2299; Graefe, Andreas; Brosius, Hans-Bernd und Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477 (2015): Computational Journalism. In: MedienWirtschaft, Bd. 12, Nr. 1: S. 22-25

Graefe, Andreas; Armstrong, Scott; Jones, Randall J. und Cuzán, Alfred G. (2014): Accuracy of Combined Forecasts for the 2012 Presidential Election: The PollyVote. In: PS: Political Science & Politics, Bd. 47, Nr. 2: S. 427-431 [PDF, 174kB]

Graefe, Andreas; Armstrong, J. Scott; Jones, Randall J. und Cuzán, Alfred G. (2013): Combined Forecasts of the 2012 Election: The PollyVote. In: Foresight: The International Journal of Applied Forecasting, Nr. 28: S. 50-51

Buchbeitrag

Haim, Mario ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-0643-2299 und Graefe, Andreas (2018): Automatisierter Journalismus. Anwendungsbereiche, Formen und Qualität. In: Nuernbergk, Christian und Neuberger, Christoph (Hrsg.): Journalismus im Internet. Profession - Partizipation - Technisierung. 2., aktualisierte und erweiterte Auflage. Wiesbaden: Springer VS. S. 139-160

Haim, Mario ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-0643-2299 und Graefe, Andreas (2018): Automatisch interessant? Der Einfluss von Involvement auf die Wahrnehmung computergenerierter Texte. In: Rössler, Patrick und Rossmann, Constanze (Hrsg.): Kumulierte Evidenzen. Replikationsstudien in der empirischen Kommunikationsforschung. Wiesbaden: Springer VS. S. 189-206

Konferenzbeitrag

Oechslein, Oliver; Haim, Mario ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-0643-2299; Graefe, Andreas; Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477; Brosius, Hans-Bernd und Koslow, Anton (2015): The Digitization of News Aggregation: Experimental Evidence on Intention to Use and Willingness to Pay for Personalized News Aggregators. 48th Hawaii International Conference on System Sciences, HICSS 2015, Kauai, Hawaii, 5–8 January 2015. Bui, Tung X. und Sprague, Ralph H. (Hrsg.): In: Proceedings of the 48th Annual Hawaii International Conference on System Sciences, IEEE. S. 4181-4190

Diese Liste wurde am Sat Apr 13 20:00:08 2024 CEST erstellt.