www.lmu.de
|
UB
|
Blättern
|
Hilfe
Zur erweiterten Suche
English
Login
Registrieren
Admin
Home
Blättern
Hilfe
Fakultäten
Fakultätsübergreifende Einrichtungen
Personen
Themengebiete
Keimelion
Ludovico-Maximilianea
MALTE
Zur erweiterten Suche
Eine Ebene höher
Exportieren als
ASCII Citation
BibTeX
Dublin Core
Dublin Core
EP3 XML
EndNote
HTML Citation
JSON
JSON_EPUB
JSON_EPUB_DOCTYPES
JSON_EPUB_FSP
JSON_EPUB_NEW
METS
Multiline CSV
Object IDs
OpenURL ContextObject
RDF+N-Triples
RDF+N3
RDF+XML
Refer
Reference Manager
RSS 1.0
RSS 2.0
Gruppiert nach:
Dokumententyp
|
Veröffentlichungsdatum
Springe zu:
Monographie
|
Herausgeberschaft
|
Zeitschriftenartikel
|
Buchbeitrag
Anzahl der Publikationen:
19
Monographie
Koch, Thomas
;
Peter, Christina
und
Müller, Philipp
(2019):
Das Experiment in der Kommunikations- und Medienwissenschaft. Grundlagen, Durchführung und Auswertung experimenteller Forschung.
Wiesbaden: Springer VS.
Herausgeberschaft
Peter, Christina
und
Koch, Thomas
(Hrsg.) (2019):
Countering misinformation in an era of post-truth.
Studies in Communication and Media : SC|M
, Bd. 8. : Nomos.
Fröhlich, Romy
und
Koch, Thomas
(Hrsg.) (2015):
Politik - PR - Persuasion. Strukturen, Funktionen und Wirkungen politischer Öffentlichkeitsarbeit.
Wiesbaden: Springer VS.
Zeitschriftenartikel
Koch, Thomas
;
Obermaier, Magdalena
und
Riesmeyer, Claudia
(2020):
Powered by public relations?Mutual perceptions of PR practitioners' bases of power over journalism.
In: Journalism, Bd. 21, Nr. 10: S. 1573-1589
Beckert, Johannes
;
Koch, Thomas
;
Viererbl, Benno
;
Denner, Nora
und
Peter, Christina
(2020):
Advertising in disguise? How disclosure and content features influence the effects of native advertising.
In: Communications, Bd. 45, Nr. 3: S. 303-324
Peter, Christina
und
Koch, Thomas
(2019):
Countering misinformation: Strategies, challenges, and uncertainties. Editorial.
In: Studies in Communication and Media, Bd. 8, Nr. 4: S. 431-445
[PDF, 150kB]
Obermaier, Magdalena
;
Koch, Thomas
und
Riesmeyer, Claudia
(2018):
Deep Impact? How Journalists Perceive the Influence of Public Relations on Their News Coverage and Which Variables Determine This Impact.
In: Communication Research, Bd. 45, Nr. 7: S. 1031-1053
[PDF, 116kB]
Koch, Thomas
und
Peter, Christina
(Juli 2017):
Effects of Equivalence Framing on the Perceived Truth of Political Messages and the Trustworthiness of Politicians.
In: Public Opinion Quarterly, Bd. 81, Nr. 4: S. 847-865
Obermaier, Magdalena
;
Koch, Thomas
und
Baden, Christian
(2017):
Everybody Follows the Crowd? Effects of Opinion Polls and Past Election Results on Electoral Preferences.
In: Journal of Media Psychology-theories Methods and Applications, Bd. 29, Nr. 2: S. 69-80
Peter, Christina
und
Koch, Thomas
(2016):
When Debunking Scientific Myths Fails (and When It Does Not). The Backfire Effect in the Context of Journalistic Coverage and Immediate Judgments as Prevention Strategy.
In: Science Communication, Bd. 38, Nr. 1: S. 3-25
[PDF, 118kB]
Obermaier, Magdalena
;
Fawzi, Nayla
und
Koch, Thomas
(2016):
Bystanding or standing by? How the number of bystanders affects the intention to intervene in cyberbullying.
In: New Media & Society, Bd. 18, Nr. 8: S. 1491-1507
[PDF, 257kB]
Koch, Thomas
und
Obermaier, Magdalena
(2016):
With Heart and (No) Mind? How Recipients Negatively Infer Missing Information About Politicians and How This Affects the Assessment of the Speaker.
In: Communication Research, Bd. 43, Nr. 7: S. 972-995
[PDF, 404kB]
Zerback, Thomas
;
Koch, Thomas
und
Krämer, Benjamin
(2015):
Thinking of Others. Effects of Implicit and Explicit Media Cues on Climate of Opinion Perceptions.
In: Journalism & Mass Communication Quarterly, Bd. 92, Nr. 2: S. 421-443
[PDF, 443kB]
Obermaier, Magdalena
und
Koch, Thomas
(2015):
Mind the gap: Consequences of inter-role conflicts of freelance journalists with secondary employment in the field of public relations.
In: Journalism, Bd. 16, Nr. 5: S. 615-629
[PDF, 212kB]
Fröhlich, Romy
;
Koch, Thomas
und
Obermaier, Magdalena Katharina
(Oktober 2013):
What's the harm in moonlighting? A qualitative survey on the role conflicts of freelance journalists with secondary employment in the field of PR.
In: Media, Culture & Society, Bd. 35, Nr. 7: S. 809-829
[PDF, 1MB]
Koch, Thomas
;
Fröhlich, Romy
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2086-7475
und
Obermaier, Magdalena
(2012):
Tanz auf zwei Hochzeiten. Rollenkonflikte freier Journalisten mit Nebentätigkeiten im PR-Bereich.
In: Medien & Kommunikationswissenschaft, Bd. 60, Nr. 4: S. 520-535
[PDF, 199kB]
Buchbeitrag
Kümpel, Anna Sophie
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7184-4057
(2019):
Und wieder siegt das Thema? Eine qualitative Studie zu Einflussfaktoren im Kontext der Nachrichtenrezeption auf Facebook.
In:
Weber, Patrick
;
Mangold, Frank
;
Hofer, Matthias
und
Koch, Thomas
(Hrsg.): Meinungsbildung in der Netzöffentlichkeit.
Reihe Rezeptionsforschung
, Bd. 40. 1. Auflage. Baden Baden: Nomos. S. 37-54
Leonhard, Larissa
;
Karnowski, Veronika
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2138-255X
und
Kümpel, Anna Sophie
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7184-4057
(2019):
Matthäus-Effekt der Nachrichtenrezeption? Zum Einfluss von Persönlichkeitseigenschaften auf die Auseinandersetzung mit beiläufig entdeckten Nachrichteninhalten auf Facebook.
In:
Weber, Patrick
;
Mangold, Frank
;
Hofer, Matthias
und
Koch, Thomas
(Hrsg.): Meinungsbildung in der Netzöffentlichkeit.
Reihe Rezeptionsforschung
, Bd. 40. 1. Auflage. Baden Baden: Nomos. S. 55-74
Fröhlich, Romy
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2086-7475
und
Koch, Thomas
(2015):
Politik und PR: Persuasive politische Kommunikation jenseits von Wahlkampfzeiten.
In:
Fröhlich, Romy
und
Koch, Thomas
(Hrsg.): Politik - PR - Persuasion. Strukturen, Funktionen und Wirkungen politischer Öffentlichkeitsarbeit. Wiesbaden: Springer VS. S. 1-8
Diese Liste wurde am
Sat Jan 11 18:38:10 2025 CET
erstellt.