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Anzahl der Publikationen: 44

2021

Krämer, Benjamin (2021): Stop studying fake news (we can still fight against disinformation in the media). In: Scm Studies in Communication and Media, Bd. 10, Nr. 1: S. 6-30

Fawzi, Nayla und Krämer, Benjamin (2021): The Media as Part of a Detached Elite? Exploring Antimedia Populism Among Citizens and Its Relation to Political Populism. In: International Journal of Communication, Bd. 15: S. 3292-3314

Krämer, Benjamin (2021): Populismus in, gegen und mit Europa. In: Gehler, Michael und Lütz, Paul (Hrsg.): Die Europäische Union zwischen Konfusion und Vision. Arbeitskreis Europäische Integration. Historische Forschungen. Veröffentlichungen, Bd. 13. 1. Auflage. Wien ; Köln: Böhlau. S. 49-62

Krämer, Benjamin (2021): Is There Such a Thing as Science-Related Populism? An Essay on Anti-Science Sentiments and Ideologies. SSOAR

Krämer, Benjamin (2021): Populismus. In: Prinzing, Marlis und Blum, Roger (Hrsg.): Handbuch politischer Journalismus. Köln: Herbert von Halem Verlag. S. 637-641

Krämer, Benjamin (2021): Nachruf Wolfram Peiser (18.09.1962 - 19.06.2021).

Fawzi, Nayla ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-5580-452X und Krämer, Benjamin (2021): The Media as Part of a Detached Elite? Exploring Antimedia Populism Among Citizens and Its Relation to Political Populism. In: International Journal of Communication, Bd. 15: S. 3292-3314 [PDF, 504kB]

Krämer, Benjamin; Fernholz, Tobias; Husung, Tobias; Meusel, Julia und Voll, Magdalena (2021): Right-wing populism as a worldview and online practice: Social media communication by ordinary citizens between ideology and lifestyles. In: European Journal of Cultural and Political Sociology, Bd. 8, Nr. 3: S. 235-264

2020

Krämer, Benjamin und Peter, Christina (2020): Exemplification Effects: A Meta-Analysis. In: Human Communication Research, Bd. 46, Nr. 2-3: S. 192-221

Krämer, Benjamin (2020): Introduction: Populism and the Media - A Matter ofPerspective. In: Krämer, Benjamin und Holtz-Bacha, Christina (Hrsg.): Perspectives on populism and the media : avenues for research. International studies on populism, Bd. 7. 1. Auflage. Baden-Baden: Nomos. S. 7-38

Krämer, Benjamin und Langmann, Klara (2020): Professionalism as a Response to Right-Wing Populism? An Analysis of a Metajournalistic Discourse. In: International Journal of Communication, Bd. 14: S. 5643-5662 [PDF, 196kB]

Krämer, Benjamin und Springer, Nina (2020): Ontology of opposition online: Representing antagonistic structures on the Internet. In: SCM Studies in Communication and Media, Bd. 9, Nr. 1: S. 35-61 [PDF, 216kB]

Frey, Felix und Krämer, Benjamin (2020): Strategies, Modes and Styles of Media Use and Reception: An Introduction. In: How We Use the Media. Strategies, Modes and Styles. Cham: Palgrave Macmillan. S. 1-18

Krämer, Benjamin (2020): How to do things with the internet. Handlungstheorie online. Forschungsfeld Kommunikation, Bd. 39. Köln: Herbert von Halem Verlag.

Krämer, Benjamin (2020): Gesellschaft als Gemeinschaft? Akademischer und politischer Populismus. In: Gehrau, Volker; Waldherr, Annie und Scholl, Armin (Hrsg.): Integration durch Kommunikation (in einer digitalen Gesellschaft). Jahrbuch der Publizistik- und Kommunikationswissenschaft, Bd. 2019. Münster: Deutsche Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft e.V.. S. 69-79 [PDF, 517kB]

Krämer, Benjamin (2020): Populismus und Medien: Schichten einer Beziehung. In: Fleck, Marina; Hirschmüller, Tobias und Hoffmann, Thomas (Hrsg.): Populismus - Kontroversen und Perspektiven. Ein wissenschaftliches Gesprächsangebot. München: AVM - Akademische Verlagsgemeinschaft München. S. 75-108 [PDF, 2MB]

Krämer, Benjamin (2020): Strategies of media use: Linking television use and life, social structure and practice. In: How We Use the Media. Strategies, Modes and Styles. Cham: Palgrave Macmillan. S. 43-70

Krämer, Benjamin und Frey, Felix (2020): Towards a Common Theoretical Framework — And Some Remarks on the Politics of Innerlichkeit. In: How We Use the Media. Strategies, Modes and Styles. Cham: Palgrave Macmillan. S. 207-223

Krämer, Benjamin und Schmuck, Desirée (2020): Populismus und Medien. Merkmale und Konsequenzen populistischer Kommunikation. In: Politische Studien, Bd. 491: S. 26-35

Karnowski, Veronika (2020): The Nano Level of Media Use: Situational Influences on (Mobile) Media Use. In: Krämer, Benjamin und Frey, Felix (Hrsg.): How We Use the Media. Strategies, Modes and Styles. Cham: Palgrave Macmillan. S. 157-168

Krämer, Benjamin und Klingler, Magdalena (2020): A Bad Political Climate for Climate Research and Trouble forGender Studies: Right-wing Populism as a Challenge to ScienceCommunication. In: Krämer, Benjamin und Holtz-Bacha, Christina (Hrsg.): Perspectives on populism and the media : avenues for research. International studies on populism, Bd. 7. 1. Auflage. Baden-Baden: Nomos. S. 253-272

Krämer, Benjamin und Holtz-Bacha, Christina (Hrsg.) (2020): Perspectives on Populism and the Media. Avenues for Research. International studies on populism, Bd. 7. 1. Auflage. Baden-Baden: Nomos.

Lobinger, Katharina; Krämer, Benjamin; Venema, Rebecca und Benecchi, Eleonora (2020): Pepe – Just a Funny Frog? A Visual Meme Caught Between Innocent Humor, Far-Right Ideology, and Fandom. In: Krämer, Benjamin und Holtz-Bacha, Christina (Hrsg.): Perspectives on populism and the media : avenues for research. International studies on populism, Bd. 7. 1. Auflage. Baden-Baden: Nomos. S. 333-352

Reinemann, Carsten ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-9715-8434 (2020): The missing link. Effects of populist communication on citizens. In: Krämer, Benjamin und Holtz-Bacha, Christina (Hrsg.): Perspectives on populism and the media : avenues for research. International studies on populism, Bd. 7. 1. Auflage. Baden-Baden: Nomos. S. 215-234

2019

Krämer, Benjamin und Frey, Felix (2019): Measuring strategies of media use. Methodological approaches and the ‘techno-phenomenological gap’. In: Peter, Christina; Naab, Teresa K. und Kühne, Rinaldo (Hrsg.): Measuring media use and exposure. Methoden und Forschungslogik der Kommunikationswissenschaft, Bd. 14. Köln: Herbert von Halem Verlag. S. 15-37

Lobinger, Katharina; Krämer, Benjamin; Venema, Rebecca und Benecchi, Eleonora (2019): Pepe the Frog – lustiges Internet-Meme, Nazi-Symbol und Herausforderung für die Visuelle Kommunikationsforschung. In: Brantner, Cornelia; Schwender, Clemens; Graubner, Camilla und von Gottberg, Joachim (Hrsg.): Zeigen - andeuten - verstecken. Bilder zwischen Verantwortung und Provokation. Köln: Herbert von Halem Verlag. S. 79-98

2018

Krämer, Benjamin (2018): Online music recommendation platforms as representations of ontologies of musical taste. In: Communications-European Journal of Communication Research, Bd. 43, Nr. 2: S. 259-281

Krämer, Benjamin und Schindler, Johanna (2018): Zum Umgang von Medien mit Rechtspopulismus. Hintergründe, Herausforderungen und Handlungsempfehlungen. In: Communicatio socialis : Zeitschrift für Medienethik und Kommunikation in Kirche und Gesellschaft, Bd. 51, Nr. 2: S. 131-142

Krämer, Benjamin (2018): How journalism responds to right-wing populist criticism. The ‘lying press’ attack and the ‘no censorship’ or ‘no ammunition’ defence. In: Otto, Kim und Köhler, Andreas (Hrsg.): Trust in Media and Journalism. Wiesbaden: Springer VS. S. 137-154

Müller, Philipp; Schmitt, Josephine B. und Krämer, Benjamin (2018): Of Rules and Role Models: How Perceptions of Parents' Mediation and Modelling Contribute to Individuals' Media Innovativeness. In: Journal of Broadcasting & Electronic Media, Bd. 62, Nr. 4: S. 692-710

Krämer, Benjamin (2018): Populism, Media, and the Form of Society. In: Communication Theory, Bd. 28, Nr. 4: S. 444-465

2017

Schindler, Johanna; Krämer, Benjamin und Müller, Philipp (August 2017): Looking left or looking right? Effects of newspaper layout style on the perception of political news. In: European Journal of Communication, Bd. 32, Nr. 4: S. 348-366 [PDF, 1MB]

Krämer, Benjamin und Conrad, Julia (Februar 2017): Social ontologies online. The representation of social structures on the Internet. In: Social Media and Society, Bd. 3, Nr. 1: S. 1-11 [PDF, 125kB]

Birkner, Thomas und Krämer, Benjamin (2017): Mediensozialisation und Medienbiografien funktionaler Eliten am Beispiel der deutschen Bundeskanzler. In: Hoffmann, Dagmar; Krotz, Friedrich und Reißmann, Wolfgang (Hrsg.): Mediatisierung und Mediensozialisation: Prozesse – Räume – Praktiken. Medien - Kultur - Kommunikation, Wiesbaden: Springer VS. S. 175-193

Krämer, Benjamin (2017): Populist online practices. The function of the Internet in right-wing populism. In: Information, Communication & Society (iCS), Bd. 20, Nr. 9: S. 1293-1309

Krämer, Benjamin und Lobinger, Katharina (2017): „So und nicht anders ist es gewesen!“. In: Lobinger, Katharina (Hrsg.): Handbuch Visuelle Kommunikationsforschung. Living reference work, continuously updated edition. Wiesbaden: Springer. S. 1-21

Krämer, Benjamin (2017): Populist and non-populist media. their paradoxical role in the development and diffusion of a right-wing ideology. In: Heinisch, Reinhard; Holtz-Bacha, Christina; Mazzoleni, Oskar und Wagner, Hans (Hrsg.): Political populism. International studies on populism, Bd. 3. 1st edition. Baden Baden: Nomos. S. 405-420

2016

Krämer, Benjamin (2016): Popularity. In: Jensen, Klaus Bruhn; Craig, Robert T.; Pooley, Jefferson D. und Rothenbuhler, Eric W. (Hrsg.): International Encyclopedia of Communication Theory and Philosophy. Malden: Wiley-Blackwell

Birkner, Thomas und Krämer, Benjamin (2016): Heads of government and their media biographies. How the media socialization of German chancellors influenced their strategies towards the media. In: International Journal of Communication, Bd. 10: S. 2853-2871

Krämer, Benjamin und Müller, Philipp (2016): Is a theory of media and communication history possible (and necessary)? In: Studies in Communication | Media : SCM, Bd. 5, Nr. 3: S. 307-333

Birkner, Thomas und Krämer, Benjamin (2016): Heads of Government and Their Media Biographies: How the Media Socialization of German Chancellors Influenced Their Strategies Toward the Media. In: International Journal of Communication, Bd. 10: S. 2853-2871

2015

Zerback, Thomas; Koch, Thomas und Krämer, Benjamin (2015): Thinking of Others. Effects of Implicit and Explicit Media Cues on Climate of Opinion Perceptions. In: Journalism & Mass Communication Quarterly, Bd. 92, Nr. 2: S. 421-443 [PDF, 443kB]

2014

Krämer, Benjamin und Scherer, Helmut (19. Dezember 2014): Sozialer Raum, Raum der Lebensstile und die Nutzung klassischer Musik im Radio über die Zeit. In: MÜNCHENER BEITRÄGE ZUR KOMMUNIKATIONSWISSENSCHAFT, Nr. 11 [Microsoft Word, 154kB]

2009

Krämer, Benjamin (September 2009): Einkaufsfernsehen, Verkaufsfernsehen, einfach nur Fernsehen. Ein Forschungsüberblick zum Teleshopping mit einigen Anregungen zur weiteren Diskussion und Analyse. Münchener Beiträge zur Kommunikationswissenschaft 10 [PDF, 214kB]

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