Anzahl der Publikationen: 38
Zeitschriftenartikel
Fischer, Frank ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0253-659X; Bauer, Elisabeth ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4078-0999; Seidel, Tina ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2578-1208; Schmidmaier, Ralf; Radkowitsch, Anika; Neuhaus, Birgit J. ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6031-9660; Hofer, Sarah I. ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7267-9356; Sommerhoff, Daniel; Ufer, Stefan ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3187-3459; Kuhn, Jochen ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6985-3218; Küchemann, Stefan; Sailer, Michael ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6831-5429; Koenen, Jenna; Gartmeier, Martin; Berberat, Pascal; Frenzel, Anne C. ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9068-9926; Heitzmann, Nicole ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5032-8379; Holzberger, Doris; Pfeffer, Jürgen; Lewalter, Doris; Niklas, Frank ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3777-7388; Schmidt-Hertha, Bernhard; Gollwitzer, Mario ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4310-4793; Vorholzer, Andreas; Chernikova, Olga ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0112-3665; Schons, Christian; Pickal, Amadeus J.; Bannert, Maria; Michaeli, Tilman; Stadler, Matthias ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8241-8723 und Fischer, Martin R. ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5299-5025
(2022):
Representational scaffolding in digital simulations – learning professional practices in higher education.
In: Information and Learning Sciences, Bd. 123, Nr. 11/12: S. 645-665
Heitzmann, Nicole ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5032-8379; Opitz, Ansgar; Stadler, Matthias; Sommerhoff, Daniel ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0559-7120; Fink, Maximilian C. ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4269-4157; Obersteiner, Andreas; Schmidmaier, Ralf; Neuhaus, Birgit J. ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6031-9660; Ufer, Stefan ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3187-3459; Seidel, Tina ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2578-1208; Fischer, Martin R. und Fischer, Frank ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0253-659X
(11. Mai 2021):
Cross-Disciplinary Research on Learning and Instruction – Coming to Terms.
In: Frontiers in Psychology, Bd. 12, 1539: S. 1-6
[PDF, 286kB]
Kramer, Maria; Förtsch, Christian; Boone, William J.; Seidel, Tina und Neuhaus, Birgit J.
(2021):
Investigating Pre-Service Biology Teachers' Diagnostic Competences: Relationships between Professional Knowledge, Diagnostic Activities, and Diagnostic Accuracy.
In: Education Sciences, Bd. 11, Nr. 3, 89
Förtsch, Christian; Sommerhoff, Daniel; Fischer, Frank; Fischer, Martin R.; Girwidz, Raimund; Obersteiner, Andreas; Reiss, Kristina; Stürmer, Kathleen; Siebeck, Matthias; Schmidmaier, Ralf; Seidel, Tina; Ufer, Stefan; Wecker, Christof und Neuhaus, Birgit J.
(2018):
Systematizing Professional Knowledge of Medical Doctors and Teachers: Development of an Interdisciplinary Framework in the Context of Diagnostic Competences.
In: Education Sciences, Bd. 8, Nr. 4, 207
[PDF, 729kB]
Schultz-Pernice, Florian; Kotzebue, Lena von; Franke, Ulrike; Ascherl, Carina; Hirner, Carola; Neuhaus, Birgit J.; Ballis, Anja; Hauck-Thum, Uta und Aufleger, Monika
(2017):
Kernkompetenzen von Lehrkräften für das Unterrichten in einer digitalisierten Welt.
In: Merz Medien + Erziehung : Zeitschrift für Medienpädagogik, Bd. 2017, Nr. 4: S. 65-74
Epstein, Nurith; Pfeiffer, Mona; Eberle, Julia; Kotzebue, Lena von; Martius, Thilo; Lachmann, Daniel; Mozhova, Anastasia; Bauer, Johannes J.; Berberat, Pascal O.; Landmann, Mareike; Herzig, Stefan; Neuhaus, Birgit J.; Offe, Katrin; Prenzel, Manfred und Fischer, Martin R.
(2016):
Nachwuchsmangel in der medizinischen Forschung. Wie kann der ärztliche Forschernachwuchs
besser gefördert werden?
In: Beiträge zur Hochschulforschung: S. 162-189
Paper
Buchbeitrag
Kirschner, Sophie; Sczudlek, Melanie; Tepner, Oliver; Borowski, Andreas; Fischer, Hans E.; Lenske, Gerlinde; Leutner, Detlev; Neuhaus, Birgit J.; Sumfleth, Elke; Thillmann, Hubertina und Wirth, Joachim
(2017):
Professionswissen in den Naturwissenschaften (ProwiN).
In: Gräsel, Cornelia und Trempler, Kati (Hrsg.):
Entwicklung von Professionalität pädagogischen Personals : Interdisziplinäre Betrachtungen, Befunde und Perspektiven. Wiesbaden: Springer VS. S. 113-130
Andere
Diese Liste wurde am
Sat Jan 4 22:28:48 2025 CET
erstellt.